hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 08:00 - 74445 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

wilders boos over kinderliedje.

11-11-09 10:33:49 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
hier verder?

11-11-09 10:59:56 - Quote! - @Descalon
Descalon
Lid

WMRindex: 15
OTindex: 36
Wnplts: Ver
T
Quote Maan:
En tja, na 16 jaar? Ik kende het liedje nog niet. Waarschijnlijk velen met mij. Ik vind het logisch dat nu ik dit voor het eerst hoor, ik er een mening over mag hebben.

(religie is ook heel oud, en daar worden nog zelfs oorlogen over gevoerd.... )


Yes, maar zoals bij het nieuwsbericht ook al is gezegt: De schrijvers van des tijds leefden niet in dezelfde wereld. In die tijd was terrorisme en de islam niet de topic van de dag. Dat was het communisme nogsteeds. Aldus de schrijvers wilden een leuk liedje maken zonder voorkennis dat dit onderwerp zo'n scope zou krijgen. En nu wel gaan zeuren dat het niet kan? Het valt niet te vergelijken.

11-11-09 11:33:34 - Quote! - @Maan
Maan
Senior lid

WMRindex: 21
OTindex: 460
Het gaat er niet over wanneer dit liedje is geschreven. Er zijn vroeger wel meer dingen gezegd, die nu niet meer kunnen. Het zou niet uitgezonden hoeven worden. Dat was een keus. En in mijn ogen de verkeerde keus.

Het is heel vervelend dat je in deze tijd steeds minder kan zeggen. Juist door het roepen dat je vrijheid van meningsuiting mag hebben, perk je hem in. Theo van Gogh zei ook ooit zoiets.

dit liedje is niet van deze tijd, en zou niet uitgezonden moeten worden, omdat het een delicaat onderwerp is.
Onbedoeld, waarschijnlijk, roept dit soort teksten weerstand op. Dus waarom zou je daar geen rekening mee houden?

wilders probeert iets duidelijk te maken, en grijpt ook dit liedje aan. Logisch, het is in de media, en als je iets bekendheid wilt geven, gebruik je de media. De manier waarom is misschien een beetje jammer. Maar ik blijf erbij dat het onnodig is om dit liedje op tv te laten komen.


11-11-09 11:42:42 - Quote! - @Descalon
Descalon
Lid

WMRindex: 15
OTindex: 36
Wnplts: Ver
T
Quote Maan:
Het gaat er niet over wanneer dit liedje is geschreven. Er zijn vroeger wel meer dingen gezegd, die nu niet meer kunnen. Het zou niet uitgezonden hoeven worden. Dat was een keus. En in mijn ogen de verkeerde keus.


Weet je, daar geef ik je groot gelijk in

11-11-09 16:23:09 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Als ik Halelouya zing of Gloria in Excelcius
is dat ook bezwarend -

Ik snap Wilders heel goed - ik vind Sinterklaas liedjes ook achterhaald..

zitten alle kinderen allemaal even recht?

...rechts.. oh wacht..
zitten alle kinderen allemaal even ultra rechts..

dat was het!

11-11-09 16:30:49 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Laat de heren en dames van de PVV nu eerst eindelijk eens komen met oplossingen ipv alleen maar brallen en janken. Pas dan zeg ik van hm, wie weet kunnen ze inderdaad nog iets meer dan alleen maar bashen.

11-11-09 16:38:23 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Toen plassen pissen werdt, is het gezeik begonnen.
een oud gezegde en volgens mij kan Wilders goed plassen:ja

12-11-09 12:24:57 - Quote! - @Descalon
Descalon
Lid

WMRindex: 15
OTindex: 36
Wnplts: Ver
T
Kpuc: Bashen is belangrijk in de politiek. Iets wat veelste weinig gebeurd.

12-11-09 13:01:53 - Quote! - @timvampier
timvampier
Erelid


WMRindex: 1.006
OTindex: 932
S
Quote Hans. Steen:
Toen plassen pissen werdt, is het gezeik begonnen.
een oud gezegde en volgens mij kan Wilders goed plassen:ja


haha lollig gezegde... kende ik nog niet :D

16-12-09 02:24:24 - Quote! - @stormzoeker
stormzoeker
Erelid


WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Quote wikipedia:
Allahoe akbar is een Arabische zinsnede genaamd de Takbīr of Takbeer en wordt meestal vertaald als "God is de grootste". Anderen vertalen het ook wel met "God is groot" of "God is groter". Moslims reciteren de term in talrijke omstandigheden, bijvoorbeeld om goedkeuring uit te drukken of wanneer ze een spreker willen loven. Tevens wordt "Allah Akbar" tijdens de salat opgezegd, die moslims in principe vijfmaal per dag uitvoeren.
Akbar is de overtreffende trap van het bijvoeglijk naamwoord kabīr (geweldig, groot, belangrijk). Als de zinsnede wordt gebruikt ter vergelijking, zoals in Allāhu akbar min mala'ikatihi ("God is groter dan Zijn engelen") heeft akbar de betekenis van "groter dan" of "belangrijker dan". Als het los gebruikt wordt, heeft het de betekenis van "grootste" of "opperste".
De term kan ook zo uitgelegd worden dat God niet groter is dan iets of iemand, maar dat hij simpelweg zo groot is dat het niet te bevatten is.
"Allāhu Akbar" staat op het midden van de vlag van Irak en langs de randen van de centrale witte streep op de vlag van Iran geschreven. Tevens is het de titel van het volkslied van Libië.


En wat is nu precies het probleem van de PVV? Mogen we nu ook geen 'Amen' meer roepen in de kerk?

16-12-09 02:28:26 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Inderdaad, Greetje heeft zich laten excommuniceren en is tegen religie, tegen Europa en tegelijkertijd dus tegen zichzelf. Het beste is dat meneer opzout naar Israël of Amerika, dan heeft hij geen last meer van al die kwade Moslims :P

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven