hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 12:00 - 74303 artikelen - nu online 22 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Partijen apen PVV na

24-02-10 11:47:38 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Het blijft ammusant om te zien hoe alles wat rechts doet meteen ware aard is en als links iets doet het niemand opvalt.

Ik blijf erbij dat dit komt omdat links een betere pers heeft. Omdat ze weliswaar de grootste massamoordenaars uit de geschiedenis heeft geleverd, maar dat ver weg was en bovendien Chinezen, Russen en Cambodjanen betrof en dat is blijkbaar niet zo erg. En rechts de pech heeft dat het hier was en onszelf aanging.

Waarom roept bijvoorbeeld niemand dat SP zijn ware aard verbergt om zo meer kans op de macht te hebben? Waarbij de ware aard de oorsprong is van de partij, het Maoisme dat met al zijn gruwelijkheden devoot werd aangehangen.....

Zou overigens PVV niet net als SP kunnen normaliseren of wordt er dan wel geroepen dat de ware aard verborgen wordt? De vraag stellen is het antwoord geven . . .


24-02-10 12:03:23 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het blijft amusant om te zien hoe ook op links steeds de geschiedenis zich wreekt. Zeker gezien het feit dat links, bijvoorbeeld Groen Links, weinig communistisch nog over zich heeft, en waar dit er nog wel is, in vrede, zonder dat vingertje.

En het gebeurt Vice Versa, ik betrek de opkomst van de PVV ook wel eens op de NSB. Wellicht een domme vergelijking maar ze is er wel, en dat is niet vanuit de onderbuik, maar vanuit het hart en de ziel.

24-02-10 15:35:48 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
een deel van het probleem is de houding hier t.o.v. democratie, vrijheden en gelijke rechten. Omdat wij erin opgegroeid zijn vinden we het volkomen normaal en denken dat iedereen zo denkt en dit vind.

Vergeten wordt dat minder dan 100 jaar geleden ook hier die vrijheden en democratie niet bestonden. Mijn opa heeft bewust meegemaakt dat het algemeen kiesrecht hier werd ingevoerd en in een land als Zwitserland mogen vrouwen pas sinds 1971 naar de stembus en werd de gehele gelijkstelling op stemgebied pas in 1981 gerealiseerd! Er is zelfs 1 kanton waar de volledige gelijkheid pas in 1990 werd gerealiseerd, slechts 20 jaar geleden!

Zoals wij het nu kennen is een unicum in de menselijke geschiedenis en nog maar zeer kort aanwezig. waarbij er hele delen van de wereld zijn waarin die rechten onbekend zijn of waar men er openlijk lak aan heeft. Die het volkomen normaal vinden dat er maar 1 ideologie heerst en de anderen vervolgd worden. Waar discrminatie ook in de rechtspraak normaal is, denk aan de sharia en wat die voor vrouwen betekend. en vrijheid van meningsuiting iets is in sprookjes.

Denken dat iedereen zo vrijheidslievend is en voor vrijheid van meningsuiting is etc is dan ook erg naief. en gevaarlijk omdat zij die het niet zijn door het eisen van respect jouw ruimdenkendheid gebruiken om steeds meer de grens op te schuiven.

En zo lopen wij inderdaad het gevaar dat dat wat in eeuwen is opgebouwd, in 20 - 30 jaar verloren raakt of in ieder geval ernstig aangetast, omdat we ruimdenkend en respectvol wilden zijn en dachten dat de rest dat dan ook wel was.

24-02-10 16:04:38 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Je kunt lullen als bruggenbouwer voor de PVV maar wat men eenmaal heeft verworven laat men niet makkelijk los, dus je spookbeeld van Islamisering is onjuist, je praat met valse tong en de retoriek en herhaling, ik walg ervan. ZO, en nu blijf ik ook hier weg, dit heeft niets meer met politiek te maken.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven