hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 15 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1] 2

Een paar rotte euros per jaar

23-06-09 20:55:49
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
voor het lezen van nieuws op internet.

Al zou het alleen al zijn om deze opbrengsten in de grote pot voor journalistiek te mikken, dan zeg ik van ja, prima.

Wat denk jij ervan?

23-06-09 23:49:53
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Helemaal mee eens. Waarom men daar moeilijk over doet, begrijp ik niet.

29-06-09 13:43:34
Violet
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 36
Als het alleen bij mensen weggehaald zou worden die ook daadwerkelijk het nieuws lezen, prima!
Maar iedereen met internet mee laten betalen is onzin.
Ik mail, bezoek hier en daar een forum en lees wat roddels.
Kranten etc. lees ik alleen plaatselijk, want ik kijk het Journaal.
Als iedereen er aan mee moet gaan betalen zou dat niet eerlijk zijn.
Oké, voor de één zijn het een paar rottige euro's, maar voor de ander is het geld dat niet gemist kan worden.
Ik ben dus tegen.

29-06-09 13:54:39
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Violet Je heb 259 Reacties bij de nieuwsberichten staan, dus lees je de berichten ook mag ik aannemen.8O

29-06-09 13:55:24
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Quote sjatter:
@ Violet Je heb 259 Reacties bij de nieuwsberichten staan, dus lees je de berichten ook mag ik aannemen.8O

Of het zijn van die onzin reactie's O+

29-06-09 14:00:38
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ Kameleon Onzin berichten zijn er niet, wel onzin reacties.(6)

29-06-09 14:02:10
Kameleon
Oudgediende


WMRindex: 452
OTindex: 48.504
T S
Sjatter, zo goed? (A)

29-06-09 14:03:00
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Het geld gaat niet naar internetnieuws, maar naar journalisten van de ouderwetse kranten. Daar hoef / wil / weiger ik (niet) aan mee te betalen. Er zal toch wel behoefte blijven aan nieuws en met een beetje markwerking zal dit zelfs gratis mogelijk moeten zijn. Websites als NU.nl hebben immers enorme redacties en leven alleen van reclame inkomsten.

29-06-09 15:40:08
Violet
Senior lid

WMRindex: 297
OTindex: 36
Quote sjatter:
@ Violet Je heb 259 Reacties bij de nieuwsberichten staan, dus lees je de berichten ook mag ik aannemen.8O

Ja, dit zie ik dus meer als forum waar je op geinige berichten reageert.
Ik zie dit niet als een nieuwsbron.
maar dat zal dan aan mijn opvatting van 'nieuws' liggen.

29-06-09 18:29:09
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Bah, ze proberen er alleen maar oude boomkillers in leven te houden hiermee. Ik vind dat ze dan ook extra belasting op autorijden moeten heffen om de paardentaxi in leven te houden.

29-06-09 18:36:20
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
En een eurotje of twee om WMR te behoeden van een web 2.0 layout.

29-06-09 18:36:32
Shinki
Erelid


WMRindex: 684
OTindex: 4.227
done 8)

29-06-09 18:37:45
Jivebunny
oud moderator


WMRindex: 2.033
OTindex: 2.918
T
Quote Mmore:
En een eurotje of twee om WMR te behoeden van een web 2.0 layout.


Ik wil Web 3.0 goedverdoemme :) Hey, ik denk dat ik die maar eens ga opperen, kan ik populair doen op het web en er misschien her en der geld aan verdienen. Nu nog een definitie van web 3.0... Iets in de trant van Big Brother is watching you? :)

30-06-09 14:01:00
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
een top idee toch

laten we ook extra geld vragen voor dvd's en bleuray schijfjes om de cassate en floppy industrie overeind te houden

laten we direkt extra kosten over de mobiele telefoon gooien om de telegraaf diensten nieuw leven in te blazen

laten we ook direkt de kosten van trein kaartjes met 20% verhogen om de stoomtrein nieuw leven in te blazen

als we dan toch bezig zijn kunnen we direkt

ook de accijns op benzine verhogen om de paardenwagen branch te redden

moet ik nog even doorgaan of is mijn punt dat ik het ronduit belachelijk vind

marktwerking speeld balkende al jaren op en dan komen ze in den haag met zoon idee.

als er geen kranten meer verkocht worden zou er wel geen vraag naar zijn. bovendien iemand die dus wel een abonoment op een krant heeft en internet betaald dus eigenlijk dubbel

19-07-09 12:05:12
stora
Oudgediende


WMRindex: 18.714
OTindex: 2.861
Ik ben er ook tegen, want waarom kan een metro wel overleven en die grote krantenmagnaten niet.
Misschien worden die 2 euro s dan wel gebruikt om de grote bobo s aan hun dikke salarissen te helpen. want op de werkvloer bij de kranten verdwijnen er toch elke keer banen.

19-07-09 16:45:21
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
kranten moeten veranderen, aanpassen, dat gaat niet over 1 nachtje ijs en nu zitten ze ermee...

wat kranten in het buiten land doen, die alle zeilen bijzetten is nieuwsberichten uitwerken uitwerken uitwerken, zo erg verdiepen... op het internet gebeurd dat niet, daar is het nieuws 5 minuten oud en onuitgewerkt :)

daar moeten kranten naartoe gaan, en er zullen wat kranten uitmoeten... begrijpelijk,

er zijn 1000den journalisten (lees: bloggers) die nieuws voor niks brengen.... hoe kunnen kranten daar mee concurreren? door de moeite te doen die bloggers/nieuwswebsites niet nemen...

je moet mense een brief aan huis sturen waarin ze kunnen reageren als ze geen paar euro voor journalisten willen missen, zodat de mensen die op de centen moeten letten kunnen reageren en de mensen die het teveel moeite vinden om te reageren betalen gewoon die paar euro, omdat ze het blijkbaar ook kunnen missen...

daarom heeft nederland zo'n laag donororgaan niveau, omdat andere landen brieven sturen dat mensen moeten reageren als ze geen organen willen afstaan na hun dood, veel mensen nemen de moeite niet, in nederland krijg je briefje of je niet please je organen zou willen afstaan... na je dood... en dan reageren mensen niet want dat is teveel moeite :)


19-07-09 17:21:34
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Ik ben er ook tegen.
Ik zie er niets in om allerlei obscure krantjes te gaan sponsoren die ik toch niet lees. Ook niet voor een paar euro.
Enorm achterhaald idee dit, dat gaat natuurlijk nooit werken. Kranten moeten, net als andere bedrijfstakken, gewoon zorgen dat ze hun geld op een andere manier binnenkrijgen.

19-07-09 17:24:01
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Waarom maken ze geen sites waarop je betaald geregistreerd moet zijn om het nieuws te kunnen zien :D

Niet dat ik dat graag wil, maar van hun kant gezien :P

19-07-09 17:25:24
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Geen cent en anders maar geen nieuws8)

19-07-09 22:10:21
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
Quote:
Lentebriesje:
er zijn 1000den journalisten (lees: bloggers) die nieuws voor niks brengen.... hoe kunnen kranten daar mee concurreren? door de moeite te doen die bloggers/nieuwswebsites niet nemen...


Het heeft niet alleen te maken met dát er nieuws naar de mensen gebracht wordt, maar ook HOE!

Bloggers vallen niet onder de journalistiek, en dus ook niet onder de wetgeving.... Internet is de meest onbetrouwbare bron der media.
Quote stora:
Ik ben er ook tegen, want waarom kan een metro wel overleven en die grote krantenmagnaten niet.
Misschien worden die 2 euro s dan wel gebruikt om de grote bobo s aan hun dikke salarissen te helpen. want op de werkvloer bij de kranten verdwijnen er toch elke keer banen.


Metro is onderdeel van de Telegraaf, vandaar!

Quote:
Deeese:
als er geen kranten meer verkocht worden zou er wel geen vraag naar zijn. bovendien iemand die dus wel een abonoment op een krant heeft en internet betaald dus eigenlijk dubbel


Dat komt mede omdat veel mensen niet weten dat er weinig tot geen controle is over nieuws op het internet, en dus hun kranten opzeggen omdat ze denken dat ze hetzelfde nieuws op het internet kunnen vinden.... Hetgeen een onwaarheid is, omdat internet onbetrouwbaar is!

20-07-09 05:41:17
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote G_Angel:
Quote:
Lentebriesje:
er zijn 1000den journalisten (lees: bloggers) die nieuws voor niks brengen.... hoe kunnen kranten daar mee concurreren? door de moeite te doen die bloggers/nieuwswebsites niet nemen...


Het heeft niet alleen te maken met dát er nieuws naar de mensen gebracht wordt, maar ook HOE!

Bloggers vallen niet onder de journalistiek, en dus ook niet onder de wetgeving.... Internet is de meest onbetrouwbare bron der media.


hoeveel (traditionele) media zie je nog hoor en wederhoor toepassen *8 er zijn best bloggers die gewoon een duidelijk verhaaltje in elkaar flansen... vaak zijn ze nog beter als krantenberichten omdat ze links kunnen gebruiken naar andere berichten....

betrouwbaarheid... kranten kunnen ook goed uit hun nek lullen hoor :) maar kranten komen er makkelijker mee weg :)

en mijn punt was niet dat er 1000den journalisten zijn, mijn punt is dat de mensen waar het een broodwinning voor is niet kunnen concurreren met die 1000den gratis journalisten....

21-07-09 18:43:44
G_Angel
Lid

WMRindex: 9
OTindex: 123
@lentebriesje,

Het feit dat kranten óók uit hun nek kunnen lullen betekend niet dat het net zo onbetrouwbaar is als het internet...

Journalistiek is een beschermd beroep, bloggen niet, hetgeen wil zeggen dat er controle is op journalistiek en niet op bloggen!

29-07-09 23:21:31
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
nou , simpel, tegen :ja

Ik dacht dat we met zijn allen al genoeg betalen. Moet de Burger dan maar bloeden voor letterlijk alles wat niet goed gaat in het land ?

Het zijn zelfstandige bedrijven met hun eigen vermorgen, zijn naar mijn mening gewoon te laat in actie gekomen en nu voelen ze dat... eigen schuld dikke bult

29-07-09 23:50:22
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Roy6, nee, niks eigen schuld dikke bult.
Het heeft niet alleen met de kranten te maken, alswel met de internetter.

Wat wil de internetter namelijk? Alles gratis.
Muziek, media, boeken, films.. Kranten.

Maar kranten kunnen niet overleven van het internet, websites zoals nu.nl nemen heel veel over van persbureau's, ze hebben geen eigen journalisten.
Te duur.

Media hoort onafhankelijk te zijn, en media hoort betrouwbaar te zijn. Het internet is niet betrouwbaar. Bloggers zijn geen nieuwslezers, en geen journalisten.

De kranten ondersteunen middels een paar euro per maand vind ik goed, de internetter gaat niet snel betalen voor de krant die hij online bekijkt denk ik.

Journalistiek is een cruciaal onderdeel van de samenleving, dat moeten we niet vergeten.

@lentebriesje, kranten kunnen uit hun nek lullen. Maar als ze dat doen worden ze de kop in geramd door de rest van de media, en eventueel krijgen ze een boete/veroordeling door de rechter.

Websites zoals GeenStijl, WaarMaarRaar en ook nu.nl zijn geen kranten en kunnen doen wat ze willen.
Niet dat ze daarmee betrouwbaar zijn.

29-07-09 23:59:38
ladekast
Oudgediende


WMRindex: 1.797
OTindex: 75.671
@Cee-N-Cee: ik vind van wel, ik weet wat de krant inkoop kost, denk nou niet dat ik als winkelier daar slapend rijk van wordt.
Ze zien al jaren een verschuiving van krant naar inet en dan zou ik nu ineens moeten gaan betalen ? Mooi niet.

Het zijn zelfstandige brdrijven, laat ze lekker hun eigen problemen oplossen. Zoals alle bedrijven dat moeten doen.

Om je een voorbeeld te geven, het AD is in 1 klap 20% duurder geworden, telegraaf van 1,20 naar 1,40 . Op zaterdag beide van 2 euro naar 2,40. Denk je dat ik iets extra's krijg van HUN verhogingen ? Mooi niet.

Ze blijven maar steunten met extreme aanbiedingen, niks is te gek, vreemd he ?

Wel is het zo dat door de crisis bedrijven besparen op hun reclamekosten en daardoor de kranten minder reclameinkomsten hebben.
Misschien een idee om er 2 pagina's aan toe te voegen en daar nog wat extra reclame ruimtes te creeen. Dan hebben ze meer reclameinkomsten .

Maar ik betalen ? ik die geen krant lees ? ik die geen inet lees, op WMR na ? Mooi niet.

En als ik het wel beide zou doen, ik betaal voor mijn inet verbinding en als ik een krant wil hebben dan betaal ik daar toch ook al voor of krijg jij alles gratis ?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven