hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 14:00 - 74304 artikelen - nu online 49 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 44 45 46 47

Hagelblog, van Venzje

21-01-21 21:30:27
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
Quote @venzje:
@Mamsie: Ja, jij hebt al jarenlang ervaring met de toekomst. :D

Dat lijkt mij sterk, want DIT is ons aller toekomst. Kyrie Eleison, De Paus

afbeelding

21-01-21 21:32:18
De Paus
Oudgediende


WMRindex: 13.459
OTindex: 19.434
S
afbeelding

Onze toekomst.

22-01-21 06:53:07
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@omabep: Geen zorgen hoor, zo zwaar hadden we het niet te pakken, vind ik zelf. Alleen duurt de nasleep zo ergerlijk lang.
Is je zoon weer helemaal beter of duurt het laatste stukje herstel bij hem ook langer?

22-01-21 07:05:34
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
________________________

De nacht was op zijn holst. Ik zwaaide slaperig mijn benen over de rand van het bed, gaapte terwijl ik mijn bril opzette, onderwijl onhandig grabbelend naar de smartphone op het nachtkastje. Het ding glipte bijna uit mijn handen, dus ik verstevigde mijn greep. Op vol volume schalde door het stille duister: "HI, I'M BIXBY! YOU CAN TALK TO ME ANYTIME!"
Naast mij schoot iemand in een lachstuip en hikkend bracht ze uit: "Nou, als dát geen eenzaamheid is!"


22-01-21 08:02:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
@venzje: _O-
ik ben blij dat ze er om kon lachen :D

22-01-21 08:12:10
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@allone: Het was een vrolijk begin van de dag. :ja

Het stomme is, ik heb die functie niet eens in gebruik. Maar de fabrikant heeft er een aparte fysieke knop voor gemonteerd aan de zijkant van het apparaat en die kun je niet uitschakelen.

22-01-21 11:36:29
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
@venzje: en daar drukte je dus per ongeluk op?!
Tja, een goed begin is het halve werk - zegt men.  ;)

22-01-21 18:52:31
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.678
OTindex: 3.186
Quote @venzje:
@omabep: Geen zorgen hoor, zo zwaar hadden we het niet te pakken, vind ik zelf. Alleen duurt de nasleep zo ergerlijk lang.
Is je zoon weer helemaal beter of duurt het laatste stukje herstel bij hem ook langer?

Nee nog niet. Hij maakt geen antistoffen aan maar is wel weer een paar uur per dag aan het werk.

Hij is nu al drie maanden ziek en heeft een opname gehad in het begin en daarvandaan is hij overgebracht naar een ander ziekenhuis na één nacht daar en een dag van allerlei testen bleek zijn hart het niet goed te doen, maar dat is intussen weer goed en zonder extra schade (echo).

Hij heeft het zo zwaar omdat hij astma en COPD heeft (nooit gerookt hoor) ik ben al blij dat het allemaal op zijn retour is.
Het is bekend dat concentratie en het uithoudingsvermogen een langdurig proces is hij mag dan ook pas over een paar maanden met fysio beginnen om weer terug op kracht te komen.

Ik denk dat ik het er soms net zo moeilijk mee had als hij want ik heb in het begin best wel een traantje laten vallen want de berichten die je toen kreeg brachten echt geen troost.

Ik ben blij voor jullie dat je weer volledig je werk kunt doen, brengt toch meer voldoening met zich mee dan thuis zitten en je nergens op kunnen concentreren. Ook werkt het beter tegen de depressiviteit want je bent bezig hoe moe je daarna ook bent het is altijd beter dan thuis zitten.

23-01-21 00:23:35
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
Ai, dat klinkt behoorlijk heftig! En inderdaad ook voor jou, want je kind is een deel van jezelf en in dit soort gevallen voel je je toch machtelozer dan wanneer het jezelf betreft.
Laat hij inderdaad vooral niet te vroeg beginnen met die fysio, want het lijf heeft eerst al zijn energie nodig om rustig te herstellen. En bij deze ziekte duurt dat lang.

Wij zijn trouwens nog niet volledig aan het werk. Zij doet nog heel rustig aan, voornamelijk thuis, en wanneer ze wel op school is, blijft ze zoveel mogelijk uit de directe vuurlinie. En ik zit dan wel fulltime in mijn kantoortje, maar heel veel werk komt er nog niet uit mijn handen. En dan kies ik ook nog alleen voor de simpelste klusjes.
En wat dat concentreren betreft: daar zit hem nou net de kneep, dat kan ik dus niet meer.
Maar gelukkig ben ik een opgeruimd mens. Ik ben in het verleden een paar keer ernstig depressief geweest en na de laatste keer heb ik besloten dat dat ook écht de laatste keer was.

23-01-21 00:35:15
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@omabep: Ach jee, dat klinkt wel heftig! Hopelijk gaat alles de goeie kant op voor jullie allemaal! Mijn Lief en ik houden ons maar aan het protocol wat voorgeschreven wordt door de overheid..Veel handen wassen, nergens naar toe en nou maar weer aan de avondklok...En hopen dat we vlug gevaccineerd worden..

23-01-21 10:58:40
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.678
OTindex: 3.186
@venzje: @HoLaHu: Het gaat stukje bij beetje beter met hem. Ik heb hem nu al drie maanden niet gezien maar mijn dochter heeft hem even bezocht van de week (buiten), hij zag er niet goed uit zegt ze, maar ik denk dat het normaal is als je niet echt beter kan worden dan blijven je gedachten toch de negatieve kant op gaan hoe positief je instelling ook probeert te zijn.

Daar komt nog bij dat er op zijn werk in totaal nu drie mensen corona hebben en er al een weer terug thuis is gebleven omdat hij het niet aan kon.

Hij weet ook niet of hij onder zijn conditie in aanmerking komt voor de vaccinatie, hij zegt dat hij op de oproep wacht want hij durft het niet meer te vragen.

Ik hou me aan alle voorschriften, ook tijdens mijn werk, want dat doe ik nog steeds, heb op sommige dagen doorweekte handen. Ik geef les in een lokaal met Teamviewer dus op afstand zo kan ik praten en toch op de schermen meekijken.

Ik hoop dat de vaccinatie snel komt voor mij dan weet ik ook of ik langs hem kan gaan zonder dat het erger voor hem gaat worden of dat hij mij aansteekt. Het blijft gissen hoe het af zal lopen natuurlijk.


25-01-21 00:42:32
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@omabep: Ach lieve schat toch...Dat zal niet meevallen voor je! Ik snap je zo goed! Je bent een moeder en als moeder wil je maar één ding: Ze moeten van je kinderen afblijven! Maar al drie maanden geen contact...dat moet echt heel zwaar zijn! Hopelijk komen de vaccinaties nou vlug op gang en kunnen jullie over een paar weken elkaar weer in de armen sluiten! Ik hoop het voor jullie! Hou nog even vol...:) (L)

25-01-21 07:53:10
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@omabep: Jeetje Bep, wat een ellende! Dat is inderdaad wel een heel zure appel. Laten we hopen dat het goed afloopt. *)

25-01-21 19:10:56
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.678
OTindex: 3.186
@HoLaHu: @HoLaHu: Dank jullie, het moeilijkste blijft toch wel dat je niet mag en kan helpen. Ik ben dus best wel boos op al die mensen die er niets van willen weten en dan maar de straat op gaan en zo zorgen dat het allemaal langer gaat duren. Ik wil ook zoveel maar het zal niet sneller overgaan als ik me nergens aan ga houden zoveel moeite is het niet.

26-01-21 00:23:21
HoLaHu
Oudgediende


WMRindex: 6.243
OTindex: 2.472
@omabep: Ja, dat zat ik dus ook te denken toen ik al die rellen op tv zag: Stelletje idioten! Jullie zorgen er op deze manier voor dat het allemaal alleen maar langer gaat duren! Jullie staan daar niet als vrijheidsstrijders, hou toch op! Jullie staan daar omdat jullie lekker willen matten met de politie! Echt, een IQ-puntje minder en we hoeven jullie alleen nog maar water met wat Pokon te geven!Het ware beter geweest als ze jullie in jullie jeugd niet alleen voeding hadden gegeven, maar ook wat opvoeding! Wat mij betreft is het gewoon tuig van de richel, niet meer en niet minder!

01-02-21 08:54:04
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
___________________________

Driek weet mijn gevoelens mooi te verwoorden:

Trots op Nederland?

Dat ooit voor mij als vaderlandse zoon
het leven in dit land een aanvang nam
is iets wat mij toevallig overkwam,
maar waar ik mij wel dankbaar voor betoon.

Maar dat ik mij nou op de borstkas ram
uit trots omdat ik hier nog altijd woon
is net zo vreemd voor mij als autochtoon
als dat een appel trots is op zijn stam.

Met wat ik doe ben ik soms best tevreden,
dan breng je immers zelf iets moois tot stand,
maar wat mijn landgenoten doen of deden
is voor voldoening voor mijzelf geen reden.

En trots op eigen volk en vaderland
is vaak de vonk voor weer een wereldbrand.


Driek van Wissen (1943-2010)

01-02-21 08:59:05
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@omabep: Ondanks mijn eigen ellende denk ik aan je en wens ik jou en je zoon alle sterkte toe lieve vriendin! (L)

01-02-21 15:38:59
nietmeer
@venzje: huh. Dat is inderdaad een nogal slimme verwoording van een sentiment waar niet vaak woorden aan gegeven worden.

01-02-21 18:09:34
omabep
Oudgediende


WMRindex: 10.678
OTindex: 3.186
@KhunAxe: Dank je lieverd, ik volg je ook terug zoals je vernomen hebt door mijn reacties. Werk jij maar verder aan je gezondheid. (L)

02-02-21 13:26:16
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
Ik wilde zojuist een afspraak maken met de huisarts, om even in mijn oor te laten turen. Of ik misschien wat snotterig ben? Ja, de laatste dagen snuf ik weleens en een enkele keer moet ik even mijn keel schrapen. Nou, dat ik dan toch eerst maar even een coronatest laat doen!

En wat dacht je wat: straks om kwart voor drie kan ik er al terecht, op een kilometer van mijn huis! Een paar maanden geleden kon ik nog met een boel geluk een dag later naar een testlocatie in een andere provincie karren.

02-02-21 14:20:23
nietmeer
@venzje: dat viel mij ook al op! Hier is er ook ineens een test straat in het dorp en dat gaat ook al zo snel!

03-02-21 07:01:27
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
Hier in het dorp zijn er inmiddels al meerdere, dat zal zeker schelen. Toen ik aankwam hadden ze nog koffiepauze en ik moest tien minuten wachten. In die tijd is er welgeteld één auto achter me aangeschoven.

De uitslag was er trouwens ook heel rap: om kwart over tien dezelfde avond. Negatief natuurlijk, maar nu mag ik tenminste naar de huisarts.

Laatste edit 03-02-2021 07:01

06-02-21 09:38:06
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.341
OTindex: 28.406
Gefeliciteerd met je verjaardag. Je hebt me (alweer) ingehaald!

06-02-21 11:24:45
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.721
OTindex: 90.299
Gefeliciteerd :jeej afbeelding

06-02-21 19:43:37
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.541
OTindex: 7.901
@Emmo: Het blijft een race. :D

@allone: Oeh! Echt een taart voor mij! :ja

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 12 13 14 [15] 16 17 18 44 45 46 47

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven