hr
jaargang -23 - laatste artikel 18-4 18:00 - 74417 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

Koningin?

01-11-09 13:54:45 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Met de komende kroning binnen toch wel een paar jaar van Willem Alexander tot koning, komt bij mij een andere vraag op: waarom wordt Maxima koningin? Waarom zijn de echtgenotes van de prinsen prinses geworden? Was Claus koning? Is Pieter van Vollenhoven prins, nu zijn schoondochters wel prinses zijn?

Nee dus. Komt de vraag waarom dan niet? En eigenlijk is het antwoord nogal discriminerend voor vrouwen. Mannen krijgen de titel niet omdat de mannelijke variant belangrijker wordt geacht. Was Claus koning, dan had hij boven Beatrix gestaan.

Vrouwen echter mag je de titel wel geven en dat is het discriminerende. Want feitelijk verklaar je ermee dat de vrouw toch maar een bijwagen is waarvan iedereen wel weet dat je die niet serieus hoeft te nemen . . . Een soort debiliteitsverklaring?

Ik begrijp dan ook niet dat feministische groeperingen of de tweede kamer hier nergens over praten, maar het gewoon laten gebeuren.

Aan de andere kant: de dames in kwestie accepteren de titel maar wat graag en je kan dus ook stellen dat ze hem dan verdiend hebben...... of zie ik dat verkeerd?

01-11-09 23:07:40 - Quote! - @botte bijl
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
bij de middeleeuwse poppenkast die monarchie heet kun je alles verwachten :ja

02-11-09 07:30:19 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Wat mij nu opvalt is het gebrek aan reactie. Op een ander forum had ik dit onderwerp ook al eens geopperd, maar ook daar geen reactie. Net zoals de kamer en aemancipatiegroepen op dit onderwerp ook stilzwijgen.

Je praat hier feitelijk over een zaak waarbij de helft van de bevolking voor vergaand ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard en iedereen vind dat blijkbaar normaal......


02-11-09 07:49:49 - Quote! - @M-Cyclone
M-Cyclone
Oudgediende


WMRindex: 16.282
OTindex: 18.824
S
Veel mensen denken hier niet over na. Het is "onzichtbaar". En waar je niet over nadenkt, daar kun je ook niet op reageren.

02-11-09 09:05:06 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
@Invisible:
i dont care

02-11-09 10:00:04 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Quote lentebriesje:
@Invisible:
i dont care


Dat meende ik al begrepen te hebben in algemene zin. No offense zoals de britten zeggen.

Als vrouwen het niet erg vinden om voor bijwagen en ontoerekeningsvatbaar verklaard te worden, wie ben ik dan om daar tegen in te gaan ;)

02-11-09 10:08:38 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Het is heel simpel, Claus was geen koninklijk bloed - en wordt met het huwelijk verheven tot prins.

Maxima is ook geen koninklijk bloed -
in similis res -


02-11-09 18:20:53 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Maxima wordt koningin. De schoondochters van van Vollenhove zijn prinses, waren ook niet van adel of zo voordien.

Er is ongelijkheid en niet alleen de betrokken dames, ook de hele tweede kamer , alle feministe, ja alle vrouwen interesseert dat verder niet. Vinden het blijkbaar volkomen normaal dat ze niet voor vol worden aangezien.

Maar als gezegd: als zij dat niet erg vinden, wie ben ik dan om dat te bestrijden?

02-11-09 18:23:20 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Oef, eigenlijk is het heel simpel te verklaren, troonopvolging ;) Biertje? (beer)

03-11-09 08:31:08 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Zou dat helpen? zonder biertje snap ik hem namelijk niet......

03-11-09 09:47:23 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Vrouwen mogen dan gelijk zijn, gevoelsmatig blijven er toch verschillen.
Neem een man en vrouw in het ziekenhuis - beiden in witte jas. Vrouw stelt zich voor als arts en de man geeft aan verpleegkundige te zijn.
Hoe vaak gebeurt het dan toch nog niet dat patiënten zich tot de man wenden?

03-11-09 09:49:36 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Trouwens: ik reageerde niet eerder omdat ik dit item zo onderaan de Forumlijst nog gemist had.

03-11-09 10:07:42 - Quote! - @Caster
Caster
Oudgediende


WMRindex: 2.086
OTindex: 16.129
Het koningshuis is overbodig, in zn geheel.

03-11-09 10:34:07 - Quote! - @Tontje
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Voorbeld: Alex heeft sex met een grietje uit Argentinië en we hebben een prinses. Daarom is een koningklijke famillie in het geheel al absurd en overbodig.

03-11-09 11:08:33 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
De discussie over al dan niet een koningshuis is op zich erg leuk, maar niet relevant in het kader van dit onderwerp.

In dit onderwerp nemen we koningshuis als gegeven. En is de vraag waarom al die dames de titel wel krijgen en de heren niet en dat dit discriminerend is t.o.v. de dames . .

Aan de andere kant: nu het onderwerp toch niet zo leeft, kunnen we het net zo goed laten ontsporen.

03-11-09 11:12:14 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
Quote:
Want feitelijk verklaar je ermee dat de vrouw toch maar een bijwagen is waarvan iedereen wel weet dat je die niet serieus hoeft te nemen . . . Een soort debiliteitsverklaring?


Ja, inderdaad....maar ik denk dat het niet zo leeft onder "ons" vrouwen, omdat we het in principe al druk genoeg hebben om in het dagelijks leven (lees werk, huishouden, zorg voor de kinderen) te zorgen dat we niet gediscrimineerd en/of achtergesteld worden...

03-11-09 13:39:53 - Quote! - @Invisible
Invisible
Oudgediende


WMRindex: 3.730
OTindex: 5.186
Jij wel, maar al die kamerleden ook? En de dames zelf toen ze het huwelijk gingen regelen? En al die emancipoatiegroepen die ervoor betaald worden om discriminatie te voorkomen?


03-11-09 13:42:23 - Quote! - @Jovi-Mama
Jovi-Mama
Oudgediende


WMRindex: 224
OTindex: 10.276
S
@Invisible:
Ja, daar zit dan ook weer wat in, ik vind idd dat die dames dat dan beter hadden moeten regelen, want in beginsel ben ik het met je eens.
Dat het onderwerp niet "leeft" is, denk ik, om wat ik hierboven al schreef...
Plus dat het voor veel mensen toch te ingewikkelde materie is....

03-11-09 13:44:07 - Quote! - @Tontje
Tontje
Erelid


WMRindex: 1.232
OTindex: 1.130
Die kamerleden zullen idd niet zo veel te doen hebben maar ik denk dat het gewoon een beetje taboe is om verandingen te maken in het koningshuis :).

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven