hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-4 18:00 - 74411 artikelen - nu online 9 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Straatintimidatie

23-08-15 14:15:16 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote:
Vrouwen en meisjes worden dagelijks geintimideerd op straat. Zij worden bijvoorbeeld uitgescholden voor 'hoer', krijgen agressieve seksueel expliciete opmerkingen te horen, of worden een tijdje achtervolgd. Wij vinden dat vrouwen in een vrije samenleving ongehinderd over straat moeten kunnen gaan. Met dit burgerinitiatief vragen wij de overheid door middel van wetgeving een duidelijk signaal af te geven dat dit gedrag niet wordt getolereerd.

Zeg NEE tegen straatintimidatie en teken hier.

Quote:
Toelichting

Burgerinitiatief

Via een burgerinitiatief kunnen Nederlanders een onderwerp met wetsvoorstel op de agenda van de Tweede Kamer plaatsen. Hiervoor zijn 40.000 handtekeningen nodig. De Commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven controleert de ingekomen handtekeningen via een steekproef. Wanneer je tekent is er dus een kleine kans dat je een brief van de Tweede Kamer krijgt met het verzoek om een kopie van je paspoort of ander identiteitsbewijs op te sturen, om te controleren of jouw handtekening legitiem is. Dit is ook de reden dat jouw adres verplicht is.Gevraagde informatie

Alle verplichte velden zijn gemarkeerd met een sterretje. Deze zijn vastgesteld door de overheid als voorwaarde voor het tekenen van een burgerinitiatief. Je geboortedatum wordt gevraagd omdat alleen handtekeningen van Nederlanders ouder dan 18 jaar tellen. Maar als je onder de 18 bent, hebben we ook graag dat je tekent! Dit kunnen we meegeven aan de Tweede Kamer om ons voorstel kracht bij te zetten.

De vakken voor je geslacht en een opmerking komen van ons. Je hoeft dit niet in te vullen. Jouw handtekening is dan nog steeds geldig. Wij zijn echter zelf nieuwsgierig naar de verhouding man/vrouw van de ondertekenaars. Ook een opmerking meesturen is niet noodzakelijk, maar persoonlijke verhalen van mensen over straatintimidatie kunnen we ook gebruiken om onze indiening bij de politiek kracht bij te zetten.

23-08-15 17:47:25 - Quote! - @sjefke
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Mooi initiatief Alev !!!

Het is toch eigenlijk van de zotte dat dit nodig is in een zogenaamd ontwikkeld land.

Vroeger was het leuk als je op de steiger stond en een vrouw een compliment maakte door haar na te fluiten, met respect zeg maar.

Dát mag dus niet meer.

maar een meid voor hoer of slet uitmaken terwijl je haar niet eens kent??

Dat gaat me ff te ver, vaak zijn die jochies nog nat achter de oren, kunnen niet eens een ei bakken en roepen hun broers erbij als ze ruzie hebben.

Ik heb ook een hekel aan sommige leeftijdsgenoten die denken dat als ze een vrouw een paar keer hebben uitgenomen het normaal is dat ze dan maar naar bed moeten gaan met ze.

Dom macho gedrag is het.

Ik heb een paar hele leuke vriendinnen om me heen waar ik lekker mee kan lachen, dollen, uitgaan eten drinken etc.

Wederzijds respect en dat ga ik niet verprutsen door te denken dat omdat ik een etentje betaal mag denken dat ze een wederdienst moet gaan leveren om het netjes te zeggen.

Dat is jaren 50 van de vorige EEUW !!

Dat weten ze ook van me dat ik er zo over denk, en daarom houden ze ook zo van me ;)

Post Salutem :

Ik heb getekend !! :ja

Laatste edit 23-08-2015 17:53

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven