WaarMaarRaar.nl gebruikt cookies om WMR en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. WMR deelt informatie over je gebruik van WMR met partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van gebruik van hun services. Meer informatie...

Akkoord - Weigeren


hr
jaargang -20 - laatste artikel 11-5 22:00 - 67629 artikelen - nu online 14 bezoekers -

Home
Opmerkelijk beeld
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

© Een concept van
Media Voogel 2002-2021
Voorwaarden & huisregels

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 [3]

Blog van Emmo, bootjes en meer

08-04-21 19:23:29 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 40.243
OTindex: 84.753
Nou ja, hoe dan ook, het gaat goedkomen. Alleen jammer van dat verloren bootje. 🛥

09-04-21 00:24:34 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.934
OTindex: 27.338
Update Eemslift Hendrika:
Dat groene bootje dat van boord was gespoeld wordt momenteel geborgen. Ik vraag me nou enorm af hoe het kan dat 'ie vrijwel zonder schade langs die kraangiek gekomen is.

09-04-21 07:18:05 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 43.355
OTindex: 78.049
@Emmo: maakt het geen verschil waar dat bootje van gemaakt is?

09-04-21 12:20:52 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.934
OTindex: 27.338
@allone: In principe niet. Sterkte eisen zijn niet afhankelijk van het materiaal.

09-04-21 17:50:39 - Quote! - @wortel
wortel
Erelid


WMRindex: 1.420
OTindex: 6.502
Huh, da's inderdaad bijzonder, dat het bootje daar enigszins heel vanafgekomen is? Crash met een kraangiek klinkt onprettig...

09-04-21 18:57:44 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.934
OTindex: 27.338
@wortel: Zelfde type kraantjes (NMF) heb ik ook mee gevaren. Vandaar dat ik enigszins verbaasd ben dat het ding er vrijwel zonder kleerscheuren afgekomen is.

13-04-21 17:27:37 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.934
OTindex: 27.338
The never ending story of:
De Ever Given.

Het was te verwachten. Het schip is, volgens Schuttevaer gearresteerd, aan de ketting gelegd, in het Suezkanaal. Ze mag pas verder als er een borg van 900 miljoen US$ betaald wordt.
Dat een schip na een akkevietje aan de ketting wordt gelegd tot een borg wordt betaald is geen nieuws. Dat gebeurt regelmatig. En natuurlijk heeft het kanaal schade geleden door die gronding. Alleen is 900 miljoen wel een beetje erg veel. Zelf als het schip inclusief lading geabandonneerd wordt zal het niet zoveel opbrengen.
De goederen aan boord kunnen misschien wel die waarde hebben, maar bij gedwongen verkoop levert het natuurlijk nooit de nieuwprijs op.
Ook kan ik me niet voorstellen dat de werkelijk geleden schade (door het kanaal) ook zelfs maar in de buurt komt. Je praat over de (vergeefse ) bergingskosten, kraanhuur, sleepboten en dergelijke. Gederfde inkomsten zal niet zo veel zijn. Het overgrote gedeelte van de schepen is na het oplossen van de stremming gewoon door het kanaal gevaren. Er zijn er maar paar die omgevaren zijn.
De geslaagde berging valt er niet onder. Die wordt volgens "averij grosse", als ik wel ben ingelicht, door de verzekering (P&I club) van het schip gedragen. Dat is de normale gang van zaken.

In dit geval is het dan ook een gevalletje van pure afpersing door onze Egyptische vrienden.

21-04-21 09:55:36 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.934
OTindex: 27.338
------------------------------------
Over Corona.
Gisteren heb ik via de huisarts de eerste vaccinatie gehad. Ik vond dat een beetje laat, maar goed. Tweede prik is 6 juli, dertien weken later. Lijkt mij een wel erg lange periode.
Maar goed.

Echt interessant wordt het geval van mijn buurtjes. Man is begin zeventig en is de afgelopen jaren voor wat bijzonder lastige kwalen in het ziekenhuis geweest.
Die wordt, terwijl hij tien jaar ouder is dan ik en onderliggend lijden heeft, via de GGD in mei voor de eerste keer gevaccineerd.

Nou weet ik niet welke figuur die schema's vaststelt, maar als je het mij vraagt stinkt er iets.

21-04-21 10:01:57 - Quote! - @venzje
venzje
Oudgediende


WMRindex: 20.398
OTindex: 7.199
@Emmo: Ik heb mij er vanaf het begin al over verbaasd. Boven de 60 werd geen verschil meer gemaakt tussen wel of geen onderliggend lijden.

Enfin, jij en ik lopen in elk geval op de dag gelijk. Toevallig, want ook een kennis in Frankrijk zat op exact hetzelfde moment bij de dokter voor zijn eerste prikje. :)

11-05-21 17:36:49 - Quote! - @Emmo
Emmo
Stamgast


WMRindex: 49.934
OTindex: 27.338
En het verhaal zet zich voort De Ever Given

(vertaald bericht van SWZ-magazine:

De Suez Canal Authority (SCA) heeft haar vordering op de Japanse reder Shoei Kisen Kaisha, eigenaar van de Ever Given, verlaagd van 916 miljoen dollar naar 600 miljoen dollar. Volgens advocaten en maritieme experts staat de oorspronkelijke claim niet in verhouding tot de daadwerkelijke schade.

SCA-voorzitter Osama Rabie, die ook de rang van admiraal bekleedt, kondigde de lagere claim aan voor de camera van de Egyptische televisiezender MBC Masr. Het is onduidelijk op welke basis de vermindering van ongeveer een derde van de oorspronkelijke vordering is gebaseerd.

De oorspronkelijke enorme claim van 916 miljoen dollar omvat twee posten van 300 miljoen dollar voor 'reputatieverlies' en een bergingsbonus, een tot nu toe onbekend fenomeen.

Inmiddels is het schip bijna zes weken vastgehouden op het Great Bitter Lake en neemt de schade door vertragingen met de dag toe. Uit een technische inspectie is gebleken dat de containergigant licht beschadigd was toen hij op 23 maart in het zuidelijke deel van het kanaal aan de grond werd gezet, maar dat hij zijn reis zonder sleephulp zou kunnen voortzetten.

Onze Egyptische vrienden maken zich op een nogal schaamteloze manier schuldig aan afpersing. Overigens is dat niet een onbekend fenomeen in de scheepvaart.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven