|
Naaoomii
Oudgediende
 WMRindex: 1.876 OTindex: 26.721 S |
Ik hoop dat die dag gauw is. Ook met Sander enzo, we hebben het er nou al over als we de confrontatie moeten aangaan enzo, en dat het een opgelucht gevoel zou geven, maar dat we niet wteen hoe ze zullen reageren. Gewoon afwachten? Ik denk dat ik me dan pas echt goed kan ontwikkelen. Ze willen dat ik dat nu doe, maar doordat ze het zo proberen te motiveren remmen ze het af..  |
|
nietmeer
|
Ik weet er alles van Ikke  Maar door dat gedrag van dat soort ouders ga je (te) vlug het huis uit, en dat is al helemaal niet goed  Ik spreek uit ervaring helaas |
|
Naaoomii
Oudgediende
De ouders van Shari idd ook ja, Ikke.. |
|
nietmeer
|
@Naomi: ik denk dat je ouders helemaal uit hun dak gaan als ze de waarheid krijgen te horen  |
|
my-angel
Oudgediende
 WMRindex: 564 OTindex: 11.965 S |
@Cootje, ik denk het ook.. Maar het moet er gewoon een keer uit  |
|
Naaoomii
Oudgediende
Ik denk dat ze nog erger gaan flippen als dat ze toen met Arne deden, toen wisten ze het, nu weten ze niet dat we bijna acht maanden verkering hebben. Maar ik wil het zoo graag vertellen.
Ik had vandaag Sander aan de telefoon, ik zat in de trein en vrienden van me zaten er gewoon bij enzo. net zei Cindy (die er bij zat) dat het leuk was om me zo te zien, me zo te zien glimlachen en genieten... En dat deed ik ook, had hem zolang niet meer gesproken.. Maar ik ben bang voor wat ze zullen doen als we het vertellen, dat ze het nog meer verbieden enzo.... Als dat uberhoupt al kan. |
|
nietmeer
|
Snap ik MA, maar het feit dat jullie het verzwegen hebben zal voor hun het moeilijkste zijn van alles |
|
Ikke
Oudgediende
 WMRindex: 888 OTindex: 29.466 S |
Ik heb dat probleem zelf niet. Mijn ouders zijn heel vrij in alles. Zolang ik weet waar ik mee bezig ben en zolang ik bereikbaar ben is alles eigenlijk wel goed. Ik mag mijn eigen beslissingen maken en de daarbij horende fouten. Daar leer ik van.
Als je de kans niet krijgt om fouten te maken, kun je er ook niet van leren. De maatregel om iemand te beschermen verandert dan in juist hetgene wat diegene schade berokkent.
Helaas zijn de 'onderdrukkers' doorgaans niet vatbaar voor dat argument. Tunnelvisie heet dat: regel 1: wij hebben gelijk; regel 2: als wij geen gelijk hebben, treedt regel 1 in werking. |
|
Naaoomii
Oudgediende
@ Cootje, inderdaad, maar was er een andere oplossing? Want als die er was, heb ik hem niet gezien.
@ Ikke, ja en jij bent dan machteloos |
|
my-angel
Oudgediende
@Cootje, dat denk ik ook, maar leg eens uit aan haar moeder dat ze Naomi te veel achterhoud enzo  .. Op deze manier is Naomi heel gauw het huis uit denk ik.. Dit houd zij niet vol enzo  Pff... @Ikke, ik heb precies hetzelfde als jou...q |
|
nietmeer
|
@Ikke: ik was 16 jaar, had al een jaar verkering maar moest nog steeds om half tien thuis zijn en mocht niet bij hem logeren.... dan moest ik maar wat eerder opstaan en dan naar hem toe gaan  Resultaat: ik woonde met mijn 17e al samen  Heb geen vervolgstudie meer kunnen doen omdat ik geld moest verdienen voor de huur  |
|
Naaoomii
Oudgediende
@ Angel, alsof jij dat wel vol houdt zo. Jij kan er niks aan doen, jij staat er buiten, maar toch ook weer niet. Jij bent in Ruurlo. Klopt..
@ Cootje, ja precies.. Meestal zijn het de ouders die zoiets bepalen. Mama is zelf ook heel vroeg gaan samenwonen... |
|
my-angel
Oudgediende
@Cootje, dat is ook weer zoiets  Godzijdank heb ik daar zelf geen last van, als Naomi naar Den haag wil komen, enzo, dan is ze welkom in Den Haag, hoeft haar nauwelijsk iets te kosten enzo, maar dat is gewoon geen oplossing  |
|
nietmeer
|
Dat is het zeker niet MA  Het beste is dat haar ouders wakker worden.. |
|
my-angel
Oudgediende
@Cootje, als ik de mogelijkheid had, had ik ze allang wakker gemaakt..  .. Bah, ik wou echt dat het anders kon  |
|
Juraj Erelid
 WMRindex: 334 OTindex: 6.240 T S |
dit soort onzin had ik vorig jaar ook  gelukkig ben ik er vanaf  en gelukkig ben ik overal vrij in, altijd al geweest  |
|
Naaoomii
Oudgediende
Dat alle ouders die zoiets proberen met hun kind even wakker worden ofzo... Ik wil gewoon dat Sander me kan bellen als ik thuis ben, en dat mama dan ziet dat ik dan helemaal ga stralen  Niet dat Cindy het tegen me zegt, maar mama. |
|
nietmeer
|
|
|
my-angel
Oudgediende
@Naomi, ja precies, en dat het niet erg is dat we zomaar wat afspreken enzo  Bah.. Ik ben dit zo spuugzat  |
|
Naaoomii
Oudgediende
I know  Niemand kan dat behalve ik, en Angel kan me er alleen maar in steunen denk ik.. Cootje, je bent niet verboden gebied hoor, voor mij in iedergeval niet, voor mijn ouders ook niet want daarvoor kennen ze jullie niet goed genoeg. Misschien is dat wel het probleem, maar het is gewoon dat ze al heel gauw iets te ver vinden voor hun kleine Naomi |
|
Naaoomii
Oudgediende
@ Angel, ik durf niet eens te vragen of ik mee mag naar Reurpop. |
|
my-angel
Oudgediende
@Naomi, Je ouders gaan daar te ver in, oké je bent een meisje, oké je had vroeger wat`probleempjes` volgens jullie mam.. Maar ze geven je geen vertrouwen daarmee.. Als ze je vertrouwen, en ze je zien groeien, dan moeten ze denken, van oh, dat is de goeie weg.. Stimuleren en terug houden heeft geen zin  Is alleen maar slecht  @Naomi, I know  Vind het zo klote... |
|
nietmeer
|
er zit weinig anders op dan een goed gesprek  |
|
Naaoomii
Oudgediende
Ze lullen echt hoor Sander, ze kletsen uit hun nek als ze zeggen dat ik wat 'probleempjes' had..! Zij vonden het een probleem dat Erwin niet aan hun schoonzoonvoorbeeld voldeed, en Arne evenmin. Jij wel, maar voor jou hebben ze een andere reden. Ik snap en weet niet wat die probleempjes in het verleden waren, en ik kan er ook geen bedenken, maar ze moet niet met van die slappe excuses gaan aankomen
@ Cootje, alsof die helpen. Ik had er laatst een met mama, zo'n een of twee weken terug. Nog niet van gedachte veranderd.... |
|
my-angel
Oudgediende
@Cootje, en dat is het probleem, ze proberen je een schuldgevoel aan te praten, ze zijn overtuigd van hun gelijk (nou die vader misschien niet), en staan niet open voor tegenargumenten @Naomi, I know, maar laten we er van uit gaan dat het zo is, dan is het alsnog bullshit  |
|