WaarMaarRaar.nl gebruikt cookies om WMR en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. WMR deelt informatie over je gebruik van WMR met partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die je aan ze hebt verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van gebruik van hun services. Meer informatie...

Akkoord - Weigeren

hr
jaargang -20 - laatste artikel 11-5 22:00 - 67629 artikelen - nu online 9 bezoekers -

Home
Opmerkelijk beeld
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

© Een concept van
Media Voogel 2002-2021
Voorwaarden & huisregels

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen

1 2 [3]

Vrijwilligerswerk

24-12-20 15:57:42 - Quote! - @Questyn
Questyn
Erelid

WMRindex: 1.735
OTindex: 1.869
S
Covidcoaster

Vrijdag 11 december heb ik samen met bewoners de kerstbomen in de woonkamers opgezet. Het was warm in het gebouw. En dan ook nog werken met de mondkapjes op. Pfew... maar we houden ons strak aan de regels. Handen wassen en ontsmetten. Zoveel mogelijk proberen afstand te houden. Lastig als je gezellig bezig bent met de boom.
'S morgens om tien uur waren we begonnen en we waren rond drie uur 's middags klaar.
Ik was kapot, maar wel met dat lekkere gevoel.

Maandag 14 december belt mijn nicht me op. Ze werkt voor het bedrijf waar ik als vrijwilliger werk. Via haar ben ik er ook gekomen.
Ze vraagt of ik me ziek voel. Nee ik voel me niet ziek. Er zijn 5 medewerkers en een paar bewoners positief getest voor covid. Het verzoek om ook een test te doen.

Dinsdag 15 december om twee uur 's middags de test gedaan.
Donderdag ochtend ..... GGD aan de lijn.
Ik heb een positieve uitslag. Nou... zo positief vond ik hem niet.

Als ik binnen zes dagen geen klachten heb die passen bij het covid virus dan mag ik vrijdag de 18e (de volgende dag al) weer naar buiten.
Besmettingsdag is 11 dec. Plus zeven dagen is dus 18 dec.
Dus ik vraag haar, 7 dagen maar, geen 14 dagen in quarantaine? Dat klinkt zo kort.
Ze geeft aan dat ik ook 10 dagen aan kan houden. Dat klinkt me al beter in de oren. Maar blijf het kort vinden.

Op de website van de GGD heb ik gelezen wat er theoretisch bekend is, en waar ik me aan moet houden. Ik was al goed geïnformeerd en dus niets nieuws. Gewoon doorgaan waar ik mee bezig was.

Donderdagmiddag begin ik klachten te krijgen. Pijn tussen mijn schouderbladen. Mijn nicht belt me op, en vraagt of ik al klachten heb. Haar collega's hebben ook pijn in schouder. Net zo als de spierpijn op sommige plekken en af en toe een pijnlijke scheut door mijn hoofd.
Het voelt niet alsof ik covid heb. Ik heb geen verhoging. 35.5 is mijn gemiddelde temperatuur. Ik voel ook geen koorts.
In paar uur verander ik een een lamlendig persoon die met lichte verkoudsheids-, en griepklachten op de bank lig. Maar wel doodmoe. Televisie en slapen is voorlopig het beste medicijn.

Vrienden om me heen houden me goed in de gaten, en krijg heel wat appjes daarover binnen. Boodschappen worden geregeld. Lieve berichtjes met sterkte komen binnen.

Zondag 20 oktober maak ik me zorgen. Ik lig al vanaf donderdagmiddag op de bank, volledig uitgeput, en ontzettend veel geslapen.
Ik heb nooit lang de griep. Meestal ben ik maar 24 uur lang lamlendig en zielig en ziekjes enzo, maar nu bleef dit maar aanhouden.
Maandagochtend GGD gebeld, en opnieuw een test gedaan.
Dinsdagmiddag uitslag, nog steeds positief.

Maar vanaf maandagmiddag ging het ineens heel snel goed met mij.
Wolken die door de zon verdwijnen. Heerlijk, weer energie om wat te doen.

Er is ook nog een 24 uurs regel. Als je geen klachten meer hebt, dan neem je nog 24 uur quarantaine tijd en dan mag je weer naar buiten.

Ik probeer het kort te houden hier, maar ik heb met heel wat mensen gesproken over de gang van zaken op het moment dat je er zelf mee te maken hebt.

En dan komt het er op neer dat je zelf een keuze moet maken.
Want morgen is het eerste kerstdag, en mijn moeder heeft COPD. We wilden stoer doen, en het gewoon door laten gaan, maar we twijfelden. Mijn broer stelde voor om een sneltest te doen. Dan heb je zekerheid. Dus dat heb ik vandaag gedaan.
Nu geen swap in je mond met daarna een stok die bijna je hersenen ingeduwd wordt via je neusgat, maar een priktest. Druppeltje bloed op sneltester, en dat was het.
En toen ik thuiskwam las ik met mijn jas nog aan de uitslag die ik via de mail had binnen gekregen.

Quote:
U heeft zich zojuist laten testen op onze testlocatie in Emmen.

De uitslag:

Negatief: er zijn GEEN lgM of lgG antilichamen voor COVID-19 in het bloed aangetroffen. U bent niet besmet met het coronavirus of u zit nog in de incubatietijd. De incubatietijd is de periode tussen besmetting en het daadwerkelijk optreden van symptomen, en bedraagt tussen 2 en 14 dagen (meestal 5-6 dagen).

Advies: bij blijvende klachten of nieuwe symptomen de test nogmaals na 5 dagen uit laten voeren.

Ja :jeej ik mag weer uit quarantaine :jeej
Pfffff wat een intense ervaring als je ineens er zelf mee te maken hebt.
En wat komt er ineens veel op je af, vooral ook veel onduidelijkheid over het ziektebeeld.
Ik heb me geen coronapatient gevoelt.
Alsof ik gewoon een lange zeurderige griep heb gehad.
Beetje smaak en reuk verlies. En geen koorts.

Morgen naar mijn ouders.... heb ze gemist al die dagen. En eindelijk weer onder de mensen zijn :jeej

24-12-20 16:31:25 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende

WMRindex: 40.243
OTindex: 84.753
Gelukkig dat het met een sisser afgelopen is! En ben je nu weer helemaal fit?

24-12-20 16:35:29 - Quote! - @Buick
Buick
Erelid

WMRindex: 1.268
OTindex: 333
Wnplts: amsterdam
Wees blij dat het maar voelde als een griepje. Ik hoorde van iemand vlakbij me dat die ook een griepje had en ineens lag die in het ziekenhuis en op de intensief care.
Dan is het ineens heel spannend.
Maar ik ben blij voor je dat je er zo makkelijk doorheen gerold bent. :)

24-12-20 19:20:35 - Quote! - @Questyn
Questyn
Erelid

WMRindex: 1.735
OTindex: 1.869
S
@Mamsie: Ja helemaal weer fit. Nergens last van. :D

@Buick: Ja ben ik ook blij mee. Daarvoor was ik ook gewaarschuwd. Een vriendin had telefoon naast haar bed voor mij.

24-12-20 19:30:16 - Quote! - @Buick
Buick
Erelid

@Questyn, fijn dat je zulke goede vrienden hebt.

24-12-20 19:30:16 - Quote! - @Buick
Buick
Erelid

@Questyn, fijn dat je zulke goede vrienden hebt.
Zelfs zonder drank op praat ik dubbel:)

Laatste edit 24-12-2020 19:32

24-12-20 20:59:55 - Quote! - @wortel
wortel
Erelid

WMRindex: 1.420
OTindex: 6.502
Spierpijn en pijn in de schouder kan begin covid zijn??!

...ik ga een test plannen

Verder, um, gefeliciteerd dat je beter bent!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 [3]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven