hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 16:00 - 74299 artikelen - nu online 48 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 24 25 26 [27] 28 29 30 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

25-10-20 11:14:35
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
wortel:  ;)

(oeps) zijn we HoLaHu's blog aan het vervuilen?!Laatste edit 25-10-2020 11:15

25-10-20 11:15:19
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.068
@allone:
kan je je buren geen melatonine (of een rubberen hamer) geven 8O

25-10-20 11:16:55
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@botte bijl: _O- Die hebben ook geen slaapproblemen, want die willen helemaal niet slapen. ;)

29-10-20 01:35:00
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
==========================================

29-10-20 01:46:41
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Vandaag kreeg mijn Lief de uitslag van de apneutest. Hij heeft wél apneu, maar in een heel lichte vorm. Zijn adem stokte 7 keer per uur. 3 tot 5 keer is normaal blijkbaar, dus 7 keer is wel heel licht. Maar goed, hij is nou eenmaal diabeet en heeft een hartkwaal, dus willen ze hem wel 6 weken op proef met een slang laten slapen. Niet met een Boa constrictor of een Anaconda, maar met een mondmasker met daaraan een slang...zo heb ik het begrepen. Ik neem aan dat @venzje hier meer van weet dan ik...
Morgen moeten we naar een ziekenhuis in Helmond, daar is een speciale slaapafdeling en daar wordt ons het een en ander duidelijk gemaakt en wordt bij mijn Lief het een en ander aangemeten. Dan wordt er ook een afspraak gemaakt om heel de handel thuis te plaatsen.Ik heb daarstraks al tegen mijn Lief gezegd dat het misschien wel eens tijd wordt om toch eens een serieuze poging te gaan doen om 10 kilo af te vallen. Beter voor zijn diabetes, beter voor de apneu en beter voor hemzelf! Hij keek moeilijk, dat zal nog wel een strijd gaan worden...

Laatste edit 29-10-2020 02:07

29-10-20 02:03:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Dat is goed en slecht nieuws.. Jammer dat hij het een ietwat heeft, goed dat het nu bekend is zodat er maatregelen genomen kunnen worden.

Dat gaat goed komen lieverd, geen zorgen *)

29-10-20 02:10:42
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Het is wel een heel lichte afwijking, het zou ook zomaar kunnen dat hij iets meer wakker is geworden door die draden aan zijn lijf..Wat ik wel grappig vond om te horen was dat mijn Lief maar 4 minuten nodig had om in slaap te vallen! Dus hij slaapt inderdaad al bijna als zijn hoofd het kussen raakt! :)

29-10-20 02:20:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: De beste kerel heeft duidelijk een rein geweten :) Normaliter slaap ik ook vrij gemakkelijk maar eergisternacht viel ik echt pas tegen 05:00 uur in slaap! Heb van ellende urenlang liggen lezen :P

29-10-20 02:43:52
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Ach jee, wat een ellende! :P Vandaag heb ik ook mijn troubles om in slaap te vallen, ik ben klaarwakker nu en het is toch al heel laat/vroeg, zo je wenst...Het is kwart voor drie en ik ga zo echt naar bed om te proberen te slapen..

29-10-20 02:59:30
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
Wat me vooral verbaasd is dat 3 tot 5 keer normaal is.. En daar zit hij dus nauwelijks boven. En dan ga je je afvragen of het middel niet erger is dan de kwaal..
.. 10 kilo afvallen is niet voor iedereen makkelijk. Aan de andere kant zou niets tussen de maaltijden door eten al kunnen helpen..
Wens hem succes er mee. Hij maakt zich blijkbaar weinig zorgen, en slaapt beter dan jij?! :)

29-10-20 23:45:01
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@allone: Ik heb mijn Lief er nog nooit op kunnen betrappen dat hij niet kan slapen. :)

30-10-20 06:07:31
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297

30-10-20 23:56:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
=========================================

31-10-20 00:08:00
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Nou, dat ziekenhuisbezoek is er dus van mijn kant bij in geschoten. Mijn Lief zou om half 12 thuis zijn, dan zouden we tegen 12 uur 's middags aan rijden naar Helmond. Maar toen ik 's morgens de krant zat te lezen kreeg ik een artikel onder ogen van de voorzorgsmaatregelen die ziekenhuizen namen in verband met Corona. Daar stond onder meer in dat patiënten alleen naar het spreekuur dienden te komen, eventuele begeleiders werden geacht buiten of in de auto te wachten. Ja, dan hoef ik niet mee te rijden natuurlijk! Eventjes gecheckt of dat in Helmond ook het geval was en jawel! Dus is mijn Lief alleen naar Helmond gegaan. Toen hij thuiskwam had hij ook de hele handel al bij zich, niks geen afspraak om het hier te komen installeren. Ze hebben het hem in het Medisch Centrum gedemonstreerd en uitgelegd. Nou was dat geen hogere Wiskunde en alles was vrij duidelijk. En dus heeft mijn Lief afgelopen nacht al met een slurfje geslapen...:)
Dan zit ik me dus wel af te vragen: Als dit in Coronatijd wel kan, maak je dan niet heel veel kosten buiten Coronatijd? Want dan komen ze dus die handel bij je thuis aansluiten en zo meer..Terwijl het echt een fluitje van een cent is...Zorgkosten lopen op??

Laatste edit 31-10-2020 00:12

Laatste edit 31-10-2020 00:13

31-10-20 02:02:29
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Ik denk dat deze coronatijd heel veel dingen voorgoed zal veranderen.
Thuiswerken zal veel meer voorkomen, akties zoals jij beschrijft kunnen kennelijk flink vereenvoudigd worden....en zo zullen er meer dingen blijvend veranderen.
De wereld zal er anders uit gaan zien, denk ik.

31-10-20 03:22:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.718
OTindex: 90.297
@HoLaHu: goed dat je dat las dan, anders was je 'voor niets' meegereden.
En, ging het slapen met slurf goed? Beter, hetzelfde, of slechter dan anders?

@Mamsie: ja, en elk nadeel hep su voordeel, sommige veranderingen zijn echt een vooruitgang. Goed om dat in gedachten te houden !

01-11-20 00:29:18
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@allone: Het slapen ging goed. Op mijn vraag of mijn Lief ook verschil merkte was het antwoord: Nee. Maar goed, dat is ook niet raar als het verschil met normaal en afwijkend zo klein is...

01-11-20 00:29:29
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
========================================

01-11-20 01:05:35
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
Vanmorgen kreeg ik het bericht dat ons Tante Gonny overleden is. Ze was de enige zus van mijn moeder, 14 jaar jonger dan mijn moeder. Ze heeft de 80 dus net niet gehaald. Tante Gonny was een geweldig mens! Ze had jarenlang een café, was een echte Kasteleinse, kon moppen tappen als de beste, had een hart van goud en iedereen kon bij haar terecht als hij/zij het eens moeilijk had. Ze stond voor iedereen klaar, was een lieve moeder, een geweldige oma en een supertrotse overgrootoma.
Een paar jaar geleden kreeg ze de diagnose: Alzheimer..Ze ging er mee om op de haar bekende manier: Luchtig en met humor. "Ik weet nou dat ik het heb, maar dat wordt beter...straks weet ik niet meer dat ik het heb!"
En dan lachte ze haar gulle lach en stak nog maar een sigaretje op..
Haar overlijden was plotseling, totaal onverwacht. Ze voelde zich een week of wat niet zo lekker, had ook een blaasontsteking en voor de zekerheid is ze getest op Corona. Haar dochter kreeg gisteren het bericht dat tante Gonny negatief op Corona was getest en die is toen naar het bejaardentehuis gegaan om dat te vertellen. Mijn nicht heeft toen nog een genoeglijk uurtje doorgebracht bij mijn tante, nog een bakkie gedaan en haar aan het eind van haar bezoek bij de kaarttafel achtergelaten, want tante Gonny wilde nog wel een potje kaarten met een paar andere dames van het tehuis. Na zo'n anderhalf uur gekaart te hebben gaf tante aan dat ze toch wel erg moe was en dus werd ze naar haar kamer gebracht door een verpleegkundige. "Geef maar een belletje als je klaar bent om naar bed te gaan!" Want tante Gonny had haar eigen ritueeltje 's avonds: Nog naar de wc, tandjes uit, de tandjes poetsen voor de volgende morgen en ze dan in een bakkie water leggen en dan bellen voor de rest. Na 20 minuten vond de verpleegkundige dat het wel erg lang duurde voordat er gebeld werd door tante Gonny en ging ze kijken. Ze trof tante ineengezakt in de kamer aan. Er is nog gereanimeerd, maar dat bleek overbodig, ze was niet meer...Ze heeft geen strijd gehad, waarschijnlijk is ze tijdens haar loopje van de badkamer naar de bel in elkaar gezakt en meteen overleden. Haar gezicht was vredig, niet vertrokken in pijn of angst. Geen blauwe plekken of bloed of wat dan ook...Waarschijnlijk is ze gewoon in een paar seconden overleden. Dat is een troost!
Haar overlijden is toch een schok voor onze familie. Tante Gonny was....Ja, tante Gonny! Een prachtmens, recht voor de raap, een lolbroek, maar ook met een heel groot en meteen een heel klein hartje..Ik ga je missen Tante...Salut!

01-11-20 01:11:11
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
Gecondoleerd.. Mijn Oma, (moederskant), is precies, maar dan ook precies op dezelfde manier en wijze overleden 8O

Prachtig om zo te mogen gaan :ja

01-11-20 01:32:37
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@KhunAxe: Dank je. Ja, voor haar is het natuurlijk de beste manier, maar voor haar zoon en dochters is het rauw, plotseling, en niet te bevatten. Ik weet wat het is, mijn vader ging ook op die manier. Toen vond ik het een troost, want hij wilde altijd zo gaan en heeft dat ook regelmatig gezegd. Pas toen mijn moeder overleed, na een dag vol afscheid van iedereen, zakte het besef bij mij in dat ik nooit afscheid heb kunnen nemen van ons pa...
En dat hoorde ik terug bij mijn nicht, die zei: "Ja, ik zei gisteren nog: Morgen kom ik weer terug, dan neem ik je was mee en dan kom ik die maandag weer bij je terug brengen.." Maar morgen is er niet meer..

01-11-20 01:44:08
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Dat had ik met mijn vader, we wisten dat het een aflopende zaak was maar toch verraste hij ons door sneller te gaan dan iedereen, inclusief zijn arts, had verwacht. Mijn jongste broer werd ook gebeld, maar die eigenwijze lul deed het op zijn gemak, zeggende dat Pa wel op hem zou wachten.. Euh, niet dus, toen hij eindelijk in het ziekenhuis aankwam was Pa al weg..

Een op de acht mensen overlijden in hun slaap, ik hoop dat ik daartoe zal behoren! Ik ben absoluut niet bang voor de dood, maar de manier waarop ik zal sterven vind ik dan weer wel erg belangrijk :P

01-11-20 02:38:59
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.471
OTindex: 94.212
@HoLaHu: Gecondoleerd, er is een mooi mens gestorven, begrijp ik uit je verhaal. Sterkte met dit verlies!

01-11-20 16:12:41
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.240
OTindex: 2.472
@Mamsie: Dank je wel! *)

01-11-20 17:00:43
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.037
OTindex: 1.090
@HoLaHu, gecondoleerd.Dat was wel schrikken voor de familie denk ik.
Maar je tante zat altijd vol met grappen. Deze past wel bij Halloween.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 24 25 26 [27] 28 29 30 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven