hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Racisme binnen de politie

09-04-07 13:20:01
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Paar dagen geleden een documentaire van Zembla op tv over geweest die nogal wat commotie meebracht.

Het zou voor allochtone moeilijk zijn om te promoveren binnen de poltitie. Zo is er maar één Commissaris binnen de nederlandse politie die allochtoon is.

De hele documentaire is link te bekijken.

Afl.: Sjors en Sjimmie bij de politie. Het was waarschijnlijk goed bedoeld, maar het is een grote mislukking: de positieve discriminatie van allochtonen bij de politie. Hoge politieambtenaren spreken daar voor het eerst vrijuit over in deze aflevering. Al jaren wordt met speciale projecten, experimenten en bijzondere maatregelen geprobeerd om agenten van Turkse en Marokkaanse komaf hogerop te krijgen, maar tot op de dag van vandaag komt er weinig van terecht. Neem nou Arnhem. Twee dienders van Marokkaanse origine hebben dat korps verlaten omdat ze niet geschikt werden bevonden voor leidinggevende functies. De één is inmiddels majoor bij de marechaussee, de ander leidt de sociale recherche van de gemeente Rotterdam. Samenstelling: Roul Meijer.

09-04-07 13:25:42
Eaglelord
Senior lid

WMRindex: 520
OTindex: 7
Wnplts: Heerlen
En toch ga ik over 3 jaar naar de politieschool (hoop ik)

09-04-07 13:47:19
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Die documentaire heb ik ook gezien.
Racisme ik kan het niet uit staan.
Volgens mij is het niet uit te bannen. Jammer heel erg jammer. Ik schaam me soms om mens te zijn, als ik lees en zie wat er gebeurt door racisme. Wat een zielige mensen. Kijk bv eens naar Stormfront en de NVU, ik heb er medelijden mee. Ze moeten die clubs gewoon verbieden, maar ja het recht om te demonsteren en het recht van vrije meningsuiting he. Ik ben bang dat verbieden ook niet helpt, maar misschien is het een begin.

09-04-07 16:17:27
allebe2007
Senior lid

WMRindex: 105
OTindex: 91
Wnplts: amsterdam
S
vind je het gek al die verzet....

09-04-07 21:05:46
Tukka
finalist MPPV 06

WMRindex: 292
OTindex: 954
Veel allochtonen kunnen minder Nederlands en zijn dus minder geschikt om agent te worden. Logisch dat er dan minder allochtonen bij de politie zitten. Alhoewel misschien allochtonen sowieso minder snel aangenomen worden (en das wel een slechte zaak).

09-04-07 22:14:50
allebe2007
Senior lid

WMRindex: 105
OTindex: 91
Wnplts: amsterdam
S
de allochtonen die wijkagent worden worden veraders genoemd. als k bij de politie zou gaan is het alleen voor het hoge werk, niet voor boetes uitdelen.

09-04-07 22:17:40
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Quote allebe2007:
de allochtonen die wijkagent worden worden veraders genoemd. als k bij de politie zou gaan is het alleen voor het hoge werk, niet voor boetes uitdelen.

Verraders, door wie worden ze zo genoemd

10-04-07 16:38:11
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
De grootste discriminators zijn die van je eigen geslacht, geloofsovertuiging, etnische achtergrond.... :nee

11-04-07 13:30:23
deekayblue
Senior lid

WMRindex: 437
OTindex: 873
S
Ik vraag mij af welk ras Nederlander is (of Turk /Marokaan etc.). Marokanen Turken noem het maar op Engelsen van mij part ,waar hebben we het over, racisme?
Racisme is discriminatie en niet andersom. De Duitsers vonden zichzelf ook een ras een tijdje geleden, nou dat hebben ze geweten...

11-04-07 15:46:53
allebe2007
Senior lid

WMRindex: 105
OTindex: 91
Wnplts: amsterdam
S
Quote sjatter:
Quote allebe2007:
de allochtonen die wijkagent worden worden veraders genoemd. als k bij de politie zou gaan is het alleen voor het hoge werk, niet voor boetes uitdelen.

Verraders, door wie worden ze zo genoemd


door de allochtonen op straat.

12-04-07 01:36:28
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
hmmz tegenwoordig roepen ze al snel dat iets racisme is

12-04-07 10:10:31
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
discriminatie
dis = eten
crimi = duitse Baantjer
natie = land
8)

12-04-07 10:11:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote LuckyMe:
discriminatie
dis = eten
crimi = duitse Baantjer
natie = land
8)


heel apart

12-04-07 10:13:57
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Het is maar hoe je er naar kijkt!

12-04-07 10:19:31
nietmeer
ik ben agent en ik merk dat de allochtonen mij een 'verader' noemen. ook al voel ik me meer een Nederlander als Marokkaan, maar weet je wat het is, 'wij' zijn nooit tevreden.

Een collega van mij heeft een paar jongens vorige week staande gehouden, omdat ze met 3 jongens op een scooter zaten. Hij praat met ze en wil ze een boete geven. Maar het was de eerste keer van die jongens dus vergaf hij ze het. Maar die jongens hadden opgenomen wat er verteld werd in dat gesprek. Dus die agent gaat verder met zijn dienst en matst nog meer van die gasten die ook opnamen wat er gezegd werd. Dus die agent gaat naar het bureau aan het eind van de dag, en staat dat groepje jongeren doodleuk bij het bureau. Hij vraagt of ze weg willen gaan i.v.m overlast.

Het enige wat zij zeggen is: 'Ga jij maar naar binnen, je chef staat te wachten'. Die man is verbaasd loopt naar binnen en krijgt een hele preek met als gevolg dat hij ontslagen is. en hoe komt dat denken jullie. Jah door dat stelletje pleurisgasten die het voor een ander verziekt terwijl die agent hun matste en hun geld bespaarde en zij namen gesprekken op en brachten die naar het bureau. en die gasten die hem genaaid hadden waren marokkaanse jongeren. En die hebben een Marokkaanse agent genaaid die al 8 jaar bij de politie zat en zijn toekomst in de soep zag vallen.

ik kan hier zo kwaad om worden ;|;|;|;|;|;|;|;|;|


12-04-07 10:22:33
nietmeer
Zucht, soms zijn mensen onpeilbaar, ik wou dat de mens een keer begreep dat we aardbewoners zijn en geen Hollander, Marokkaan, Amerikaan enzovoort. Maar goed, voortaan niet meer matsen dus, gelijk het volledige scala aan boetes geven (6)

12-04-07 10:24:47
nietmeer
maar soms moet je voor je eigen veiligheid matsen, want in sommige wijken(of je nu karate kampioen bent of kickboks kampioen)krijg je gewoon aan de stok met dat soort gasten. maar als je nu matst dan weten ze de volgende keer dat moeten we niet doen.

maar wat ik eigenlijk niet snap is:
waarom doen die gasten dat als ze weten dat ze er makkelijk vanaf zijn gekomen, want voor hetzelfde geld was hun scooter ingenomen!!!!!!

12-04-07 10:25:12
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Kpuc: Uch, daar sluit ik me bij aan. Allemaal over dezelfde kam scheren.

12-04-07 10:28:20
nietmeer
ik zou zeggen neem voor een weekje mijn baantje over en kijken hoe jij het aanpakt. Ik denk dat je alleen bijv. Kanaleneiland binnen hoeft te lopen met je blauw pakje en je een honkbalknuppel tegen je hoofd geworpen krijgt.

Dit werk is niet makkelijk moet je weten

12-04-07 10:30:38
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Jij kiest dit beroep toch? Dan moet je niet klagen vind ik...
Al die mensen die overlast bezorgen oppakken en zwaar straffen. Daarmee krijg je ze misschien weer in het gareel...Het halfzachte beleid in NL werkt gewoon niet.

12-04-07 10:32:10
nietmeer
zoals ik al zei je hebt makkelijk praten. Je moet dit soort dingen gewoon een keer van dichtbij bekijken. In dat soort wijken is de overlast zo groot dat je dat never nooit eruit krijgt, ook al zorg je dat daar een 2000 ME'ers worden gepost.

12-04-07 10:34:23
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik durf te wedden dat als je daar de ME op af stuurt en de 10 of 20 grootste herrieschoppers oppakt en opsluit dan worden de problemen vanzelf minder. Waarom is er in bijvoorbeeld Spanje bijna nooit een probleem met dit soort groepjes in bepaalde wijken? Daar hebben ze respect en angst voor de Guardia Civil. Die mept een relschopper gewoon voor zijn haren...

12-04-07 10:41:43
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Als je niet weet uit de basis wat goed en slecht is - dan moet je soms hard optreden.. zo hard dat het iedereen erg pijn doet.

Pijn leerd ons.
En soms is de les
heel erg pijnlijk.

Dat geld dus voor die jongeren ook
niet meer matsen maar wel deze les voor
houden - als je mensen vanachter een mes bezorgt heb je geen priveleges meer

volwassen waren de mensen hier dus niet.

12-04-07 10:42:58
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote LuckyMe:
Ik durf te wedden dat als je daar de ME op af stuurt en de 10 of 20 grootste herrieschoppers oppakt en opsluit dan worden de problemen vanzelf minder. Waarom is er in bijvoorbeeld Spanje bijna nooit een probleem met dit soort groepjes in bepaalde wijken? Daar hebben ze respect en angst voor de Guardia Civil. Die mept een relschopper gewoon voor zijn haren...


Iemand kreupel slaan en dan beweren dat er respect is - dat gaat ooit mis.

Respect ligt diep - en we streven er niet meer naar de diepte te zoeken - we vinden de oppervlakkigheid wel acceptabel.. en dit is het resultaat

12-04-07 10:45:04
nietmeer
ik durf met jou te wedden Lucky, dat dat helaas niet lukken gaat, want het probleem is dat die wijk bijna alleen uit herrieschoppers bestaat en elke gek daar loopt met een pistool rond. Nederlander, marokkaan, turk, somalier, belg allemaal hebben ze wapens en die kan je zelfs met de beste politiemacht niet aanpakken zonder dat er een bloedbad ontstaat.

SNAPPIE :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven