hr
jaargang -23 - laatste artikel 26-4 14:00 - 74454 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Consumenten Forum, met welk bedrijf moet je wel/niet zaken doen


[1] 2

0900 nummers

03-06-09 18:00:58
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Alternatief voor dure 0900 belnummers!

Er is een alternatief voor, per definitie dure, 0900-nummers! Namelijk het originele telefoonnummer van het bedrijf. Je belt gewoon het alternatief nummer dat geplaatst is achter het 0900 nummer en je hebt meteen contact met het bedrijf of de instelling. Ieder 0900-nummer is gekoppeld aan een gewoon vast nummer. Als je dat vaste nummer belt dan komt je bij het zelfde callcenter terecht. Punt is dat je wel moet weten naar welk nummer een 0900-nummer dan verwijst.
Bij de Opta is via het gratis nummer 0800-0223122 na te vragen welk bedrijf er schuilgaat achter een 0900-nummer.

Of kijk op de site van opta.nl
klik hier

03-06-09 18:02:26
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
of kijk op vraagalex ;)

03-06-09 18:04:12
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
kan je een ding garanderen, dat gaat je problemen geven. als je bij ons direct belt, wat ook met ip telefoons mogenlijk is, kom je niet door de ivr heen. en dus kun je bij iemand terecht komen die je niet kan helpen, en dan moet je alsnog de wachtrij in om de goede collega te spreken :| die 0900 nummers zijn er soms ook met een reden...

03-06-09 18:06:57
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ToMxlr Die 0900 nummers hebben een rede idd, zakkenvullers.:r

03-06-09 18:08:54
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
nee sjatter, jij bent weer zo'n typische consument die denkt dat een 0900 alleen voor de inkomsten zijn.

mensen die mij bellen op mn werk, betalen 10cent per minuut. ik verdien meer, dus voor de winst doen ze het niet.

Een 0900 nummer schrikt mensen af die voor onzin gaan lopen bellen.

03-06-09 18:12:12
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
@ ToMxlr ik heb het niet over de 0900 nummers van 10 cent Tom dat begreep je toch wel.8O

03-06-09 18:14:51
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
je wil niet weten hoeveel klanten ik aan de lijn krijgen die zeuren dat ze al 5 minuten in de wacht staan (al een half uur!, nee, 293 seconden, ik kan dat zien mevrouw). voor 10 cent per minuut, omdat ze zelf hun internet opgeblazen hebben. dus kan niet goed tegen gezeik omdat iets geld kost.

bah, Nederlanders hebben een ziekelijk trekje om altijd voor een dubbeltje op de eerste rij te moeten zitten :r:r

03-06-09 18:17:19
sjatter
Oudgediende


WMRindex: 10.025
OTindex: 7.180
T S
Voor een dubbeltje op de eerste rij,:{ kan het ook voor de helft?:P

03-06-09 18:20:59
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tom, 0900 nummers via een gsm zijn asociaal duur 8O Laat die knurften een gewoon netnummer nemen, of ze moeten aandelen hebben in de gsmproviders :S Enne, ik heb eens een twintig minuten mogen wachten, dat was gelukkig nog voor die 0900gekte maar dan nog baal je als een stekker en kan je dat bedrijf wel opblazen.

03-06-09 18:23:46
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
ik ken het kpuc, heb wel eens met de ib-groep mogen bellen, dan ben je zo 45 minuten verder, maargoed, via gsm, wie strijkt daar de winst op? de 0900 eigenaar, of de gsmtoko? :|

03-06-09 18:25:15
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
De gsmtoko maar de eigenaar van het nummer weet dondersgoed dat niet iedereen een vast nummer heeft. Ze maken het zo dus wel heel moeilijk om bereikbaar te zijn ;) Of ze hebben liever geen lastige klanten, zoals ik, die zeggen dan maar beter op 8)

03-06-09 18:26:34
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
je MOET ook wel een gsm hebben als je telefoonprobleempjes hebt he?

03-06-09 18:28:05
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
@Andrees
Dat is net als wat een vriend van me had: die belde zon nummer omdat zn internet het niet meer deed..
Wat voor instructies kreeg ie?
"Ga naar http://"
8O Zijn ze nou dom?

03-06-09 18:29:13
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
@Anoek: ja _O_ behalve als dat wat erachter kwam zoiets bevatte als 192.168.2.1 oid O+

03-06-09 18:29:28
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Anoek, sommige wel _O_ Dat stond ook ooit een tijdje op de teletextpagina van Internetstoring van Ziggo _O_

03-06-09 18:30:14
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Andrees
Nee dat was t niet:P

Kpuc
Ja echt, hoe komen ze er op:P

03-06-09 18:31:06
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
@Anoek

Per definitie, is iedereen die vraagt dom, in hoeverre en dergelijke is dan de vraag.

XD

Er zijn mensen die niet eens weten wat een "browser" is of "Internet Explorer". Daarom begin je bij een helpdesk altijd bij het begin.

De mensen die dan lastig zijn, zijn de mensen die het allemaal wel "weten". Jaja

03-06-09 18:32:48
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
@Prince
Mja, niet dat de telefoniste dat weet natuurlijk, maar die vriend studeert Informatica dus ja:P
Mja, beetje apart dat ze zeggen dat je een webpage moet bezoeken als je aangeeft dat je internet het niet doet 8-)

03-06-09 18:32:59
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Prince, ik ben bij de helldesk van Planet weggegaan omdat er in den beginne duidelijk werd gemaakt dat de klant per definitie dom is. De training heb ik wel doorlopen en er nog een maand of vier gewerkt maar toen ik merkte dat die cultuur tot aan het ongelooflijke werd doorgetrokken ben ik vertrokken, zonder verdere declaratie van salaris, van zulke knurften hoef ik geen rotte gulden 8O

03-06-09 18:34:32
Anoek
Erelid


WMRindex: 1.642
OTindex: 5.015
S
Ik heb trouwens wel een keer meegemaakt dat die dude van de helpdesk me begon te versieren 8O Toen heb ik m hartelijk bedankt voor het fixen van mn internet en heb ik opgehangen.

03-06-09 18:36:03
PrinceXEvil
Senior lid

WMRindex: 83
OTindex: 108
Mensen die juist Informatica en dergelijke studeren die "denken" dat ze het allemaal weten. Ik heb een bachelor of science, computer science. Ik heb dus ook ICT gestudeerd.

Toen ik Online belde voor een buurvrouw, volgde ik alles op wat de jongen tegen mij zei. Ik wist al dat het niet zou werken, maar om hem en mij zo snel mogelijk te helpen, kan je dus gewoon de instructies volgen. Kom je het snelst door hun vragenlijstje heen, en gaan ze verder voor je kijken.

Bleek dus de koper draden te zijn doorgeknipt door een kabelaar.

03-06-09 18:37:19
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Zullen we even uw instellingen doorlopen meneer? Wat?? Daar heb ik niets aan veranderd mijn waarde. Ja maar toch, het moet, mijn scriptje zegt namelijk zus en zo, tuut tuuut tuuuut..

03-06-09 19:06:23
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
kpuc, die reactie krijg ik zo vaak, terwijl er zat malware online zwermt die alles verpest.

ik wil graag even een lans breken voor de helpdesk, ik weet dat er erg negatief over wordt gedaan, maar ik sta me 40 uur per week uit te sloven voor de klant, en die neemt dat de helft van de tijd niet in dank af.

die mensen denken dat het geen pijn doet als je weer uitgemaakt wordt voor alles wat mooi en lelijk is, omdat de klant zijn smartcard niet heeft geregistreerd, en nu psv-ajax mist.
of dat het internet down is, omdat een truck een netwerkkast heeft omgereden.

ik zal eerlijk zijn, waar gehakt wordt, vallen spaanders, en niet elke hekpdeskmedewerker, is een genie, maar er zitten ook een hoop mensen die hun uiterste best doen voor de klant, ik heb wel eens een klant door zn complete routerconfiguratie geholpen, terwijl we die nog geen eens ondersteunen.
en kpuc, geloof me, 40% van de klanbten die bellen zijn comleet digibeet, om niet te zeggen dom. waarom wordt dit bij ons gezegd? niet omdat we graag negatief denken over klanten, maar omdat je een klant beter in eerste instantie simpelkunt benaderen, en dan als je merkt dat de klant er mee uit de voeten kan overgaat naar een hogere versnelling, dan dat je meteen met termen begint te gooien en dat die klant maar ja zegt, om niet te laten merken dat hij/zij er geen snars van snapt.

heb wat respect voor de medewerker die je aan de lijn krijgt, we zitten er voor de klant, om de klant te helpen, en daar mag best een keer wat waardering voor komen

03-06-09 19:11:17
Kpuc
Oudgediende


WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Tom, ik heb bellen naar een helldesk opgegeven, simpelweg omdat meestal de storing in het netwerk zit van de provider, door diverse akkefietjes, zoals een kast omver gereden. Het kost je klauwen met geld en de oplossing komt meestal wel, al kan dat wel eens lang duren, zoals ik had met een kapot modem, heeft een half jaar geduurd eer ik ze weer eens belde en toen kwam er een monteur. Wat bleek? Het modem was kaduuk.

03-06-09 19:13:20
ToMxlr
Erelid


WMRindex: 296
OTindex: 7.186
nou, ik merk ook vaak dat klanten gewoon glashard liegen:

"Ja, ik heb mn modem net gereset, dat werkt dus niet"

en als ik het modem dan van afstand uitlees, zie ik een uptime van 23 dagen ofzo :|

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven