hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 14:00 - 74448 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek - Politiek


[1]

denktank

15-10-08 23:46:02 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Veel mensen weten wel wat een denktank is -
voor diegene die het niet weten zal ik het
proberen uit te leggen.

Eigenlijk zijn alle topics met wat maatschappelijke of technische relavantie een soort denk-tank.

Onderwerpen worden besproken anderen lezen het en sommige begrijpen het.

Ik wil hier DE denktank starten.

Dat is een topic waarin iemand een vraag kan leggen en anderen proberen er een antwoord op te geven - let wel

Het vraagstellen kan maar op één manier
die geldig is - ongeldige manieren worden niet gehonoreerd.

volgnummer, naam, korte omschrijving
omschrijving - tot 6 regels.

16-10-08 16:51:24 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
1. heraux, openheid irak
RTL Nieuws naar rechter om openheid Irak

Stel de overheid geeft inzage
wat zou dat kunnen opleveren?

16-10-08 16:53:36 - Quote! - @Kpuc
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Het levert niets op, het zal alleen maar meer ergernis en knaken gaan kosten. Iedereen weet inmiddels dat die hele klote-oorlog op valse grond is gebaseerd, op US en UK grond namelijk :r

16-10-08 17:58:32 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
helemaal waar is het niet..
we hadden iets met Irak, wat was dat nu ook al weer?

16-10-08 19:21:02 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote Kpuc:
Het levert niets op, het zal alleen maar meer ergernis en knaken gaan kosten. Iedereen weet inmiddels dat die hele klote-oorlog op valse grond is gebaseerd, op US en UK grond namelijk :r


srry hoor maar hier moet ik kritiek op hebben :)

het westen, heeft saddam housijn daar neergezet als dictator.. saddam pleegt genocide op de koerden, westen negeert het... dan komt hele terroristische gedoe op gang, het westen wat altijd heeft geweten dat midden oosten tijdbom was die eens moest ontploffen grijpt in...

als directe aanleiding, waarschijnlijkheid van massa vernietigingswapens.. daar mee zijn we de oorlog ingerommeld.. maar het doel van de hele oorlog daar... is niet meer als herstel van wat we al zolang geleden fout hebben gedaan.. en dat opzich, is goed...

ik stel het maar zo, we hebben een keer een grote wond gekregen.. (midden oosten), daar heeft het westen een pleister op geprobeerd te plakken.. terwijl en een verbandje omheen moest... wond begon te etteren en werd gevaar voor hele lichaam, op dat moment moet je ingrijpen, wond desinfecteren etc. de aanleiding van de oorlog maakt niet dat het doel van de oorlog er minder van wordt...

mijn excuses voor vergelijking midden oosten met een wond :P niet gepast, maar ik moet toch een beeld proberen te schetsen om het te verduidelijken en dit kwam in mij op, spiet mie donders

16-10-08 20:00:49 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
2. heraux, Pinpasfraude
Erger dan je denkt

Op Webwereld staat een verhaal over
hoe scammers veel verder gaan dan de
FBI en CIA.. of niet..

16-10-08 20:02:11 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@lentebriesje: dat relaas zijn we voor het gemak ook vergeten - en waarom zat daar een dictator?

16-10-08 20:27:30 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote heraux:
@lentebriesje: dat relaas zijn we voor het gemak ook vergeten - en waarom zat daar een dictator?


oke, eerst was irak van VK... kolonie..
VK instaleerde daar koning, zei, tabee, was leuk kolonie te hebben, olie is fijn, blijf vooral sturen.. zie jullie wel weer...

na wo2 was irak weer van VK, structuur zal wel vernietigt zijn geweest door oorlog toen.. VK installeerde weer monarchie, toen kwam ba'ath partij, greep de macht.... westen deed niks.... misschien waren ze te druk bezig met russen toen, anyways, genocide op koerden was in '80 tot '88 oorlogje om kuweit kwam erna '90... ze zaten ongeveer op saddams bovenlip... ze wisten wel dat ettertje was... wat aan doen? :nee

toen oorlog om terrorisme,, midden oosten bracht oorlog naar het westen.. dan veranderd er iets...

misschien had ik neer moeten westen heeft saddam er praktisch neergezet :P, maar puntje blijft duidelijk...

1. staatsgreep ba'ath -> niks doen
2. genocide tegen koerden -> niks doen
3. oorlog kuwait (2 jaar na koeren) -> kuwait ff helpen,, verder, niks doen.. britten zaten toen tussen bagdad en grens van koewiet in woestijn te koekeloeren.. op dat moment waren ze nog ver superieur strijdkrachtjes van saddam... (britten zijn toen geen van hun nieuwe tankjes verloren....) kansen te over.. tis gewoon aanmoedigen van saddam... kijken hoever hij kan gaan,,

dat zijn 3 momenten waarop ze allang hadden moeten ingrijpen... huidige oorlog is gewoon puin ruimen... als het gaat om steun voor oorlog toen... die was er plenty.. en aanleiding was toen ook beter gefundeerd.. niet?

16-10-08 20:32:07 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
Quote heraux:
2. heraux, Pinpasfraude
Erger dan je denkt

Op Webwereld staat een verhaal over
hoe scammers veel verder gaan dan de
FBI en CIA.. of niet..


criminelen zijn inventiever en hebben beter materieel als overheidsdiensten...

tis schandalig maar kan er niet verbaast van worden... zou het zelf niet bedacht hebben :)

*gaat zijn bankrekening toch maar even checken*

ohnee staat maar 20 eurie op.. dan valt het wel mee xD

16-10-08 21:32:58 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Elke actie is meerlagig..

in 1991 begon desert storm - voorspelbaar kwam de herhaling.

16-10-08 21:39:42 - Quote! - @lentebriesje
lentebriesje
Erelid


WMRindex: 930
OTindex: 3.308
S
volgens mij is de wet,

actie -> reactie (leid tot) -> reactie (leid tot)-> reactie etc... van die balletjes die constant door blijven tikken xD nadat je er 1 maal zwengel aangeeft :ja


Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven