hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 14:00 - 74421 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21 22 55 56 57 58

Blog van HoLaHu

07-07-20 13:55:18
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189

07-07-20 23:59:30
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
==========================================

08-07-20 00:19:48
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
Morgenvroeg om 9 uur moeten we ons Joy bij de dierenarts afleveren. Ze wordt dan gesteriliseerd. ( Joy, niet de dierenarts)
Er zijn meerdere manieren van steriliseren. Soms worden alleen de eileiders afgebonden, soms wordt de hele baarmoeder weggehaald. Bij Joy is het laatste het geval. De theorie erachter is vrij simpel: Wat er niet meer is, kan ook niet meer gaan ontsteken. Ik ben het daar wel mee eens, ik heb ooit bijna een Boxer afgegeven door baarmoederontsteking. Honden zijn daar gruwelijk ziek van en kunnen er ook dood aan gaan. Maar de operatie is natuurlijk wel ingrijpender dan het slechts afbinden van de eileiders.
Daarom zijn we de laatste dagen van Frans zijn vakantie ook voornamelijk thuis. We vinden het niet fijn om uren weg te zijn als je een net geopereerde hond thuis hebt liggen. We vinden het geen ramp. Lekker films kijken, op ons gemak wat rond klungelen...Dat de weersvoorspellingen niet al te best zijn helpt er ook aan mee. :)
En nou maar hopen dat het allemaal mee valt voor Joy.....

08-07-20 00:31:22
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Zo ik al eerder schreef, ik heb er dus inderdaad een hond aan verloren. Daarom laat ik sindsdien altijd een hysterectomie, (ook wel uterusextirpatie genoemd), doen, alles eruit dus. Het schijnt bij honden veel minder ingrijpend te zijn dan bij mensen, maak je niet al teveel zorgen lieverd. Mijn Ayla heeft er nauwelijks weet van gehad, (3 jaar geleden, dus niet zo lang geleden), en was de dag na de operatie weer de oude, eerlijk! Ze had slechts drie hechtingen!

Komt goed meisje (L)

08-07-20 00:59:36
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Nou, dat hoop ik dan maar! Bij Nizza viel het ook nogal mee, maar dit beestje is nog zo jong...
Maar goed, misschien net omdat ze zo jong is, gaat het net allemaal wat makkelijker..We wachten het maar af!
Ik heb al een paar rompertjes klaar liggen. Dat werkt beter dan zo'n kapje om haar kop. Met zo'n kap kunnen ze veel moeilijker eten, een rompertje geeft ze veel meer vrijheid van bewegen! Ik heb de rompertjes van de week gekocht, ze zijn in de kookwas geweest en naderhand in plastic zakjes gedaan, zodat ze zo steriel mogelijk om gedaan kunnen worden. In de bench worden ook handdoeken gelegd die in de kookwas hebben gezeten, alles om het zo bacterievrij mogelijk te houden..Laatste edit 08-07-2020 01:07

08-07-20 01:16:06
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Een echte Florence Nightingale, maar dan voor honden _O- *)

08-07-20 23:42:35
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Als je met een paar simpele dingen alles zo steriel mogelijk kunt houden om eventuele ontstekingen te voorkomen, waarom zou ik dat dan niet doen? In haar reisbench in de auto ligt een flinke handdoek, voor het comfort van de jonge dame. Daar heeft ze elke dag van de vakantie in Overijssel in gezeten, soms met vieze, natte pootjes. Dan ga ik daar geen net geopereerde hond in zetten. Dat spreekt volgens mij vanzelf. Dus daar komt een schone, in de kookwas gewassen handdoek in. Nou heeft ze geen uitwendige hechtingen, dat scheelt al wel natuurlijk. Ze is van binnen gehecht, met oplosbare hechtingen.
De operatie is zeer goed geslaagd, we mochten haar om 11 uur vanmorgen alweer ophalen. Ze was toen nog maar net een uurtje uit de narcose, dus nog redelijk duf. De rest van de dag is ze heel tam geweest, zelfs kwispelen deed ze maar amper. Maar tegen de avond was ze toch al weer zo ver opgeknapt dat er wel wat blikvlees in wilde! Wel een paar kleine porties, met tussenpozen van een uur. Het is erin gebleven, de dierenarts had gezegd dat sommige honden de rest van de dag goed misselijk kunnen zijn van de narcose en dan ook over gaan geven als ze eten krijgen. Dat was hier gelukkig niet het geval.
Daarnet ging Frans haar uitlaten, toen hij vroeg of ze mee ging kwam ze vrij monter de bench uit waar ze heel de avond heeft liggen slapen en jawel! Het staartje stond weer helemaal omhoog en ze trippelde vrolijk mee! Komt wel goed met het beestje! :)

08-07-20 23:46:20
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Heb ik dan ergens gesuggereerd dat het niet goed was wat je deed Florence? ;)

Over Joyke, heb ik toch gezegd, niet te vergelijken met een mens :nee Ik hoop dat je nog vele jaren plezier zult hebben mee jouw hundje ;)

09-07-20 00:04:31
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Heb ik dan ergens gezegd dat ik het als kritiek opgevat heb? :)
Tja, dat zo steriel mogelijk en dergelijke, dat zit er als EHBO-er zo ingeramd! En nou, met die Corona, al helemaal! Wassen, steriliseren, ontsmetten....
Oh, we zullen er nog heel wat jaartjes plezier van kunnen hebben, daar ben ik van overtuigd. En Joy kennende zullen we ook nog wel de mogelijke stuipen met haar gaan beleven, want het is en blijft een donderstraal! :D Maar wel een leuke donderstraal...(l)

09-07-20 00:12:47
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik lees het al, ze heeft je totaal om haar vinger pootje gewonden _O-

Honden zijn veel minder gevoelig voor infecties dan wij, het bewijs daarvoor heb ik tijdens de 12 jaar dat ik op Samui heb gewoond menigmaal met eigen ogen kunnen aanschouwen, helaas..

Herinner je jezelf Bruintje nog? Zou een mens zulke verwondingen oplopen dan zou hij waarschijnlijk gestorven zijn.

09-07-20 01:20:15
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Ik heb aan haar moeten wennen...Zij aan mij ook, natuurlijk...Maar ik was zó gewend aan Nizza, een heel onderdanig hondje, als er ook maar een stemverheffing in haar buurt was dan kromp ze al in elkaar..Joy komt onvervaard naar je toe en als het haar niet aanstaat dan begint ze te blaffen! Wil ze spelen? Dan legt ze het speeltje van haar keuze bij je voeten. Reageer je niet vlug genoeg? Dan blaft ze een keer...Daarna begint ze aan je been te krabben..."Ik wil spelen!" :D

09-07-20 01:33:26
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Elke hond is anders, mijn Ayla kun je vergelijken met Nizza, Kaew is een rustige sul en Loki is de Pietje Bel van de club. Zo heeft iedere hond zijn charme.

De meeste Thai zijn bang van mijn honden en dan vooral van Loki. Dus durft de familie van Wan niet binnen te komen maar gaan Ze altijd buiten zitten. Eerlijk gezegd? Ik vind het geweldig!! De hele dag dat geouwehoer om mij heen hoeft voor mij niet :nee

Natuurlijk zeg ik met enige regelmaat dat ze niet bang hoeven te zijn en gewoon binnen kunnen komen, maar das voor de vorm (6)

09-07-20 07:27:31
botte bijl
Oudgediende


WMRindex: 90.799
OTindex: 39.076
in ieder geval sterkte voor Joy (leuke naam trouwens)

09-07-20 17:51:51
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@botte bijl: Dank je wel!

09-07-20 23:43:33
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Hoe ist met Joyke?

10-07-20 00:07:05
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Goed! Was ze gisteren nog erg tam en timide, vandaag heeft ze goed gegeten, wilde alweer wat verder wandelen en kreeg alweer belangstelling voor wat speeltjes. Op eigen initiatief, want de dierenarts heeft ons aangeraden om een dag of tien haar niet echt te laten apporteren of andere dingen te doen waarbij ze veel moet hardlopen. Dat zal Joy tegenvallen, want die is dól op apporteren! :)

10-07-20 00:52:22
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Zie je wel? All good! ok

10-07-20 01:00:55
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Gelukkig wel! Nou maar hopen dat ze zich niet tegen die rompertjes keert, ze zat er daarstraks al aan te knauwen. Als ze die kapot gaat knauwen, dan moet ze echt aan een kap...en dat vind ik zo'n ondingen! Dan kunnen ze niet fatsoenlijk eten, ze lopen overal tegen aan...Met een rompertje kunnen ze ook niet aan de wond, maar kunnen ze wel gewoon eten en drinken en lopen ook nergens tegen aan. De dierenarts beveelt zo'n rompertje ook echt aan.

10-07-20 01:22:28
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ik heb mijn teefjes nooit een rompertje omgedaan noch op een andere manier de wond bedekt en dat heeft nooit problemen gegeven!

Wat ze deden was er af en toe aan likken, meer niet en nooit (!!!) is de wond gaan ontsteken! Sterker, binnen een paar dagen was er al bijna niets meer van te zien.

Mijn advies is om gewoon dat rompertje af te doen en de natuur zijn gang laten gaan. Joyke zal de wond vanzelf schoonhouden, dat is ingeprogrammeerd. Geloof mij nou! Een van de belangrijkste dingen die nodig zijn voor wondgenezing is zuurstof! Laat de lucht er maar flink bij komen, das goed! ok

Dierenartsen adviseren altijd kappen of rompertjes, dat hebben ze zo geleerd :+ Ik weet dat je een prima dierenarts hebt, maar gebruik ook zelf je verstand schat. Door al tezeer te leunen op advies van een dierenarts ben ik een hond kwijtgeraakt!

Je zegt thuis te blijven deze dagen, dan kun je prima zien hoe Joyke het doet met de wond..

.

Laatste edit 10-07-2020 01:25

10-07-20 01:31:59
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Sorry, dat durf ik niet te riskeren. Ze zit tijdens de nacht opgesloten in haar bench, ik moet er niet aan denken dat ze dan haar wond heeft opengetrokken of zoiets. Het rompertje zit niet te strak om haar lijf, dus die zuurstof kan er toch wel bij.

10-07-20 01:33:50
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Dat begrijp ik, maar doe dat ding dan overdag uit, dan heb je er zicht op en zie je gauw genoeg of ze aan de wond knabbelt. Eventueel, voor je gemoedsrust, kun je het rompertje dan alsnog voor de nacht omdoen.

11-07-20 00:40:01
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Ik heb je advies vandaag opgevolgd, rompertje overdag uit gehad, maar dat was niet zo'n succes. Ze bleef zich in allerlei bochten draaien om bij de wond te komen, was er constant mee bezig...Ze trilde ook heel de dag, net alsof ze heel gespannen was. Vanmiddag om een uur of 4 heb ik haar toch weer een rompertje aan gedaan, al was het alleen maar voor onze gemoedsrust. En wat denk je? Joy werd rustig, niks geen getril meer, geen gedraai in allerlei bochten..Na een minuut of tien kwam ze weer een speeltje brengen, ging naderhand weer op haar schenk liggen knagen..:)
Rompertje is toch een blijvertje...

11-07-20 00:50:40
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Je hebt het i.i.g, geprobeerd lieverd, zo blijkt maar weer dat honden net als mensen allemaal uniek zijn, Ayla taalde niet naar haar hechtingen :nee Paar maanden geleden Loki laten castreren, hij likte af en toe aan de hechtingen en dat was dat..

Hoelang moet ze dat ding om? Dag of 7?

.

Laatste edit 11-07-2020 00:51

11-07-20 00:55:48
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.255
OTindex: 2.473
@KhunAxe: Nou nog een week, dus het is te overzien. Als ze zo onrustig blijft zonder de romper, dan houdt ze hem wat mij betreft aan tot de nacontrole, dat is woensdag over een week...Dus een dag of 12..

Laatste edit 11-07-2020 00:57

11-07-20 01:05:13
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@HoLaHu: Ach, kwaad kan het niet en als het jouw gemoedsrust bezorgt dan moet je 't gewoon doen schat.

P.S. Krijgt Joyke tijdens de nacontrole ook nieuwe batterijtjes? Just asking (A) :D *)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 16 17 18 [19] 20 21 22 55 56 57 58

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven