hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Zinloos Geweld

08-06-07 08:15:13 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Jongen van 18 neergestoken door fietsendief

ROTTERDAM - Door een steekpartij bij de Persoonshaven in Rotterdam is donderdagavond een 18-jarige jongen om het leven gekomen. De dader is spoorloos. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

Rond 21.30 uur zagen jongens die op straat aan het voetballen waren dat een man bezig was een fiets te stelen. Ze spraken hem daarop aan, waarop de man de fiets neerzette, een mes tevoorschijn haalde en direct de 18-jarige neerstak.

Het slachtoffer, woonachtig in de buurt waar het incident plaatshad, overleed kort daarop, aldus de politie. De dader ging er te voet vandoor en is nog niet aangehouden.

Bron, nu.nl

08-06-07 08:19:07 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@Mmore: Ik zou de 8 van 18 even herstellen als ik jou was :)

Wel heel erg triest dit soort praktijken. Als die vent gepakt wordt dan mag wat mij betreft de fiets om zijn nek gehangen worden en in de haven smijten. Als hij blijft drijven dan neersteken...

08-06-07 08:21:10 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
wat is nou de waarde van een fiets? Is het echt waard iemand neer te steken, om een fiets?

08-06-07 08:22:59 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Er worden mensen vermoord voor minder...:nee
Helaas gebeurt dit gewoon te vaak in dit land. Het zal ongetwijfeld een junk geweest zijn die geld nodig had voor nieuwe dope....

08-06-07 10:49:49 - Quote! - @Runalf
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
Tja het gebeurt overal, jammer.. maar je kan er niks aan doen, camera toezicht, meer politie op straat.. zoiets blijft altijd gebeuren.


08-06-07 18:35:25 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
En dat om een fiets... tssss... Oppakken die vent en niet meer loslaten! Ik hoorde dat het een donker iemand was, dus in zijn geval, trug naar land van herkomst

10-06-07 21:42:41 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
miss. herrineren jullie nog wel,iets van 14 jarige neergestoken om mp3! belachelijk

en die fiets krijg je makkelijk bij het station, dus ik snap echt niet wat sommigen bezielen!!

11-06-07 13:47:17 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
het is heel erg dat dit soort dingen steeds vaker lijken te gebeuren. om ziek van te worden. :r

maar ff over de term zinloos geweld.
is er dan zoiets als zinvol geweld?????
sorry, sorry, ik kan het niet laten.
ik erger me altijd aan die term, omdat imho geweld per definite zinloos is.

11-06-07 13:49:23 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Quote evertwinter:
En dat om een fiets... tssss... Oppakken die vent en niet meer loslaten! Ik hoorde dat het een donker iemand was, dus in zijn geval, trug naar land van herkomst

Ok, en wat nu als het een joods iemand was? Moet hij dan terug naar Israel??
Beetje bedroevende reactie...:nee

11-06-07 14:35:40 - Quote! - @Runalf
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
ik vind ook dat hij terug zou moeten naar het land van herkomst ( ALS HIJ EEN VLUCHELING IS) niet dus als hij hier geboren is.

Want een vluchteling komt hier omdat het in hun land niet veilig is, en dan gaan ze het hier onveillig maken. opzoute :P

11-06-07 14:44:06 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Iedere burger die een andere burger van het leven berooft verdient het om gelijk berecht te worden. Het is niet zo dat iemand daar zwaarder voor bestraft kan worden omdat hij/zij uit een ander land komt....anders zou je klasse justitie krijgen. En dat is niet goed voor de democratie. Ik vind wel dat de straffen op dit soort misdaden flink omhoog mag....Geen vervroegde vrijlating enzo. Geen verlof/proefverlof of meer van dat soort flauwekul.

11-06-07 16:22:49 - Quote! - @Runalf
Runalf
Senior lid

WMRindex: 62
OTindex: 848
Wnplts: Middelburg
als je uit een ander land komt, met een reden zoals: in dit land is het slecht, daarom vlucht ik naar nederland.

En als die persoon het dan gaat verzieken in nederland, mag hij van mij harder gestraft worden dan een Nederlander die zoiets doet.

Maar ik vind als als je zoiets doet als wat in Rotterdam gebeurt is, zowiezo al de doodstraf mag krijgen. En dat is nog te mild, echt krankzinnig zijn sommige mensen..:(

11-06-07 19:14:41 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote LuckyMe:
Quote evertwinter:
En dat om een fiets... tssss... Oppakken die vent en niet meer loslaten! Ik hoorde dat het een donker iemand was, dus in zijn geval, trug naar land van herkomst

Ok, en wat nu als het een joods iemand was? Moet hij dan terug naar Israel??
Beetje bedroevende reactie...:nee

Als hij daar geboren is dan zeg ik ja! Zeg nou zelf, wij zitten met misschein wel een crimineel uit een ander land! Laat dat land het zelf uitzoeken met die criminelen! Zulke mensen zijn wat mij betreft niet welkom! Maakt me nix uit wat voor afkomst!

11-06-07 19:18:29 - Quote! - @evertwinter
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Runalf:
als je uit een ander land komt, met een reden zoals: in dit land is het slecht, daarom vlucht ik naar nederland.

En als die persoon het dan gaat verzieken in nederland, mag hij van mij harder gestraft worden dan een Nederlander die zoiets doet.

Maar ik vind als als je zoiets doet als wat in Rotterdam gebeurt is, zowiezo al de doodstraf mag krijgen. En dat is nog te mild, echt krankzinnig zijn sommige mensen..:(

De doodstraf kan ik me prima in vinden eerlijk gezegd! Maar laat het daar ook bij en ga iemand niet onmenselijk martelen. Daarmee verlaag je jezelf. Ik vind wel dat je ondanks dat je iemand de doodstraf geeft, je het leven wel moet respecteren. Hoe "verknipt" ook.

11-06-07 19:26:21 - Quote! - @Peterisbeter
Peterisbeter
Senior lid

WMRindex: 107
OTindex: 74
Wnplts: Purmerend
De persoon die wordt verdacht vorige week in Rotterdam de 18-jarige Rahman Ari te hebben doodgestoken, zit vast. Hij heeft zichzelf gemeld bij een politiebureau, zo meldt RTV Rijnmond. De politie was met een team van 15 rechercheurs naar hem op zoek.

De politie meldt dat de verdachte een 18-jarige Rotterdammer is. Hij heeft inmiddels bekend afgelopen donderdag Rahman Ari te hebben neergestoken.

Zaterdag had het rechercheteam al laten weten een verdachte op het oog te hebben. Eerder liet de politie weten op zoek te zijn naar een negroïde persoon van tussen de 17 en 20 jaar oud. Volgens vrienden van Rahman zou het een Antilliaan betreffen.

Het slachtoffer werd doodgestoken toen hij een vriend te hulp kwam die een man wilde tegenhouden die voorbij reed op een pas gestolen fiets. Rahman wordt begin deze week in Turkije begraven.

Bron: RTV Rijnmond

12-06-07 09:19:39 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Quote evertwinter:

Als hij daar geboren is dan zeg ik ja! Zeg nou zelf, wij zitten met misschein wel een crimineel uit een ander land! Laat dat land het zelf uitzoeken met die criminelen! Zulke mensen zijn wat mij betreft niet welkom! Maakt me nix uit wat voor afkomst!

Beetje radicaal als je het mij vraagt. Nee hoor, gewoon straffen in NL. Ik vind wel dat de straffen omhoog moeten. En als je een ander topic leest over betalen voor gevangenisstraf zul je zien dat het een betere oplossing is dan gewoon terugsturen.

12-06-07 17:18:30 - Quote! - @sjatter
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
'Dader steekpartij Rotterdam pas week uit cel'

De achttienjarige jongen die vorige week donderdag de eveneens achttienjarige Rahman Ari neerstak, was net een week daarvoor vrijgelaten uit de cel.
Dat zegt de vader van Rahman Ari.lees verder:

21-06-07 09:23:59 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Alle geweld is zinloos....

21-06-07 09:51:04 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Vind ik niet, soms heb je geen keus.

21-06-07 11:24:18 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
@Mmore: Er is altijd een keuze....Je kunt ook weglopen. Het is dan weer de 'trots' die ervoor zorgt dat er geweld gebruikt moet worden.

05-06-09 11:39:33 - Quote! - @knalkop
knalkop
Senior lid


WMRindex: 788
OTindex: 35
Quote Runalf:
ik vind ook dat hij terug zou moeten naar het land van herkomst ( ALS HIJ EEN VLUCHELING IS) niet dus als hij hier geboren is.

Want een vluchteling komt hier omdat het in hun land niet veilig is, en dan gaan ze het hier onveillig maken. opzoute :P

idd als je hierheen vlucht moet je de nederlandse taal leren werk zoeken en geen criminaliteit anders ga je maar terug

12-06-09 01:09:20 - Quote! - @Houdie
Houdie
Senior lid

WMRindex: 140
OTindex: 344
Wnplts: Veghel
Quote knalkop:

idd als je hierheen vlucht moet je de nederlandse taal leren werk zoeken en geen criminaliteit anders ga je maar terug


ja vind ik ook, als je hier komt niet alleen een inburgeringscursus, maar ook een leerplicht waar je pas vanaf bent als je nederlands kunt praten en een fatsoenlijke startkwalificatie hebt. Ook een soort puntensysteem invoeren, na 3 misdaden het land uit, punt.:ja

12-06-09 01:16:22 - Quote! - @Houdie
Houdie
Senior lid

WMRindex: 140
OTindex: 344
Wnplts: Veghel
Quote nietmeer:
@Mmore: Er is altijd een keuze....Je kunt ook weglopen. Het is dan weer de 'trots' die ervoor zorgt dat er geweld gebruikt moet worden.


als je ziet dat er iemand te tering in geraust wordt kun je er op rekenen dat ik voor die gast in de bres spring. En dan blijft het niet bij de politie inschakelen en zeggen dat de aanvaller moet stoppen met slaan. Dan ga ik ook even verbouwen. Zou jij dan weglopen?:nee

12-06-09 12:32:00 - Quote! - @No_u
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
gelukkig is hij 18, anders zou hij al over een jaar vrijkomen. Nu krijgt hij ten minste nog eten en onderdak voor 2 jaar.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven