|
nietmeer
|
Dat zijn de ergste momenten voor zieken... Ik heb uiteindelijk ander werk moeten zoeken omdat ze iedere keer vergaten dat ik sommige dingen niet meer mocht of kon doen... |
|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
 Of je ziet iedere keer een salarisverhoging aan je neus voorbijgaan.  |
|
gothic Erelid
 WMRindex: 1.818 OTindex: 5.537
|
zwalkend lopen hoort bij ms, en m'n moeder had dat ook heel erg. nou je moest de mensen haar eens zien nastaren. |
|
nietmeer
|
Dat ook Peter, ik werkte in drie ploegen in de productie en had een heel mooi salaris.. Nu moet ik het met het minimum doen @gothic: MS is een verschrikkelijke ziekte en word in het begin vaak onderschat en verkeer geïntrepeteerd door omstanders  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik zit al vanaf 1996 aan de top van schaal 4. De meeste mensen in mijn afdeling zitten in schaal 6.  |
|
gothic Erelid
|
Cootje, dat hebben we thuis inmiddels vaak genoeg gemerkt. Het is vooral de onwetendheid bij mensen. |
|
nietmeer
|
Dat is zwaar kl*te Peter @gothic: ik heb een aantal keren op de MS beurs aan een stand gestaan... heb heel wat ellende gehoord en gezien  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Dat scheelt me ongeveer 200 euro bruto per maand.  Gelukkig wordt ik al redelijk goed betaald.  Ik heb nu 85% van mijn salaris, maar dat zit ook al ruim boven het minimum.  |
|
gothic Erelid
|
@Cootje daarom hebben m'n ouders en ik ook geen zin om naar zo'n beurs te gaan. heb een paar jaar terug bij zo'n vakantie van de zonnebloem gewrrkt, maar dat was te heftig omdat ik daar ook mensen met MS zag en dus ook zag hoe mijn moeder er over een paar jaar bij zit. er wordt overal veel te veel onderscheid tussen zieken en niet-zieken vooral met werk |
|
WMR-kok
Oudgediende
 En maandag ga ik ook mijn lening helemaal aflossen.  Dan ben ik daar dan ook vanaf.  |
|
nietmeer
|
Ik heb gewerkt voor een stichting die vakantie vervoer deed voor zwaar gehandicapten en bedlegerige mensen... Wat een ellende dat je dan allemaal tegenkomt @peter: Da's lekker nieuws  |
|
gothic Erelid
|
dat zal een hoop gedoe schelen peter |
|
WMR-kok
Oudgediende
Het vakantiegeld is binnen, dus ik heb wat extra's. Als de lening weg is heb ik 100 euro meer per maand.  Want ik los af met 100 euro per maand. En nu staat er nog maar iets van 430 euro aan lening. |
|
gothic Erelid
|
peter, het is wel lekker om dan wat extra's over te houden per maand |
|
nietmeer
|
Kijk, dat scheelt weer 100 per maand  Kan niet wachten tot ons vakantiegeld en de belastingteruggaaf binnen is  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 De belastingteruggaaf moet ik ook nog binnenkrijgen.  Dat zal iets van 1250 euro worden.  |
|
nietmeer
|
Hier zo'n 4000 hebben we berekend  Even alle achterstanden wegwerken en de woning weer wat onderhoud geven... |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
gothic Erelid
|
vraag me af of ik ook nog wat terug krijg, zou wel leuk zijn
|
|
nietmeer
|
Heb je het niet zelf ingevuld dan Gothic? |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik heb het door de vakbond laten doen.  |
|
gothic Erelid
|
Cootje ik ben waardeloos met alles wat met cijfers te maken heeft. Ik heb al m'n spullen aan iemand gegeven die er meer verstand van heeft. |
|
nietmeer
|
Wij hebben het zelf gedaan (doen we al jaren). Een koophuis heeft zo z'n voordelen hebben we gemerkt  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Een vakbond ook Cootje.  Ik had het laten invullen door hun en op een zondagochtend werd ik door de bond gebeld, dat er een paar foutjes gemaakt waren.  Ik had recht op 500 euro meer teruggave.  |
|
gothic Erelid
|
vorig jaar heb ik 32 euro terug gekregen. niet veel, maar alle beetjes helpen  ze deden er alleen een jaar over om het over te maken |
|