hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 10:00 - 74296 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


1 [2] 3

mensen en internet

09-06-07 13:51:23
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Sommige mensen zijn op internet hoe ze zichzelf graag zien, maar zo zijn ze in echt niet.
Gelieg over dat je ongebonden bent, over je leeftijd, noemm aar op.

Maar ook omgekeerd, liegen tegen je gezin en familie over je internetgedrag..flirten en afspreken met mensen terwijl je in relatie zit, dat zie je ook zo vaak.

09-06-07 13:52:40
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
Quote Blend:
...
Of gaan liegen over dingen die je zogenaamd hebt meegemaakt, gewoon om erbij te horen of om interessant te lijken.
...
Dat vind ik wel erg.

Ik ook.. Laatst nog meegemaakt, een groot drama.. Iemand had zijn halve leven bij elkaar gelogen.. Opzich een aardige jongen, maar hij ging verkeerd om met de aandacht.. Maar als je er eenmaal mee bezig bent, dan is het moeilijk om te stoppen..

09-06-07 13:52:58
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@Luna.. dat laatste is nog voorgekomen met een dochter van een vriendin van me moeder... daar is toen best wel veel ophef over geweest binnen de familie.

Ik vind gewoon dat je recht-toe moet zijn naar je ouders/partner (in iedergeval diegene waar je dagelijks mee te maken hebt), en ook eerlijk moet zijn tegen de rest.

09-06-07 13:53:20
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
En om dan meer ontopic te gaan, ik denk dat liegen over internet (forum/msn) makkelijker is dan in het echt.

heeft alles te maken dat je die ander wel of niet kan zien. Als je over WMR ofzo een verhaaltje tikt kan eigenlijk alles neerzetten wat je wilt. Je kan een 'verdrietig' verhaal neerzetten terwijl je zelf krom ligt van het lachen. Of medelijden tonen met iemand terwijl je het niet meent. In het echt is dat veel moeilijker door de factor lichaamstaal.

Toch gebeurd dit in het 'echte' leven ook nog veels te veel, echter op internet is gewoon veel makkelijker. Helaas..

09-06-07 13:54:12
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Maar wat over de andere kant van liegen?
Bijvoorbeeld dat je jezelf zo onderschat en minder waardeerd, waardoor je dingen gaat zeggen die niet kloppen, maar gewoon om jezelf voor te bereiden op de dingen die gaan komen?

Vaak meegemaakt, dat die mensen dingen zeggen waarvan ze zeggen dat ze het al overkomen is, terwijl dat nog niet het geval is? Gewoon om vanuit het internet steun te krijgen voor iets wat nog komt, zonder dat de mensen die steun leveren dat weten?

Is die vorm van liegen wel liegen?

Je houdt mensen voor de gek, maar jezelf erbij. Vanuit egocentisch oogpunt.

09-06-07 13:59:02
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Zodra je je anders gaat voor doen, gaat liegen op internet en liegen tegen de mensen thuis die er niks van weten..dan ben je fout bezig.
Ken er een paar die dat doen, die een dubbelleventje leiden, die thuis niet happy zijn en aandacht op het net zoeken.
Verkeerde aandacht, aandacht die ze thuis moeten zoeken en voorkomen dat ze misstappen begaan..


09-06-07 13:59:27
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Thom dat is eigenlijk de wat ingewikkelde variant van aandacht vragen...

09-06-07 14:01:37
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Het ergste vind ik eigenlijk is als mensen zeggen:
"Je kan altijd bij me terecht"

Heb je zo'n iemand een keer nodig en je belt om te vragen of je langs kan komen, dat je dan een antwoordt krijgt in de trant van:
"Komt nu niet zo goed uit, ik ga zo namelijk koekjes bakken voor mezelf want het pak moet op"

09-06-07 14:02:21
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ja, dat soort mensen zijn het ergste...

09-06-07 14:03:02
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Blend dat is echt erg:S Doe dan tenminste wat je zegt, of zeg gewoon niets..

09-06-07 14:04:38
Thommy
Erelid


WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Quote alweerdood:
@Thom dat is eigenlijk de wat ingewikkelde variant van aandacht vragen...

Klopt deels ja.

Ik heb het zelf een keer gedaan, heel stom. Had me compleet voorbereid op iets waarvan ik dacht dat het zou komen, zeer negatief. Ik zocht maar steun waar het kon, en om steun te vragen voor iets wat nog kwam leek me stom. Dus, deed ik alsof het al gebeurd was. Nou, na één dag, had ik al spijt.
Ik haat mezelf nog steeds voor dat.

09-06-07 14:05:56
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
Precies Luna en AD.

Ook al komt het misschien niet zo goed uit voor je, maar denk ook eens aan die ander. Daar zal het ook niet goed uit komen, anders wil die niet het verhaal vertellen. Je kan toch echt wel even een middagje of een avond vrij maken om het verhaal van iemand aan te horen.

Maar er zijn ook mindere vormen van liegen, mensen die net doen of ze heel wat zijn:nee

Dat ze heelv eel spullen hebben en als iemand het over een vakantie naar Australië heeft, dan zeggen daar ben ik ook geweest8-)
Dat soort wannabee's zijn ook te erg:r

09-06-07 14:06:41
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Blend:
Het ergste vind ik eigenlijk is als mensen zeggen:
"Je kan altijd bij me terecht"

Heb je zo'n iemand een keer nodig en je belt om te vragen of je langs kan komen, dat je dan een antwoordt krijgt in de trant van:
"Komt nu niet zo goed uit, ik ga zo namelijk koekjes bakken voor mezelf want het pak moet op"
Zoiets heb ik een keer meegemaakt, maar de laatste tijd niet, terwijl ik ze wel regelmatig nodig had... Helaas is niet iedereen zo als het eigenlijk hoort, want dan is het leven een stuk makkelijker...

Ik denk hierbij ook aan de mensen die roddelen over andere mensen..

09-06-07 14:07:28
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
Ik had net een geval die ik heel snel weggeband heb, deed zich voor alsof ie ouder was, maar gedroeg zich als een tiener, en vroeg egt te maffe vragen...
typische tiener die slaaf is van zijn hormonen en het kennelijk spannend vindt om zich te doen alsof ie ouder is....

Pff blij dat ik van hem af heb...

09-06-07 14:09:46
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Blend ik ben er bijna altijd voor anderen.. Behalve die keer datt ik bijna een hartaanval van mijn ringtone kreeg om half 4.. Toen dacht ik: wacht maar een uurtje of 4 tot op school, NU EVEN NIET.

Quote Blend:

Dat ze heel veel spullen hebben en als iemand het over een vakantie naar Australië heeft, dan zeggen daar ben ik ook geweest8-)
Dat soort wannabee's zijn ook te erg:r
zo'n persoon bedoelde ik,, Zei dat hij op zakenreis was geweest, de verdediging van een rechtszaak had geregeld..

edit: @ my-angel roddelen,, Das een geval apart.. Als je aanleiding geeft om over je te laten roddelen(7 jongens in anderhalve maand tijd kussen, allemaal 10 jaar ouder dan jezelf) Dan kun je van mij ook de pot op..

09-06-07 14:11:07
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
@Reema.. zulke personen ken ik ook.. Ook een persoon wie ik had aangeboden hem wat te helpen met z'n website, begon opeens alles op mij af te schuiven... ik heb gauw de banden wat verbroken, want daar kan ik niet tegen...

Ook meisjes op school die ik ken, die doen net alsof ze al ruim 20 zijn (terwijl sommige nog net 15 zijn).. wordt zo doodziek van die kinderen :S (en ik ben zelf ook nog maar 15...)

09-06-07 14:12:56
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Ad
Tuurlijk kan het je niet goed uitkomen, maar er is een verschil in:
1. Nee, heb ik nu geen tijd voor, dag.

2. Het komt nu even niet zo goed uit, kunnen we morgen of overmorgen even afspreken.

09-06-07 14:15:10
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
Het zijn hele gemene sniepige leugenaars. Die geen enkele greintje respect hebben voor een ander of een geweten hebben...
Liegen is dan zo makkelijk als ademen...
Ze zijn dan zo diep gegaan dat praten geen nut meer heeft, ze zijn dat zo goed in liegen dat de waarheid iets is dat je nooit zal krijgen :(

09-06-07 14:16:02
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Even weer terug op Mensen en Internet... Dit is weer 'n topic over de negatieve kant van het net.... Ik heb juist mensen leren vertrouwen na een aantal gesprekken hier en op msn met leden..... Voor WMR vertrouwde ik helemaal niemand...

09-06-07 14:16:21
Reema Sawwan
Erelid


WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
vertrouw op je gevoel, vertrouw je het niet, dan heeft het een reden!!!!

09-06-07 14:16:23
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Blend:
@Ad
Tuurlijk kan het je niet goed uitkomen, maar er is een verschil in:
1. Nee, heb ik nu geen tijd voor, dag.

2. Het komt nu even niet zo goed uit, kunnen we morgen of overmorgen even afspreken.

Daar zit ook het grootste verschil in.. die laatste soort mensen, dat zijn de mensen die goed kunnen/willen praten..

(sorry dat ik me eigen weer aanhaal)
Een vriendin van mij woont in meppel, nou dat is ongeveer 1 tot anderhalf uur met de trein. Zij is afhankelijk van de trein omdat ze nog geen rijbewijs heeft (is ze nu nog meebezig) en haar moeder heeft geen rijbewijs, en vader is onbekend. Als ik haar bel om woensdag, dan zegt ze, kom het aankomende weekend hier, of ik kom daarheen. Dat heeft te maken met de afstand, ook zij wil dingen af zeggen als er wat is, dat doe ik ook. Zo moet het ook.. en niet van " Ik heb geen tijd, bel maar iemand anders"

09-06-07 14:17:07
my-angel
Oudgediende


WMRindex: 564
OTindex: 11.965
S
Quote Ikke:
Even weer terug op Mensen en Internet... Dit is weer 'n topic over de negatieve kant van het net.... Ik heb juist mensen leren vertrouwen na een aantal gesprekken hier en op msn met leden..... Voor WMR vertrouwde ik helemaal niemand...
Ik gelukkig wel voor WMR.. maar er zijn gelukkig ook goeie kanten :D

09-06-07 14:17:10
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Blend moet er wel bij zeggen, het was half 4 's nachts:P

09-06-07 14:18:25
Blend
Oud Moderator


WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Ikke
Tuurlijk zijn er ook positieve kanten, heb ook mensen leren kennen via internet waar ik heel blij mee ben:)

Maar denk toch dat als het contacten leggen aankomt internet meer negatieve dan positieve kanten heeft, helaas:(

Quote alweerdood:
@Blend moet er wel bij zeggen, het was half 4 's nachts:P
Maar je gaf aan dat het je de volgende dag wel wilde praten, dat is een goed teken:)

09-06-07 14:19:16
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Met 'n dosis voorzichtigheid en gezond verstand is contacten leggen via internet niet gevaarlijker dan contacten leggen in 'n kroeg....

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 [2] 3

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven