hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 17 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2 3 4

Dienstplicht of beroeps?

10-12-10 12:55:24
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Ik zeg voer maar weer in die dienstplicht en dan gelijk met een straffer regime. Jongvolwassenen zijn tegenwoordig maar al te vaak slappe hap en ontsporen te snel omdat ze vanuit moeders krib geen discipline wordt bijgebracht. Hopla, tijgeren met je kloten en niet janken als je een keer de fout in bent gegaan en twee weken zwaar aan je broek krijgt.

10-12-10 13:22:03
nietmeer
Geen fan van. Ben vredelievend mens hier, en dienstplicht kan nogal ten nadele van je studie gaan.

Nuanceren van de dienstplicht zou mogen, maar als het puur is vanwege jouw reden: Te weinig discipline etc, dan is 't meer een opvoedingsding en een soort school ipv ook werkelijk een leger.

Net zo makkelijk om de scholen harder te maken?

10-12-10 13:39:53
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Scholen zijn geen instituut om mensen te harden in het leven..

10-12-10 13:41:24
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
Scholen zijn samenkomlocaties waar schorem zich samen versmelt met onzinnig gedrag 8O

10-12-10 15:50:50
bobdeolifant
Senior lid

WMRindex: 164
OTindex: 300
Wnplts: zwolle
T
Zwaar tendentieus dit topic. in de categorie vroeger was alles beter. En als jeugd voel ik me toch nogal aan gesproken door Kpuc. Terwijl ik weet dat ik me niet hoef te schamen voor mijn jonge leven en dat wat ik bereikt heb genoeg is om te bewijzen dat niet alle jongeren niet lang harig werk schuw tuig is(uit welk jaar kwam die uitspraak, 1967 juist dat bedoel ik).

Roy6: what's new?

10-12-10 16:43:42
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Bob, als de schoen niet past dan moet je m niet nemen ;)

10-12-10 17:44:42
Vercetti
Senior lid


WMRindex: 585
OTindex: 571
Ik ben het wel met bob eens: gezeur over de jongere generaties is van alle tijden en meestal ongegrond. Dat de jeugd 'slappe hap' is, is geen enkel probleem en het ontsporen van enkele jongeren wordt vaak overdreven en kan niet opgelost worden door de dienstplicht in te voeren. Voor deze jongeren is het strafrecht al uitgevonden.

10-12-10 17:48:55
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Dit is wel generaliserend vind ik, er zijn ook jongeren die wel normaal kunnen doen en niet onbeschoft en asociaal/brutaal doen. ;)

10-12-10 18:53:05
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
je moet geen jongens jonger dan 25 in dienst mieteren - en zeker al niet uitzenden..

je moet wat levens ervaring hebben
en eigenlijk moeten je kinderen dan
al wat ouder zijn.. die mensen zijn wat
stabieler.. hoop ik

10-12-10 23:58:36
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Goed, daar ben ik het mee eens, maar dan zal jammer genoeg toch de school ook mee moeten gaan spelen 8O Koters in schooluniform, geen Nikes of andere Aussies, ieders gelijk en in het gelid der waanzin 8-) Nahh, 23 is toch wel redelijk van zin lijkt me, en dan wel tegen een goed loon met gevarenknaken 8O Je zult het niet geloven maar volgens de spelsmurf van deze Vos met addon is dat woord correct, galgje?

11-12-10 00:18:47
bobdeolifant
Senior lid

WMRindex: 164
OTindex: 300
Wnplts: zwolle
T
Urh..eerst eventjes een punctueel zeiken; Aussies droeg de mainstream in de jaren '90. Nikes zijn al populair sinds de jaren '70 populair. Om eventjes te beginnen met gezeur dat je iets doet wat elke generatie heeft gedaan en waarschijnlijk ook zal gaan gebeuren met de volgende generaties, nmlk zeiken op de jongeren cultuur.

Hoe ik denk dat mensen zoal Kpuc en generaties daarvoor zo denken komt door het volgende: Iets is anders en dat is onbekend en onbekend maakt onbemind. En een ander gegeven is iedere jongere generatie maakt fouten en doet stomme dingen. Die merk je pas later op als je "volwassen" bent. Dus wil je uit alle macht er voor zorgen dat de jongeren niet de zelfde fouten maken zoals jij en je tijdgenoten hebben gemaakt. Alleen van fouten leer je nou eenmaal het beste, en zonder te proberen (inherent aan fouten maken) kom je niet vooruit. Dus als je nog een keer zoiets m.i. doms zegt denk eens na welke "fouten" jou generatie heeft gemaakt waarover de generatie voor jou over heeft lopen zeuren.
Dus denk eens na voor dat je mensen zomaar in de hoek schuift want dat vindt ik persoonlijk nogal onbeschoft. Want ik ben jong en ik doe domme dingen. Mijn waarden zijn anders dan de normen van de maatschappij (en ik weet dat ik aan het kortste eind zal trekken). Maar laat mij nou lekker jong, onbeschoft, recalcitrant, egoïstisch, anarchistisch en boven al mij zijn. Dwing mij niet een keurslijf want daar houd ik niet van. Hoe harder je dat probeert hoe harder ik mij er tegen zal verzetten.

edit: Ja ik heb een ontzettende hekel aan conservatieve denk wijzen. Het getuigd van lafheid en niet de verantwoordelijkheid willen nemen voor de toekomst, gezien je alleen maar bezig ben met tegen houden van processen die je niet kan tegen houden. namelijk de tijd.. en die wint altijd!

Amen

11-12-10 02:40:13
nietmeer
@bobdeolifant:
Nou snap ik de pissigheid tegen de generalisering van Kpuc, maar toch zal je licht moeten nuanceren.

De 'jeugd' waar Kpuc waarschijnlijk op doelt, zijn die rotschoffies op de straat die ruiten intrappen van bushaltes voor de lol. Die lui die voor de hell of it wapens bij zich dragen omdat ze zich dan stoer voelen. Respectloos tegen random mensen op straat zijn, bij het minste of geringste beginnen te schelden met ziektes.

Dát is de jeugd waar we zo'n pesthekel aan hebben. Nou zal elke generatie zo'n groep hebben, maar in deze generatie is de groep aanzienlijk groter. Jeugdcriminaliteit is stukken malen groter. Vroeger kreeg men een enorme draai om z'n oren als hij thuis kwam. Tegenwoordig verdedigen ouders hun kindjes als de politie voor de deur staat met een boos kijkend jochie aan z'n arm.

Dat is oa. Marokkaanse jeugd, maar ook Nederlandse sjonnies & anita's. De Wanna-be-gangstertjes. Engeland, Amerika en Frankrijk heeft al mooie voorbeelden van gangstercultuur, dat gaat hier in Nederland ook nog wel eens doorbreken.

'Volwassen' mensen zien dit. En zijn daar niet zo blij mee. Voel je niet aangesproken als ze het hebben over die 'jeugd' van tegenwoordig. Ze hebben het niet over jou. Er zijn alleen een paar rotknullen die 't voor jou verpesten. (nu mag je je voelen zoals de nette Marokkaan die telkens Wilders z'n verhalen hoort)

11-12-10 04:55:38
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
NordicGuardian:

Wat heb je dat fantastisch verwoord! Want nee, de generatie van Kpuc (en van mezelf dus ook :D) kijkt niet naar de "normale" voor zichzelf denkende jongere van tegenwoordig.
Wij kijken naar de ellende die er is en de ellende die veroorzaakt wordt.

Zoals al gezegd, Bob, als de schoen niet past, moet je m in het rek laten staan.

Ontopic: dienstplicht lijkt me beter van niet....opvoeding des te meer :D

11-12-10 07:29:32
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
@bobdeolifant: Aan wat Nordic zegt heb ik weinig toe te voegen. En jawel, fouten mag je best maken, zolang het maar geen fouten zoals vandalisme en etterbakkerigheid zijn. Goed, die mag je maken maar dan ook de consequenties dragen.

11-12-10 11:54:23
Vercetti
Senior lid


WMRindex: 585
OTindex: 571
Is iedereen hier het strafrecht vergeten? Criminelen worden bestraft zodat omslachtige methoden als dienstplicht niet nodig zijn... Het lijkt wel alsof de oplossing voor het probleem hier volkomen wordt genegeerd. En daarbij: het strafrecht is niet alleen van toepassing voor jongeren, maar ook voor volwassenen. De dienstplicht betreft alleen jongvolwassenen, maar het strafrecht corrigeert de hele maatschappij! Is dat geen geniale uitvinding?

11-12-10 12:18:49
sjefke
Oudgediende


WMRindex: 1.674
OTindex: 13.736
S
Ik zie dienstplicht als een aanvulling van je opvoeding, je leert er een hoop, en kameraadschap met mensen krijgen die je helemaal niet kent... voor elkaar door het vuur gaan bijvoorbeeld... Ik heb er goede herrineringen aan iig...

Misschien dat ik daarom wel altijd op het rechte pad gebleven ben;)

11-12-10 16:11:19
bobdeolifant
Senior lid

WMRindex: 164
OTindex: 300
Wnplts: zwolle
T
Nou ik ben ook zo'n kudt jong geweest en van tijd tot tijd ook nog wel eens. Maar ik denk niet dat het mijn persoonlijkheid goed doet om van mij een model burger te maken. Omdat niet alleen mijn voor de maatschapij vervelende kanten worden ook weg gehaalt maar ook mijn goede. Soms is het goed om fout te zijn zodat we weten wat goed en fout is.

11-12-10 16:54:54
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Dan heb je aan mij een hele foute Bob :P

11-12-10 18:03:02
nietmeer
Als je leert van je fouten, waarom stel je dan dat je je fouten nu nog maakt :P?

Of val je nooit in herhaling?

Ik denk persoonlijk ook niet dat de 'kudtjongeren' zoveel ervan leren dat ze een prullenbak in de hens steken. Ow, dat had ik niet moeten doen? Nee, dacht 't niet he ;)
Motief is dat ze dan misschien niet worden opgepakt, eerder dan dat ze weten dat 't echt gewoon fout is.

11-12-10 19:44:27
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Nordic, zulke gastjes komen zichzelf, of de Hermandad, ooit nog wel eens tegen. Als ze geluk hebben, is t zo'n gek als ik ben, dan zijn de rapen gaar (A)

11-12-10 19:47:27
nietmeer
Vroeger, toen ik 18 werd, (dit jaar nog :P), kreeg ik van het Minihisterie van Defensie zo'n brief over in dienst gaan (of iets dergelijks).

Die brief is meteen naar de vuilnis verbannen.

11-12-10 22:28:25
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Maar hoe kun je nu iets invoeren dat nog steeds bestaat *(

11-12-10 22:29:27
pfft
Erelid


WMRindex: 647
OTindex: 1.017
Misschien als onderdeel van de middelbare school?:P

14-12-10 00:59:13
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
dienstplioht of niet..

Ik deel Maria en een flinke mok morocco mint thee....(A)

14-12-10 03:08:25
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Dienst tijd komt terug..
ooit.. misschien als weer
met stokken en stenen gaan
gooien..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven