hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 31 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1] 2 3 4 ...8 9 10 11

Drukke Duitse stamppot (Blog van YMD)

13-04-21 19:33:49
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Eerste blog

Tsja, daar ben ik weer. Weggegaan omdat WMR zonder blogfunctie geen WMR meer is. Een paar keer teruggeweest, maar altijd maar een paar keer. En ineens kwamen jullie in mijn dromen voor. Sinds een weekje weer wat meer online en eigenlijk wil ik dat wel zo houden, het bevalt me wel haha.

In verschillende fora wel wat over mezelf en de afgelopen jaren verteld, dus heb weinig nieuws.

Van de Achterhoek naar Duitsland

De meesten zullen nog wel weten dat ik I middels al weer 7 jaar getrouwd ben met de leukste liefste knapste etc etc, nouja met mijn Lidwien dus. Na ons trouwen zijn we in Groenlo gaan wonen. Lidwien had een huis 'gekregen' van haar vader. Prachtig huis met stal en weiland. Superoud, daar houden we van. Maar.. direct naast mijn schoonouders. Mijn schoonpapa is een echte lieverd, maar mijn schoonmoeder is een alcoholverslaafde. Erg moeilijk. Omdat mijn schoonvader vaak bij ons kluste had hij sleutels van het huis, maar mijn schoonmoeder kreeg het vaak voor elkaar om die te jatten, na te maken en ons huis binnen te wandelen en onze drankvoorraad te plunderen. Ik drink graag een goed glas whiskey dus dat was financieel ook niet prettig.
We hadden dus niet veel privacy.

Na lang praten heb ik aangegeven dat als Lidwien daar echt wilde blijven wonen, ik het huis wilde overkopen en een grote schutting tussen het huis wilde zetten.
Ze wilde er perse blijven wonen dus dat in eerste instantie doorgezet, gepraat met haar vader, hypotheek aangevraagd, maar op het moment dat we groen licht kregen stortte Lidwien helemaal in en kwam het hoge woord eruit: Lidwien wilde, net als ik, daar helemaal niet blijven wonen, maar wilde haar ouders niet teleurstellen.

Na heel wat gepraat hebben we toch aangegeven dat we gaan verhuizen. Ja, mijn schoonouders waren redelijk gekwetst, maar mijn schoonvader snapte ons gelukkig.

Dan moet je kijken waar je heen wilt... Duitsland was al heel gauw bedacht, dat wilden we eigenlijk altijd al. Ik vind huizen bekijken online maar niks dus heb Lidwien gezegd dat ik niet meer dan een uur wilde rijden naar mijn werk. Ze heeft ons droomhuis gevonden in het buitengebied van Bad Bentheim. 58 minuten rijden van mijn werk haha.

13-04-21 19:42:33
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
afbeelding

@Sjaak: waarom doet mijn afbeelding het niet? 8O

Laatste edit 13-04-2021 19:43

13-04-21 20:14:26
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.315
@yes_my_dear: wat leuk je blog, ik had eea niet echt meegekregen maar snap nu Bad Bentheim. Ik wens jullie alle geluk en verheug me op vervolg van jullie avonturen *)

Laatste edit 13-04-2021 20:14

13-04-21 21:49:21
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
Ik kan me helemaal voorstellen dat jullie je in dat gekregen huis echt niet vrij voelden.
Goed dat jullie de knoop hebben doorgehakt en gekozen hebben voor een plek waar je echt jezelf kan zijn.

7 jaar alweer..... de tijd vliegt.
Ik vind het leuk dat je hier weer terug bent en ik hoop dat je weer een blijvertje gaat zijn!

13-04-21 23:09:58
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

13-04-21 23:18:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.296
@yes_my_dear: jullie zien er allebei prachtig uit, en zo jong *)

Wat goed dat jullie alle schuldgevoelens opgelost hebben en toch voor jullie zelf gekozen hebben.
Wel jammer voor schoonpapa, maar daar kunnen jullie niks aan doen..

En Lidwien is via jou op WMR? :P

Laatste edit 13-04-2021 23:19

14-04-21 01:30:57
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
afbeelding

Na vele jaren kan ik 'm eindelijk weer eens uit de kast halen.. *) :D

14-04-21 07:58:25
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@allone: Ze heeft hier ook een account maar gebruikt het nooit haha!

@KhunAxe: thanks!!! Snap nog niet wat ik fout doe met die plaatjes, precies dat gedaan wat sjaak zei.

_O- en wij hebben er 5 whahahaha

Thanks iedereen voor de lieve reacties *)*)

Laatste edit 14-04-2021 07:58

14-04-21 08:04:39
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@yes_my_dear: Probeer dan nu eens precies te doen wat ik schreef.. ;)

5 Katten? En allemaal een pizza op het hoofd? :D

14-04-21 08:12:50
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Hahaha nee we weren ze uit de slaapkamer dus ze zijn nog onwetend _O-

Btw: het is gelukt :jeej

14-04-21 08:14:34
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@yes_my_dear: Ik zag 't, prima gedaan meid! ok Je moet 't even doorhebben, meer niet.

14-04-21 08:16:28
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Ja maakt het bloggen zoveel leuker :-D

14-04-21 09:26:04
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Even voorstellen, onze dierenbende

Tommy


Ever since I was a young boy
I've played the silver ball
From Soho down to Brighton
I must have played 'em all
But I ain't seen nothing like him
In any amusement hall
That deaf, dumb and blind kid
Sure plays a mean pinball


We woonden al even in Groenlo, ik was van baan gewisseld en was niet meer zo veel van huis, en heel voorzichtig waren Lidln en ik elkaar aan het aftasten over of we voor een hond zouden gaan. De volgende dag kwamen we een foto tegen van Homeless Dogs: Tommy, 2 jaar, was als pup naar Nederland gekomen, maar hij kon niet blijven bij dat gezin. Hij zat daar meestal in de bench en blafte te veel. De volgende dag zijn we er al heen gereden en hebben Tommy opgehaald. Hij heeft geen moment gejankt of omgekeken, hij hoorde meteen bij ons. Ja, hij blaft veel, lekker boeiend. Hij is een enorme lieverd!!

afbeelding

Nena

Hast du etwas Zeit für mich?
Dann singe ich ein Lied für dich
Von neunundneunzig Luftballons
Auf ihrem Weg zum Horizont
Denkst du vielleicht grad an mich?
Dann singe ich ein Lied für dich
Von neunundneunzig Luftballons
Und dass sowas von sowas kommt


Na een jaar vonden we het toch zielig dat Tommy af en toe alleen was. Via Homeless Dogs hebben we gevraagd mee te kijken naar een hond die bij Tommy past. Tommy was behoorlijk dominant, dus bij voorkeur een hond die daar geen moeite mee had.

We kregen foto's doorgestuurd van een hele zielige, broodmager Nena. Een schat van een hond die alles over zich heen laat komen, alleen de vraag was of ze het ging redden. Ze was net bevallen, maar voordewind behoorlijk verwaarloosd. Ook kon ze niet goed lopen. Maar wij waren verliefd en niet meer rationeel en hebben Nena opgehaald.

Toen:
Zwak hondje, na 200 meter lopen ging het echt niet meer en moesten we haar tillen. Heel langzaam konden we het opbouwen. Tommy en Nena samen ging prima.
Nu:
Ijzersterk hondje, soms valt ze om of lukt het lopen even iets minder, maar ze haalt meestal met gemak de 15 kilometer tegenwoordig. Ze is Tommy de baas, daar waar mevrouw wil gaan liggen, gaat ze ook liggen. Ze hoeft maar 1x naar Tommy te blaffen en hij staat op en gaat of in het kleine mandje of op de vloer, en Nena slaapt in de megamand haha.
Ook is ze, wonder boven wonder, de baas over onze poezels.

afbeelding

Samen ravotten is het liefste wat ze doen!

afbeelding

Pebbles

Pebbles is samen met haar broertje BamBam uit Kroatië naar Nederland gehaald. Daar kwamen de eigenaren er achter dat ze wel heel leuk waren, maar niks voor hun. Helaas kreeg BamBam een ongeluk net voordat ze bij ons zouden komen. Pebbles is vrij schuw, houdt wel van mensen maar niet echt van andere katten. Ze zijn vernoemd naar onze bruiloftband, Pebbles and the Bambams.

afbeelding

O'Malley en Berlioz

Berlioz en O'Malley zijn vernoemd naar de Aristocats.

We kwamen Berlioz tegen via Facebook, wat een plaatje zeg!! We wilden heel graag een kat erbij. Contact opgenomen met Little Tiger, Berlioz geadopteerd. Hele schuchtere kat, niet heel gek op mensen, wel op andere katten en op eten.

afbeelding

Net voordat we hem op gingen halen, kregen we een telefoontje dat er nog een kat mee was vervoerd, maar dat zijn baasjes hem last minute niet op konden halen. Het moest een hele lieve kat zijn, of we hem er niet bij wilden nemen. Nou oke, die ene extra maakt ook niet uit, een lekkere dikke rode kater van ruim 6 kilo.
Nou het was me een lieverdje wel... mega dominant, kattenpester, hondenpester, was idd gek op mensen. Het heeft even geduurd voordat de rust weer wedergekeerd was.

afbeelding

Daarvoor kregen we een paar weken later bemiddeling van Lola (la-la-la-la-lola).
Lola is helaas maar 7 maanden oud geworden omdat ze de medicatie van Nena van haar nekje afgelikt had, ik heb daar zoveel verdriet van gehad. Maar Lola heeft alle dieren in huis bij elkaar gebracht. Lola kwam bij ons aangelopen, vermagerd, veel te vroeg weg bij haar moeder en door en door koud. Ze was echt een lieverdje!

afbeelding

Thunder en Blitz
Thunder (wit) is dubbel vernoemd, ik heb hem vernoemd naar het album van Pink Floyd (delicate sound of thunder) en Lidwien naar het nummer van Imagine Dragons.
Blitz (zwart) is vernoemd naar The Ballroom Blitz van Sweet.

Kort nadat Lola overleden was, kwam de zus van onze buurman bij ons langs, of we nog plek hadden voor 2 wilde katten. Nee, echt niet, 5 is teveel etc etc...
Inmiddels is het veranderd in 5 is de max!

2 wilde kittens, en ze doen het zooooo goed, ze passen perfect bij de rest. We zitten 's avonds vaak met ons allen in de woonkamer, er is nog net plek voor Lidwien en mij. Ze willen meestal niet geaaid worden maar zijn wel heel graag in de buurt...

afbeelding

afbeelding

afbeelding

14-04-21 09:42:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Je bent goed bezig! ok Leuke Blogs om te lezen, erg leuk1

De keuze om een teefje bij Tommy te zetten was de beste keuze! In de hondenwereld zijn namelijk de teefjes de baas, de reutjes accepteren dat, (normaliter).

Hier zie ik hetzelfde, Kaew en Loki zijn twee reuen die vorig jaar elkaar op leven en dood hebben bevochten! :( Datzelfde had ik al eens eerder in Nederland meegemaakt en toen heb ik de hond die meestal begon met knokken laten castreren. Dat hielp, dus heb ik hier Loki, de bonjemaker, laten castreren. Inmiddels is het gelukkig alweer vele maanden geleden dat ze voor het laatst gevochten hebben.

Mijn teefje Ayla is de kleinste van de drie, maar ze is op zeker de baas!! Zowel Kaew alsook Loki hebben respect voor haar :D

Dus Tommy en Nena was redelijk voorbestemd om te gaan lukken ok

14-04-21 12:56:34
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Thanks :D
We hebben Tommy ook laten castreren waardoor hij wat rustiger is geworden. En nu zijn ze zo leuk bij elkaar. Ik kan ook iedereen aanraden een teefje bij een reutje te doen.

14-04-21 15:18:40
nietmeer
Hee leuk om je weer te zien!

De honden aankondigen met een lied is leuk :D

14-04-21 15:34:32
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Haha thanks :-D
Vind het ook echt leuk weer terug te zijn!

18-04-21 00:03:46
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Openhartig over geld

Money
Get away
You get a good job with good pay and you're okay
Money
It's a gas
Grab that cash with both hands and make a stash
New car, caviar, four star daydream
Think I'll buy me a football team


Tattoos
Een blog naar aanleiding van een nieuwsbericht van een vrouw die blind werd omdat ze haar oogbol liet tatoeëren. Dat zou ik dan weer nooit gedaan hebben.

Ik vind tattoos prachtig, heb zelf een gitaar op mijn rug staan. Wil die nog steeds bij laten kleuren en meer muziektattoos er omheen omdat alleen een gitaar niet meer bij me past. Een ukelele erbij, muzieknoten, etc etc. Niet over de hele rug maar vanuit mijn rug over mijn schouder naar de bovenarm.

Daarnaast zou ik wel het Pink Floyd teken op de binnenkant van mijn pols willen tatoeëren, klein maar past bij mij.

afbeelding

Maar ik hou niet van pijn (rug is niet pijnlijk maar pols denk ik wel) en ik ben gierig hahaha.

Geldzaken
Ik ben gewend niet met geld om te kunnen gaan, snap nu wat meer waarom en met een beetje hulp ben ik tegenwoordig erg goed met geld.

Toen ik net bij WMR kwam, zat ik in de schulden. Niet heel erg, maar ook zeker niet leuk. Mijn ouders hebben ze voor mij afbetaald en ik heb mijn ouders weer afbetaald. Ik had (en heb) moeite om brieven te openen, rekeningen te betalen en overzicht te houden. En daar schaam(de) ik me enorm voor, steeds iets minder maar behalve Lidwien, mijn zusjes en mijn ouders weet ook bijna niemand dat.

Ik heb een goede baan, en toch is het me tot 3 jaar geleden niet gelukt om geld te sparen. En als ik wat gespaard had, dan had ik weer een tegenvaller. Soms pech, een belastingdienst die ik terug moest betalen terwijl ik het (deze keer wel) goed door had gegeven, maar ook stomme dingen, zoals verkeersboetes. En omdat ik geen overzicht had over mijn financiën vergat ik die dan weer te betalen en kwam er weer een boetebedrag overheen.
Als zoiets gebeurt ben ik een enorme struisvogel en steek ik mijn hoofd in het zand totdat ik er niet meer van kon slapen en moest overgeven van de spanning, dan kon ik het ineens regelen.

De reactie van mijn moeder was altijd heel moeilijk voor me, ze snapte niet waarom het toch mis bleef gaan (ik ook niet) en vond me maar dom. Of eigenlijk was het meer: 'hoe kon je dat nou alweer zo doen, je bent toch niet dom?' Maar ze bleef me altijd steunen en daar ben ik haar enorm dankbaar voor.

Verkoop huis
Voor ons trouwen heb ik Lidwien verteld dat ik daar heel slecht in was, vond dat zo zwaar. Ze vond het erg vervelend, maar vooral voor mij. Ze hielp me iedere week mijn post doornemen. Daardoor was ik minder geld kwijt aan de te-laat-boetes. Maar in mijn hoofd hield ik daardoor geld over en daar deden we leuke dingen van,oftewel ik had nog steeds geen overzicht. De hypotheek van mijn toenmalige huis heb ik gelukkig wel altijd betaald, net als alles wat automatisch ging.

Toen we samen gingen wonen heb ik mijn huis verkocht, in de verkeerde periode. Ik had 100.000 betaald, geen afbetalingshypotheek (was niet mogelijk omdat ik jonger dan 27 was bij de aankoop) en verkocht voor 80.000. Tel uit je winst.

Ook dat is weer door familie betaald, en heb ik vrij vlot terug kunnen betalen. Maar weer moest ik van voor af aan beginnen.

ADHD
2 jaar geleden ben ik op mijn werk keihard tegen mezelf opgelopen. Ik kwam op een ochtend op mijn werk en kon alleen nog maar huilen en snapte niet meer hoe een computer werkte... niet goed.

Na talloze gesprekken werd me aangeraden me te laten testen op ADHD. Ik heb erom gelachen. Jazeker, ik ben vrij hyper, maar ADHD, nee dat kan niet.

Na alle onderzoeken doorgelopen te zijn en veel gesprekken met de psycholoog en psychiater, samen met Lidwien en mijn moeder, blijkt het dat toch te zijn.
Daar heb ik het wel even moeilijk mee gehad, stom maar ik ben nu eenmaal iemand die zich alles aantrekt.

Nu zijn we al ruim een jaar verder en ben ik echt blij met de diagnose. Ik heb een langdurige 'omgaan met ADHD'-cursus gevolgd samen met anderen en heb ik cognitievebgedragstherapie gehad. Echt, er ging een wereld voor me open! Ik slik nu ook medicatie om wat beter op gang te komen en door die medicatie maak ik ineens dingen af.

De 2 moeilijkste dingen voor mij waren (en zijn) de financiën op een rij houden en een huishouden voeren (ik kan niet opruimen). Er werd ook gezegd dat ik het tot een bepaalde hoogte kan leren, en dat ik er me dan bij neer moet leggen dat het niet beter wordt dan dat, en dat als ik alleen ben ik hier een hulp bij zou moeten zoeken.

Lidwien deed toen al een tijdje de financiën, altijd op tijd, maar een goed overzicht hadden we nog altijd niet.

Nu wel!!!
Ik ben nu een half jaar geleden begonnen met een overzicht maken wat er wanneer binnenkomt en uitgaan, en welke kosten we verwachten. Ik werk echt met ouderwetse potjes waar briefjes inzitten hoeveel geld er waarvoor gereserveerd is. Wat blijkt: Lidwien en ik zijn samen geweldig in financiën, ik het maandelijkse overzicht (altijd ingepland anders schiet het er in) en Lidwien zorgt dat de rekeningen betaald worden.
Op deze manier hebben we altijd een potje voor de olie, voor twee nieuwe auto's eens in de 7 jaar, voor uitgaan, voor hobbyspullen, voor de tuin en voor klussen in het huis, voor eens in de 3 jaar een nieuwe telefoon, dierenarts etc.

Geen geld in het potje, dan geen klussen, geen nieuwe kleding en niet uit eten. Nu houden we eindelijk over en weten we wat we overhouden. En ik ben er trots op haha.

Ps: ik heb ook moeite met kort van stof zijn en ben goed van de hak op de tak hahaha - succes met het lezen

Klik hier voor de bijbehorende muziekLaatste edit 18-04-2021 00:20

18-04-21 00:15:57
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.216
OTindex: 8.315
Het is heel goed te lezen, zelfs nu ik al bijna slaap. Wat fijn dat de financien nu goed gaan, scheelt zoveel ellende.

Slaap lekker *)

18-04-21 00:20:00
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Slaap lekker @Beereekhoorn *)*)

18-04-21 00:23:00
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@yes_my_dear: Ik heb je blogs hierboven met veel plezier gelezen! Van je honden en de katten en ook je relaas over je zwakke en sterke punten. Het maakt veel duidelijk over wie je bent en hoe je bent..:) Je bent gewoon een heerlijke, eerlijke, chaotische lieverd, met een heel groot hart voor mensen en dieren...Meer kan ik er niet van maken! En je hebt in jouw Lidwien de perfecte partner gevonden..Kind, wat wil je nog meer? :)

18-04-21 00:26:27
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
@HoLaHu: thanxx
Inderdaad, ik heb een heleboel wensen maar ben eigenlijk heel erg tevreden met mijn fijne leven!!
Soms lastig dat ik niet alles in kan plannen en wat rustiger moet doen, maar anderzijds geniet ik ook weer van die rust. Vervelen doe ik me nooit. Of zoals Lidwien zegt: samenleven met jou is nooit saai, mocht soms wel iets saaier hahaha

18-04-21 00:34:24
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@yes_my_dear: Heerlijk toch? Een koppel wat elkaar helemaal aanvult, kom daar tegenwoordig nog eens om! :) Ik ervaar eerlijk gezegd met mijn man hetzelfde. Hij is het tegenovergestelde van mijn eerste man, toen moest ik altijd knokken voor zelfbehoud, zeg maar...Nu word ik in mijn waarde gelaten, gerespecteerd voor wie ik ben..En dat geeft een enorme rust, vooral in mijn hoofd...:)

18-04-21 00:36:22
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Nog even een kleine (in mijn ogen grappige) anekdote over mij in het huishouden:

Anderhalf jaar geleden kwamen al mijn ooms en tantes van mijn moeders kant ons huis bekijken (14). Ik zeg tegen Lidwien: jij hoeft niet te poetsen, dat doe ik wel, als jij alleen zorgt dat het opgeruimd is.

Ik heb 5 uur gepoetst, de keuken was megaschoon, geen vuiltje meer te bekennen, alle kasten van binnen en buiten gepoetst. Maar de rest van het huis was ik niet aan toe gekomen _O-

18-04-21 00:39:28
yes_my_dear
Oudgediende


WMRindex: 1.205
OTindex: 17.061
S
Dat is heerlijk @HoLaHu: volgens mij moet een relatie zo zijn. Ik ben wel eens verbaasd hoe weinig moeite we moeten doen om het leuk te houden. Natuurlijk hebben we onze kibbelpartijtjes, maar we vullen elkaar aan en hebben dezelfde interesses. Deze relatie brengt me rust en plezier, ik zie dat ook vaak anders en ik probeer het zoveel mogelijk te koesteren!

Ik ben echt blij voor jou dat jij dat ook zo hebt!! Dan heb je de goede man voor jou!! (L)

Laatste edit 18-04-2021 00:39

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2 3 4 ...8 9 10 11

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven