hr
jaargang -23 - laatste artikel 23-4 10:00 - 74440 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Radio Pirates of the Ethabean

18-05-07 09:20:16 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Webradio VS in gevaar:


Amerikaanse webradiostations vrezen voor hun voortbestaan door de nieuwe auteursrechtenregeling die 15 juli ingaat. Vanaf die datum moeten radiostations op internet in de Verenigde Staten betalen voor elke keer dat een nummer beluisterd wordt. Berekeningen tonen aan dat de kosten voor elke zogeheten webcaster zo zullen stijgen met 300 tot 1200 procent.

De heffing wordt met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2006 ingevoerd, een extra reden waarom webcasters vrezen voor een faillissement. Nu maken ze nog gebruik van een regeling waarbij ze een vast bedrag per jaar betalen aan de Amerikaanse auteursrechtenorganisatie.

De maatregel zou ook kunnen betekenen dat Amerikaanse webcasters hun zenders afsluiten voor buitenlandse luisteraars. Een internetzender als Music One, die dancehits draait zonder reclame of gepraat tussendoor, wordt ook in Nederland goed beluisterd. Gevreesd wordt dat de heffing het eind zal betekenen van vooral kleine webcasters.


Dit riekt naar het nog verder aantasten
van de rechten van de mens.. de vrijheid van casting met alle gevolgen.. maaar... mijn eigen casts.. moet ik daarvoor ook betalen?

18-05-07 22:37:35 - Quote! - @Arthas
Arthas
Senior lid

WMRindex: 167
OTindex: 185
Wnplts: Winterswij
Een "normaal" radio-station moet ook betalen om nummers uit te kunnen zenden. Dus op zich is het nog niet zo raar. Dat er betaald moet worden per beluisterd nummer vind ik wel vreemd. Een voorbeeld als Music One zal hierdoor heel snel ophouden te bestaan.

Voor je eigen casts hoef je niet bang te zijn, als je maar eigen nummers draait.

20-05-07 03:06:12 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Dus.. dan host je de show vanaf een server in Rusland in plaats van de VS? :)

20-05-07 23:25:22 - Quote! - @Myriad
Myriad
Lid

WMRindex: 62
OTindex: 8
Wnplts: Best
S
precies, opgelost, domme amerikanen:P

Quote Arthas:
Een "normaal" radio-station moet ook betalen om nummers uit te kunnen zenden. Dus op zich is het nog niet zo raar. Dat er betaald moet worden per beluisterd nummer vind ik wel vreemd. Een voorbeeld als Music One zal hierdoor heel snel ophouden te bestaan.

Voor je eigen casts hoef je niet bang te zijn, als je maar eigen nummers draait.


is het niet zo dat de radio juist nummer promoot, zodat het nummer bekent word en mensen het gaan downloa uhhhh Kopen...?

20-05-07 23:31:00 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Myriad:
is het niet zo dat de radio juist nummer promoot, zodat het nummer bekent word en mensen het gaan downloa uhhhh Kopen...?

Kun je muziek dan kopen :|?? (A)

20-05-07 23:36:18 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
Quote stormzoeker:
Quote Myriad:
is het niet zo dat de radio juist nummer promoot, zodat het nummer bekent word en mensen het gaan downloa uhhhh Kopen...?

Kun je muziek dan kopen :|?? (A)

:ja Ik doe het al jaren. No kidding. Mooie CD collectie begin ik te krijgen, al zeg ik het zelf :)

20-05-07 23:42:14 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote Slicky:
:ja Ik doe het al jaren. No kidding. Mooie CD collectie begin ik te krijgen, al zeg ik het zelf :)

:ja de CD's koop ik ook, de muziek download ik dan wel (A) Betaal toch al een kopieerbijdrage per CD/DVD/MC/Videoband (A):P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven