hr
jaargang -23 - laatste artikel 17-5 10:00 - 74537 artikelen - nu online 27 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

relatie leraar met leerling

21-10-06 17:09:42 - Quote! - @piet
piet
Senior lid

WMRindex: 218
OTindex: 150
Wnplts: reeuwijk
S
kj mensen ik wil ff jullie mening weten mag een docent(e) seks/ relatie hebben met een van zijn leerling(e) hebben?
Edit mij: voor de duidelijkheid de titel maar even veranderd

21-10-06 17:12:40 - Quote! - @dandy
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
hangt ervan af hoe oud die leerling is, of die leraar getrouwd is e.d......

21-10-06 17:13:16 - Quote! - @mij
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
ik vind het wel best zolang het maar niet invloed heeft op het functioneren van de leraar.

21-10-06 17:14:32 - Quote! - @piet
piet
Senior lid

WMRindex: 218
OTindex: 150
Wnplts: reeuwijk
S
kj stel, leraar getrouwd, 3 kinderen een jaar of 35 en leerling 17/ 18

21-10-06 17:15:01 - Quote! - @dandy
dandy
winnaar PW 06


WMRindex: 202
OTindex: 1.935
S
nou, dan niet, nee

21-10-06 17:17:48 - Quote! - @Reimer
Reimer
Erelid


WMRindex: 33
OTindex: 2.118
S
Mijn nicht van 24 geeft les aan ''leerlingen'' die 25 of 26 zijn

21-10-06 17:18:42 - Quote! - @mij
mij
Erelid


WMRindex: 619
OTindex: 1.024
S
@piet, dat heeft in principe niets met een leraar leeling relatie te maken want dat gebeurt overal wel, ik vind dat dat niet anders is dan een relatie tussen een gewone getrouwde man en een 15 jaar jonger meisje, maar als die man niet getrouwd is vind ik het niet erg, als ze echt wat in elkaar zien. als die man wel getrouwd is moet hij gewoon kiezen, maar dan maakt het dus niet uit of die vent leraar is of niet...

21-10-06 17:44:27 - Quote! - @Dulcin
Dulcin
Erelid

WMRindex: 1.014
OTindex: 453
Wnplts: Amsterdam
S
Vroeger toen ik nog op de havo zat, had de dochter van de wiskundelerares en de directeur een relatie met de geschiedenisleraar.

Ook had een muziekleraar iets met een leerling. Deze twee waren de tofste leraren op die hele school en zijn toen beide ontslagen, op zich niet raar, maar wel jammer :)

21-10-06 19:54:13 - Quote! - @lanira_mommy
lanira_mommy
Erelid

WMRindex: 833
OTindex: 743
S
Quote mij:
@piet, dat heeft in principe niets met een leraar leeling relatie te maken want dat gebeurt overal wel, ik vind dat dat niet anders is dan een relatie tussen een gewone getrouwde man en een 15 jaar jonger meisje, maar als die man niet getrouwd is vind ik het niet erg, als ze echt wat in elkaar zien. als die man wel getrouwd is moet hij gewoon kiezen, maar dan maakt het dus niet uit of die vent leraar is of niet...


Aan de ene kant heb je daarin gelijk, aan de andere kant heb je al leraar toch een soort macht-positie, en sex met een leerling is misbruik maken van die positie, ook als de leerling volwassen is!

21-10-06 20:30:40 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Sexualiteit is normaal - aantrekkingskracht is ook normaal - alleen waar kan de een de grens trekken en de ander verstandig zijn - er was in mijn schooltijd een meisje van 16 met een relatie met een jonge van 25.

Wat betekend dat
- dat het meisje zich volwassen voldoende acht?
- dat die jongen een meisje van 16 verkiest boven een van 20..27?

Pas op voor clichés - ze kunnen zowel waar als behoorlijk vals lijken - heel vals.. als iemand de relatie wilt kraken..

Tussen een leraar en een leerlinge heerst nu eenmaal een instabile situatie - er is maar weinig wat het valideerd.. vertrouwen is hier heel complex - de leeraar zou geen intieme relatie moeten aangaan voor voldoende tijd om vertrouwen te brengen, de omgeving zou deze ontwikkeling moeten kunnen aanvaarden en ondersteunen..
Daar ligt ook meestal een probleem.

Hoe kijken we ernaar en welke waarde geven wij het?

Welke mentale staat geeft een meisje van 16 nu zichzelf - volwassen genoeg voor een relatie met een 25 of 30 jarige?

21-10-06 23:24:01 - Quote! - @laurenssie
laurenssie
winnaar PW 06

WMRindex: 495
OTindex: 1.166
Wnplts: Zwijndrech
NEE!!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven