hr
jaargang -23 - laatste artikel 25-4 18:00 - 74450 artikelen - nu online 39 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1] 2

Opgelicht als een lampje

19-10-06 00:25:03
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Ok, wat me nu is overkomen, serieus... dit is echt waar...

Zoals jullie misschien weten ben ik al een hele tijd op zoek naar een woning in Amsterdam. Nu was ik een appartement in geuzeveld tegengekomen, supergroot en mooi echt perfect jongen, te mooi om waar te zijn, voor 975 euro per maand.

Het was zo mooi en omdat er veeeeel mensen natuurlijk interesse hebben wilde wij het zo snel mogelijk nemen. Omdat ik niet graag opgelicht wil worden vroeg ik of hij een bewijsje had, dat het appartement van hem was. Deze persoon genaamd 'Jdesse Steven Babel' zou het de volgende ochtend meenemen uit de kluis want daar lag het, en dan zouden we gelijk het contract tekenen (dat er goed uit zag) de sleutels krijgen, 1 maand borg aanbetalen + 1 maand huur.

Je wil niet weten hoe blij wij waren (ik en 2 vrienden) De volgende dag daar weer aangekomen vertelde hij dat de kluis nu nog dicht was maar dat hij er vanmiddag naar toe ging om het op te halen. In plaats van het bewijsje had hij een kopie van zijn paspoort gemaakt waar op stond dat wij betaald hadden. Net als op het contract en we kregen de sleutels. (om een lang verhaal kort te maken) betaalde we uiteindelijk 900 euro huur ipv 975. En nu de eerste 2 weken pas (zodat we vanaf de 1e konden betalen want het was nu de 14e oktober) In het totaal en bedrag van 1350 euro.

Hij moest zelf nog uit het appartement want het was zijn appartement. Om allerlei redenen bleef hij het bewijsje uitstellen (van de woning) maar het boeide ons niet meer zoveel omdat we de sleutels hadden en een contract en een kopie van zijn paspoort. Toen we maandag daar aankwamen was hij nog niet klaar met verhuizen en hebben we hem even geholpen zodat wij daarna alles konden poetsen en onze spullen erin konden zetten.

Na een paar uurtjes kwam opeens nog iemand binnen, die ook de sleutels had, contract en 1900 euro had aanbetaald. Even later nog iemand die 1435 euro had aanbetaald. Blijkt dus dat we knalhard zijn opgelicht.

Het verhaal is nog veel langer maar ik denk ik hou het zo kort mogelijk :)

19-10-06 00:26:24
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Wel shit 8O

19-10-06 00:27:19
Mmore
Administrator


WMRindex: 1.439
OTindex: 15.022
Mijn vader had bijna hetzelfde toen hij een winkelpand wou huren, alleen had hij het door en heeft ie gelijk aangifte gedaan :)

Wel minder, wie gaat er nu voor zorgen dat je je geld terug krijgt?

19-10-06 00:28:40
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Je hebt volges mij nog 't wettelijke recht het contract te ontbinden...

Niet dat dat je geld gaat terughalen, die vent is 'm allang gepeerd

Rot voor je

19-10-06 00:29:25
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Tja, hoe pak je dat op dat moment goed aan.. wie bel je dan?

19-10-06 00:29:57
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
We waren eerst naar het plaatselijke politiebureau gegaan die ons eigenlijk uitlachte en zeide dat het toch geen nut had al onze bewijzen (we hebben er superveel, we hadden namelijk ook foto's gevonden, medicijnen met adres van zn vriendin etc.) ze vertelde ons dat als ze em al zoude pakken hij maximaal 1 maandje cel kreeg en dat je een kale kip niet kan plukken (ons geld was toch al weg).

Nou zijn we naar een ander politiebureau gegaan en die vonden dit belachelijk hoe we behandeld waren en maakte er een grote zaak van. Dat we ons geld terug krijgen die kans is klein maar als hij gepakt word gaat hij MINSTENS 1 jaar de cel in omdat hij nog andere dingen op zn strafblad had staan.

19-10-06 00:30:05
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
Wowwww... Vandaar dat het zo groot is... K zou maar even de TROS mailen, die willen er misschien wel werk van maken...

19-10-06 00:31:04
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
975€ huur, dat is ook schokkend :P

19-10-06 00:33:09
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Quote Dulcin:
We waren eerst naar het plaatselijke politiebureau gegaan die ons eigenlijk uitlachte en zeide dat het toch geen nut had al onze bewijzen (we hebben er superveel, we hadden namelijk ook foto's gevonden, medicijnen met adres van zn vriendin etc.) ze vertelde ons dat als ze em al zoude pakken hij maximaal 1 maandje cel kreeg en dat je een kale kip niet kan plukken (ons geld was toch al weg).

Nou zijn we naar een ander politiebureau gegaan en die vonden dit belachelijk hoe we behandeld waren en maakte er een grote zaak van. Dat we ons geld terug krijgen die kans is klein maar als hij gepakt word gaat hij MINSTENS 1 jaar de cel in omdat hij nog andere dingen op zn strafblad had staan.


Hebben jullie getuigen van dat eerste gesprek want dit is echt niet normaal nog rechtscorrect - in elk bureau zou men de zelfde rechtsgang moeten verwachten..

kamervragen over kamer-oplichting!

19-10-06 00:34:22
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
we waren met zn 3e daar dus ja wel getuigen maar het ene politiebureau heeft ook gelijk het andere gebeld waar ze mee bezig waren want dit kon niet... dus dat is wat mij betreft voldoende.

19-10-06 00:34:56
NeaRoW
Erelid


WMRindex: 472
OTindex: 2.965
S
En waar ben je nu dan?

19-10-06 00:35:46
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
daarom altijd wachten tot je bewijs hebt dat het zijn eigendommen zijn dan zijn jullie in ieder geval save

19-10-06 00:36:54
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Ik verblijf nu tijdelijk bij mn moeder, hoewel dat tijdelijk ook al weer een hele poos is, aangezien een appartement in amsterdam krijgen geen makkie is.

19-10-06 00:43:58
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Maarja wat doe je in zo'n situatie, hij is zelf een klein surinamertje met een lam handje. En er was altijd wel een vriend bij em die wat groter en steviger was. Andere hebben em zelfs met 2 grote brede surinamers gezien.

Dus je moet vrij veel polen inhuren wil je hem klappen. Bovendien vind ik zelf dat hij mij geen pijn heeft gedaan dus doe ik dat ook niet, maarja wat dan...

Zijn vriendin afpakken doe ik ook liever niet want die medicijnen die we vonden waren tegen geslachtziektes.

19-10-06 00:48:59
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Shitty voor je Dulcin, sterkte ermee.

19-10-06 01:59:53
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote Dulcin:
Maarja wat doe je in zo'n situatie, hij is zelf een klein surinamertje met een lam handje. En er was altijd wel een vriend bij em die wat groter en steviger was. Andere hebben em zelfs met 2 grote brede surinamers gezien.


vooral vet niks om bang voor te zijn ken dat soort lui grote bek maar 1 stoor en ze janken (probeer wel goed de nieren te raken)

19-10-06 02:26:01
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dat is het probleem niet Twaggy, achteraf komen de problemen altijd.

19-10-06 02:28:37
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
valt mee je kunt het altijd op zelfverdedeging gooien als je het slim doet

19-10-06 02:32:50
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Dat bedoel ik niet. Ik doelde op de grote groep die je dan toevallig perongelijk tegenkomt. Op een slecht moment. Stel voor je loopt met je vriendin door de stad... (Vul maar in..)

19-10-06 09:14:41
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
pff dat is echt gigantisch balen hey!!!
Hoop dat er een oplossing komt!!!!

Hier in Zuidoost staan wel kamers te huur nog he voor minder geld!!!! Mooie pas gerenoveerde opgeknapte kamers!!!!

moet je maar eens informeren anders?

Dit is gewoon via een woningbouw vereniging waardoor je dus niet opgelicht wordt, je deelt de flat wel met kunstenaars en junkies (aparte gedeeltes van de flat ingericht voor studenten,junkies,kunstenaars, ) het schijnt een succes te zijn...
In Florijn heb je ook een studentenflat heb geen idee of dat al helemaal vol is?
Woon er zelf vlakbij en kan zeggen dat de buurt echt geweldig is!
Vlakbij het metro station dus centrum is heel makkelijk bereikbaar

19-10-06 11:08:01
Jannick
Oudgediende


WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Dat is kut! :|

19-10-06 11:14:33
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Er wordt zoveel opgelicht met woonruimte in Amsterdam. Niet normaal gewoon. Sterkte met het verlies en ik hoop dat je nu wel snel een kamer vindt.

19-10-06 11:16:25
Blaman
Erelid


WMRindex: 567
OTindex: 2.109
T
Zij er geen amsterdammers onder ons die je aan een kamer kunnen helpen?

19-10-06 11:30:20
Twaggy
Oudgediende


WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
Quote Tovenaar:
Dat bedoel ik niet. Ik doelde op de grote groep die je dan toevallig perongelijk tegenkomt. Op een slecht moment. Stel voor je loopt met je vriendin door de stad... (Vul maar in..)


ach rennen en bellen(6) maar neemt niet weg dt het balen is

19-10-06 12:07:04
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote Blaman:
Zij er geen amsterdammers onder ons die je aan een kamer kunnen helpen?

in mijn reactie gaf ik al wat tips :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1] 2

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven