hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 10:00 - 74452 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Guantánamo bay I

27-04-07 10:37:25 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote US moves to limit lawyers’ access to Guantánamo inmates:


By Tom Carter
27 April 2007

In the wake of recent revelations of widespread torture and abuse at the Guantánamo Bay prison camp, the US Justice Department has taken legal action to restrict lawyers’ access to their clients incarcerated there. These lawyers have been an important source of news from inside the camp, despite being already subject to a strict set of rules established by the Pentagon and the DC Court of Appeals in 2004.

The Justice Department has asked the Washington DC Circuit Court of Appeals to limit the number of times lawyers can visit individual clients to four (they currently have unlimited visits), allow only one visit before which the prisoner must decide whether or not he will allow the lawyer to represent him, and prohibit lawyers from viewing “secret evidence” that can be used against their clients in the military tribunals. A court hearing on the filing will take place May 15.

meer



27-04-07 10:39:27 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dat kunnen ze toch niet maken eigenlijk? Iedereen heeft recht op te weten wat er in de wereld gebeurt.

27-04-07 10:39:31 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ach, na 6 jaar pas :?
Stelletje laaielichters die Amerikanen. Martelen is een dagelijkse praktijk daar. :r

27-04-07 15:51:42 - Quote! - @possible
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
ach, bush heeft een wet aangenomen waardoor iedereen zonder opgaven van reden kan worden aangehouden en proses kan worden berecht. dus Guantánamo bay zal nog wel even blijven ben ik bang..:r

28-04-07 00:11:04 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
kan iemand de stop uit de VS trekken zodat het langzaam in de oceaan wegzakt? :r

28-04-07 05:56:35 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
@chica, dan komt het water nog hoger en loopt Nederland ook onder.
Denk daar maar eens over na.

28-04-07 17:18:51 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
@mexicaan, als het al zou kunnen! maar het kan niet, dus denk ik er verder ook maar niet over na. veels te warm! :P ;)
wat ik eigenlijk wil zeggen, ik word soms zooo moe van de VS, dubbele standaards, dubbelspel, hypocriete boevenzooi, de VS zouden afgeschaft moeten worden :{ ¿entiendes?

28-04-07 17:26:15 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Quote de Mexicaan:
@chica, dan komt het water nog hoger en loopt Nederland ook onder.
Denk daar maar eens over na.

Maar als er water in de VS loopt, daalt de zeespiegel toch:?

28-04-07 19:36:07 - Quote! - @Slicky
Slicky
Erelid


WMRindex: 697
OTindex: 1.759
@Caster

Pak een glas water en doe er een ijsklontje in. Het ijsklontje blijft drijven. Duw het naar beneden en de waterspiegel in het glas stijgt.

De VS ligt voor zo ver ik weet niet onder de zeespiegel. Er zal dus geen water in stromen.

28-04-07 21:00:20 - Quote! - @JefFREEDOM
JefFREEDOM
Lid

WMRindex: 55
OTindex: 34
Wnplts: Driebergen
S
:rGuantánamo bah:r

29-04-07 17:54:17 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Guantánamo babe
The hottest illusions
of menkind

29-04-07 23:13:56 - Quote! - @possible
possible
Senior lid

WMRindex: 118
OTindex: 167
Wnplts: verhuist
Quote chica:
kan iemand de stop uit de VS trekken zodat het langzaam in de oceaan wegzakt? :r


geef het dan liever terug aan de indinane die er eigelijk recht op hebben. jullie weten hopelijk togh wel dat die arme mensen zijn uitgemoort door een paar gekker uit europa voor het USA dat het nu is?
ik zou zeggen: een totaal mislukt nieuw europa.:ja

30-04-07 01:55:13 - Quote! - @B!$M@RCK
B!$M@RCK
Lid

WMRindex: 49
OTindex: 3
Wnplts: Nederland
Het wordt gewoon tijd dat de regering Bush toegeeft dat het de mensen keer op keer belazerd heeft, zowel in amerika als daarbuiten. In Irak waren geen wapens en ik heb zo ook mijn twijfels of er wel echte terroristen in Guantamo Bay zitten. maar helaas is Amerika te sterk en zitten we er voorlopig nog wel even aan vast.

30-04-07 01:57:39 - Quote! - @Mmore
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Er waren misschien geen wapens maar of de gang van zaken daar nou wel verliep zoals het hoort? Dat doet het nu toch niet maar Amerika heeft Irak wel op het eerste stapje gezet richting democratie.

30-04-07 09:42:16 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
weg ermee.

30-04-07 09:59:11 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
De president heeft ons niet voor de gek gehouden - we lieten ons voor de gek houden - wie kijkt met onze ogen - wezelf.. of die ander?

30-04-07 10:49:39 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Als er in Darfur olie gezeten had, dan had Amerika daar ook allang ingegrepen.
Ik denk dat de wapenlobby achter de oorlog in Irak gezeten heeft.

30-04-07 21:44:04 - Quote! - @chica
chica
Senior lid

WMRindex: 409
OTindex: 559
Wnplts: amsterdam
S
Quote heraux:
De president heeft ons niet voor de gek gehouden - we lieten ons voor de gek houden - wie kijkt met onze ogen - wezelf.. of die ander?

heraux, er zijn best veel mensen geweest die, voor en tijdens, hebben geroepen dat dit een illegale oorlog was. maar de Bush kliek gaat als een bulldozer overal overheen. we hebben ons niet voor de gek laten houden, we zijn genegeerd.

@possible, je hebt helemaal gelijk, alleen zouden de indianen het helaas wel afgeragd en verkracht terug krijgen.

19-11-09 19:39:52 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Manege à trois

‘Litouwse manege was CIA-gevangenis’

Warschau, 19 nov. Ooit was de manege van Antaviliai een populaire ontmoetingsplaats voor de welgestelde middenklasse van Litouwen. Daarna werd het complex verkocht en ging er een groot hek omheen – en werd het een geheime CIA-gevangenis.

Althans, dat zeggen de Amerikaanse nieuwszender ABC News en dagblad The Washington Post, op basis van grotendeels anonieme bronnen. Volgens ABC zouden hier tussen 2004 en 2005 ten minste acht verdachten van terrorisme zijn ingevlogen vanuit Afghanistan en ondervraagd.

De Litouwers, die het bestaan van geheime CIA-gevangenissen lang hebben ontkend, zitten met de kwestie in hun maag. De nieuwe president van Litouwen, Dalia Grybauskaite, zei vorige maand dat er „indirecte vermoedens” zijn dat de geruchten kloppen. En een parlementaire commissie heeft een onderzoek ingesteld.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven