hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-4 16:00 - 74428 artikelen - nu online 21 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


1 [2]

Registratie vingerafrdukken

21-09-09 13:46:35 - Quote! - @Pablo
Pablo
Oudgediende


WMRindex: 1.461
OTindex: 22.116
Quote Dionos:
Btw... het roepen dat een vingerafdruk uniek is, is trouwens achterhaald, want het is vastgesteld dat vingerafdrukken makkelijk te vervalsen zijn (wat een bepaalde groepering ook in Duitsland gedaan heeft bij een minister welke riep dat dit absoluut niet mogelijk was).
net als de mythbusters met vrij makkelijk te verkrijgen producten...

ik ben er tegen, wat de fuck is het nut? van europa moet het, schijt aan. maar de database, dat hoeft niet. dus waarom nog meer uitgeven dan nodig ten tijde van de 'economische crisis'? tis tijd- en geldverspilling.. plus alles is te hacken, dag vingerafdrukjes uit de database en welkom identiteitsdiefstal

21-09-09 14:03:59 - Quote! - @lucb1e
lucb1e
Erelid


WMRindex: 381
OTindex: 2.139
T S
Van mij mogen ze het lekker opslaan, kost hun alleenmaar extra dataopslag en ik doe toch niet zo gauw iets verkeerd :P

21-09-09 14:06:31 - Quote! - @Dionos
Dionos
Oudgediende

WMRindex: 156
OTindex: 23.842
@lucb1e: iemand breekt in in die database, steelt toevallig jouw vingerafdruk en breekt in en maakt vingerafdrukken met jouw vingerafdrukjes... Politie komt en ziet jouw vingerafdrukken en arresteert jou, want jouw vingerafdrukken staan er.

Hoe leg je dat dan uit? Want tsja, jouw vingerafdrukken staan overal verspreid door de crimescene. Het gaat er niet om dat JIJ wat fout doet, maar het gaat er om dat andere mensen foute dingen met jouw gegevens kunnen doen ;)

21-09-09 15:00:52 - Quote! - @timwijn
timwijn
Erelid


WMRindex: 1.760
OTindex: 1.315
S
Dat is inderdaad een groot risico.. maar voor mij niet de belangrijkste reden om tegen te zijn..
dit argument is namelijk iets wat over een aantal jaren niet meer legitiem is, ofwel, dan zal het wel veilig genoeg te maken zijn zodat identiteitsdiefstal geen bezwaar meer hoeft te zijn.. (goed, da's ook theorie, maar toch)

de vraag die mij bezighoudt: hoe uniek is een vingerafdruk?

ik weet dat er verschillende kwaliteiten zijn in de metingen - hoeveel punten er onderzocht worden. Wat betekent dat voor de data-opslag?

21-09-09 15:09:20 - Quote! - @No_u
No_u
Senior lid

WMRindex: 348
OTindex: 477
Quote timwijn:
ik vind dat alles extreem doorgeslagen is. het enige wat we doen is vanuit angst reageren! Zie bijvoorbeeld Wilders. Angst is altijd reageren. Dat gaat de wereld nog eens opbreken..

+1

Ik ben er absoluut tegen. Gelukkig heb ik niet zo lang geleden een nieuw paspoort en nieuwe id laten maken. Als ze verlopen, hoef ik ze ook niet meer. Dan maar niet op vakantie / op congres buiten de EU. En 50 euro per bepaalde tijd zie ik als een kleine prijs om risico te vermijden. Dat bedrag betaal ik ook elke maand aan de verzekering om risico te minimaliseren.

Ik heb zelf ook niets te verbergen en ik vermoed dat criminelen het wel een stukje lastiger krijgen door de maatregel. Maar diefstal is ook niet erg moeilijk met hoge beveiligingsfunctionarissen die USB-sticks laten slingeren en de beveiligingssoftware loopt vandaag de dag nog steeds enkele stappen achter op de nieuwste virussen en hackmethoden. Dit in combinatie met de koppeling aan vrijwel alles wat je doet, zorgt ervoor dat ik het een waardeloze regel vind.

We lopen weer als een mak hondje achter de VS aan, want die worden er weer blij van. Ik heb nog niemand gesproken die ervoor is en ik durf te wedden dat dat over het hele land zo is. De reacties hier wijzen ook die richting uit. Lekker democratisch :r
Als ertegen gedemonstreerd gaat worden, ben ik erbij.

hier trouwens het Mythbusters fragment op Youn00b, waarin ze laten zien hoe makkelijk het is om een vingerafdruk te vervalsen.
klik

23-12-09 12:46:49 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Zou liever irisscan hebben.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven