raarste vragen van klanten in een winkel ? |
dann Actief lid WMRindex: 41 OTindex: 133 Wnplts: zuid-beije
|
ik stond laatst in de ah te werken . toen stond er een kind al iets van 5 minuten in het vriesvak te kijken ik vroeg zoek je wat ?(rare standaard vraag eigenlijk) en hij zegt: ja ik zoek ijsbergsla. |
|
|
mensen die bij de kassa nog ff wat extras kopen om zo aan genoeg geld te komen voor een welpie   komt het bekend voor ?? bijna iedereen deed het die rond de 11 euro zat |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
toen ik nog bij de ah was, was er niet zo'n rare vraag maar die vrouw (halfamerikaans) snapte et neit volgens mij. was aan het vakkenvullen, en vroeg ze zo: wat betekent dat bord daar met 1 plus 1 gratis? ik zeg zo: "als je 2 van de flessen koopt dan 1 er 1 gratis" "dus... dan is 1 gratis" "ja" "bedankt" "graag gedaan" en ik ga weer verder met werken, en dan zie ik haar uiteindelijk recht de winkel uitlopen met 1 fles in haar hand zonder betaalt te hebben  |
|
ronmij
Senior lid
 WMRindex: 696 OTindex: 38 T |
toen ik nog in een verfwinkel werkte kwam er een keer een klant binnen , zo een betwetertje , ken je ze ? En het eerste wat hij zei was : Jaaa ik heb wat nodig , ja jullie hebben dat toch niet !!
tja dan denk ik ( het liefst hardop ) : wat moet je hier dan eigenlijk ? |
|
|
wat dacht je van die mensen die dan zeggen ach jullie hebben nooit wat of danis er iets in de actie en dat gaat dan hard snappen ze niet en zegggen dan
ach julie hebben het zeker niet omdat het in de aanbieding is |
|
oplk Senior lid WMRindex: 262 OTindex: 320 Wnplts: Baarn S |
Je hebt ook van die mensen die denken dat 'achter' één of andere heilige plek is, waar alle spullen ter wereld liggen. Sorry mevrouw, dat product is uit ons assortiment. O, zou je toch nog even achter kunnen kijken?  |
|
|
haha idd vandaag weer een klant wij hebben een kleine albertheijn komtie vragen of we heineke tapvat hebben normall in de winkel kunnen er 5 staan was op ik zei ik kijk even achter hoeveel wilt u er als ze er zijn ja doe er maar 20
waarom zoveel geen idee maar goed dat hadden we niet |
|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
Net als bij ons  Ik werk in een Italiaanse ijszaak, met Italiaans ijs, je weet wel, bolletjes als chocolade, aardbei, lambada (basissmaken) en geregeld komen er mensen naar ons toe: "Verkopen jullie ook softijs?"   Wij: "Nee maar wel slagroom  "   Hun: "Ooh doe daar maar een beetje van"  |
|
|
ik vind dat we iets maoeten doen aan de onze reactie als iemand iets staat te zoeken standaard zeggen een heleboel de gevleugelde uitspraak : mens zoekt iets jij vraagt "zoekt u iets ??"
ik zeg tenminste altijd kan ik u helpen da klinkt niet zo raar |
|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
Haha ja ik ook. Als er mensen komen voor een ijsje, en ze hebben even gekeken vraag ik: "Kan ik u helpen?" Hun: "Jaaaah dat kan wel hoor!  " Altijd grappig  |
|
|
of van die mensne die staan een half uur rond je heen te lopen en dan als je vraagt kan ik u helpen jhaa ik zoek een droge wijn (ik dankzij volgende opmerking een waarschuwing gekregen van mn baas) nope hebben we niet we hebben allen natte wijnen vrouw vond die niet leuk en ging gelijnk een klacht indienen |
|
ledi Oudgediende
 WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
@Naaoomii: inderdaad werd me vanmiddag gevraagd "Kan ik u helpen?" Mijn voorzichtige  antwoord: dat weet ik niet; ik wil graag 2 Waldkornbroden. Terecht reageerde ik voorzichtig, want die hadden ze niet meer. |
|
Wilco
Oudgediende
 WMRindex: 5.099 OTindex: 7.913 S |
ik ben aan het werk bij de Electropoint, wordt er gebeld... nou ja, niet zo speciaal lijkt je, maar dat was het wel. Het was namelijk iemand die een solicitatiebrief had gestuurd naar de Harense Smid en vroegen of wij al nieuws hadden  ehm... de Harense Smid is een concurent van ons  |
|
|
wij werden altijd platgebald of dat er nog welpjes waren binnegekomen en ofdat we ze konden achterhouden maar dat mag niet die klanten worden dar dan niet echt vrrolijk van |
|
RonHee Oudgediende
 WMRindex: 10.567 OTindex: 4.662
|
Of je staat te praten met een vertegenwoordiger van een toeleverancier, en hebt even de verantwoording aan een ander gegeven. Komen de klanten toch naar jou, breken zo maar in in de conversatie tussen jou en de vertegenwoordiger, met de meest simpele vragen die ook een ander kan beantwoorden....
Maar omdat jij al een paar jaar daar werkt denken ze dat die ander achter de kassa niets weet. (als dat zo zou zijn, dan komt ie niet eens achter de kassa te staan)
Valt mij daarin ook op dat stagiairs van de MDS bij god niet weten hoe ze terug moeten tellen bij het afrekenen. Beginnen gelijk met de briefjes te pakken ipv vanaf het bedrag naar boven te tellen. (Echt heel veel gaan daar de fout mee in) |
|
ledi Oudgediende
 WMRindex: 47.811 OTindex: 23.036 S |
Ron, je zou dan ook even het gesprek in het kantoortje kunnen voeren. Inderdaad zie ik hier bij C1000 ook dat het verleidelijk is om de baas aan te schieten als die in het gangpad met iemand staat te praten.  |
|
Stefsel
Oudgediende
 WMRindex: 846 OTindex: 10.672
|
ik had zaterdag om 18.02 een klant (we gaan om 18.00 uur dicht) ze neemt echt een krat heineken en de korting er niet af, maar ik wist dat het van volgende week was. Dus dat zeg ik; zegt ze ja maar het is nu toch deze week; Zegt een collega heel droog, ja maar eigenlijk zijn we ook dicht, he;
Die vrouw: nou dan kom ik maandag wel terug Was serieus voor 1 euro ofzo
Ik heb ook wel eens mensen die dan om 17.00 uur zeuren dat de aanbiedingen er niet meer zijn. Ik denk dan echt: kom dan eerder, maar nee dan willen ze perse een actiebon hebben, zodat ze het gewoon over een paar weken nog eens kunnen halen. |
|
RonHee Oudgediende
|
@ Steffie, praat mij niet over aanbiedingen en aasgieren, komen ze een maand na de actie nog met de vraag of die actie nog loopt. (was 1 week geldig)
Lezen de mensen zo slecht dat ze de looptijd van een actie niet lezen? |
|
sjatter
Oudgediende
 WMRindex: 10.025 OTindex: 7.180 T S |
Ik was net even bij Blokker. Loopt daar een jong meisje nog een beetje onwennig in het rond, duidelijk een nieuw winkel meisje. Ik vroeg haar of ze wist waar de aanmaakblokjes voor de elektrische BBQ lagen. Dat arme kind heeft een kwartier lopen zoeken, het meisje bij de kassa wist het ook niet. Als ik niet weg had gemoeten had ze het nu nog niet in de gaten gehad. Ze kon er wel om lachen, met een rood gezicht. |
|
RonHee Oudgediende
|
@ Sjatter: Zo zie je hoe goed het inwerken bij Blokker gebeurt: niets dus.
Maar een klasse bak, deze onthoud ik! |
|
nietmeer
|
Hetzelfde gehad met biologisch toiletpapier... Onze nieuweling (bij de Appie, toen ik er nog werkte) heeft een half uur gezocht voordat we hem verloste  ('t werd helaas druk... we hadden hem nodig...   ) |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Vandaag vroeg een van de vele duitsers in het 'restaurant' (lees: veredelde friteuse) of we de koude friet voor haar kinderen in wilden pakken, voor onderweg  varkens  |
|
louise88 Lid WMRindex: 23 OTindex: 35 Wnplts: Zwijndrech
|
Mensen vragen het ook veel liever dan dat ze zelf lezen..
Ik sta op de brood afdeling bij de AH (zoals vele hier werk ik ook bij de AH)..
Regelmatig krijg ik vragen over waar producten staan, en dat staat het regelmatig nog voor hun neus.. En dan volgt altijd het antwoord "haha zat ik weer met mijn neus te kijken" Altijd de neiging om te zeggen, "Ja.. voortaan maar weer die 2 ogen gebruiken!"
Of.. Mensen die dan iets breken (zoals stokbrood) dat ze het dan gelijk vies vinden.. "Nee.. deze wil ik niet meer... hij is gebroken.." Ooit wel eens een heel stokbrood naar binnen gekregen mevrouw/meneer? Nee dacht het niet..
Of nog erger.. Mensen die je antwoord niet geloven.. alles in twijfel trekken.. "Ik zoek de amandelbroodjes" Ik:"Hier staan ze mevrouw" Zij:"neee dit zijn geen amandelbroodjes, ik wil de echte amandelbroodjes" Ik weer:"Nee mevrouw dit zijn de amandelbroodjes, kijk maar op de sticker onderop!" Zij:"nee volgens mij zijn dit kaasbroodjes..." ik als laatst" Nee mevrouw, dit zijn kaasbroodjes (aanwijzen) daar zit kaas op.. (pak het pakje) en dit zijn amandelbroodjes (en laat de sticker onderop zien) Zij:"Nou vooruit dan maar, maar ik denk dat je het verkeerd hebt.. Hoeveel kosten ze??"... "Sticker onderop het doosje mevrouw!!!!"
En voor de mensen die denken dat achter een heilige plek is.. hier een openbaring.. Meestal lopen we gewoon naar achter.. staan met wat collega's te praten en komen vervolgens weer terug met een sip gezicht.. en vol medeleven zeggen we "Nee, sorry mevrouw.. helaas op!! Sorry.."
|
|
gwcbakker Oudgediende
 WMRindex: 7.126 OTindex: 2.741
|
@louise88: Oei, was 't wel slim om die laatste opmerking (achter) op WMR te zetten?  De "vijand" kijkt mee!  |
|
louise88 Lid WMRindex: 23 OTindex: 35 Wnplts: Zwijndrech
|
Quote gwcbakker: @louise88: Oei, was 't wel slim om die laatste opmerking (achter) op WMR te zetten?  De "vijand" kijkt mee!  Hahaha en wie is de vijand? |
|