hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 36 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1]

weet iemand hoe het zit?

29-11-07 18:11:12 - Quote! - @Kahlan
Kahlan
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 24
Hoi hoi,

misschien raar om het hier te plaatsen mijn vraag, maar ik heb geen idee waar ik terecht kan met mijn vraag misschien dat iemand mij kan helpen.

Ik en mijn vriend gaan samen wonen nu blijkt echter dat hij schulden heeft zo lang wij gewoon samen wonen geen geregistreed partner schap of trouwen kan de schuld eiser beslag op mij loon leggen?

tx voor de hulp

29-11-07 20:17:18 - Quote! - @tornadojump
tornadojump
Senior lid

WMRindex: 176
OTindex: 156
Wnplts: Arnhem
S
of:dit zou eigenlijk bij het onderwerp"vragen des levens" horen:P
volgens mij niet, alleen bij een erfenis is dat tog zo???, maar ik weet het niet cker

29-11-07 20:59:01 - Quote! - @Andreesie
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
nee. volgens mij niet. maar ga eens langs postbus51.nl ofzo, die weten dat vast wel

30-11-07 09:55:02 - Quote! - @de Mexicaan
de Mexicaan
Oudgediende


WMRindex: 3.266
OTindex: 3.691
Volgens mij kan dat niet. Je moet misschien wel uitkijken met je spullen in huis, mocht er een deurwaarder langskomen die jouw spullen voor de zijne aanziet. Als je een samenlevingscontract aangaat of gaat trouwen, dan zou je voorwaarden kunnen opnemen bij de notaris (van tevoren!) die de schulden buiten jullie contract/huwelijk houden.
Verder is het aan te raden om eens bij de wetswinkel of een advocaat langs te gaan, want ik ben ook geen jurist.

30-11-07 12:53:02 - Quote! - @Kahlan
Kahlan
Junior lid

WMRindex: 1
OTindex: 24
tx mensen :)

30-11-07 13:09:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Als je samen gaat wo nen bij de notaris vast laten leggen dat je dit in gescheiden goederen en tegelijkertijd bij de notaris ook een lijst laat aanleggen met van wie wat is plus wie de hoofd huurder is of bij koophuis wie de koper is dan is er niks in de weg.....

02-12-07 09:57:54 - Quote! - @USApolice
USApolice
Hallo,

Het klopt wat er wordt gezecht. Men vergeet echter 1 belangrijk ding. Als er sprake is van belastingschuld. Dan worden de bezitting van jou na een jaar als gezamelijk aangemerkt. Dit komt omdat je je na 1 jaar gezamelijke huishouding als een wordt gezien door de belasting.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven