hr
jaargang -23 - laatste artikel 20-5 18:00 - 74559 artikelen - nu online 33 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 5 [6]

Echte browsers

30-10-06 22:13:04 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ach

Firefox vs. IE.

Dat is al een oudje.

Wat ik als eerste wil zeggen is dat elke professionele webdesigner moet zorgen dat zijn site in ELKE bekende browser werkt.

Kijk eens hier: http://www.anybrowser.org/campaign/

Quote:
"Anyone who slaps a 'this page is best viewed with Browser X' label on a Web page appears to be yearning for the bad old days, before the Web, when you had very little chance of reading a document written on another computer, another word processor, or another network."
-- Tim Berners-Lee in Technology Review, July 1996


Respect voor sites die een 'Viewable in any browser' logootje op willen zetten.

Daarnaast, hoewel ik het er mee eens ben dat Internet Explorer niet goed is, is Firefox ook zeker niet mijn favoriete browser. Voordat ie goed en wel werkt ben je al een halve dag bezig met extensies te installeren. Extensies zijn IMO voor de extra zaken, niet voor dingen die eenieder gewoon nodig heeft.

Daarnaast, Firefox start, vergeleken met andere browsers, zeer langzaam en afhankelijk van je computersnelheid gebruikt hij al heel veel memory als je wat meer tabjes open hebt staan (wat me regelmatig gebeurt.)

Ook is het erg irritant dat hoewel je een tabjes-instelling hebt, dat wanneer je ergens op een firefox-pictogram drukt, hij toch een nieuw firefox-scherm opent. Dan heb je dus 5 schermpjes met uiteindelijk elk 5 tabjes en heb je geen idee meer wat wat is.

Over Opera geef ik geen mening omdat ik die niet goed ken verder.

Maar ik raad iedereen die nog twijfelt aan, om mijn favoriete browser te gebruiken, Maxthon.

Maxthon gebruikt de Internet Explorer kernel en omdat die standaard in Windows ingebakken zit, maakt dat Maxthon lekker snel. Hierdoor kun je als je dat wil ook de vertrouwde IE-interface gebruiken; of een compleet andere. Verder heeft Maxthon nog veel meer te bieden; zoals uiteraard tabjes en een zeer goede ad-blocker; en vele extensies voor de echt EXTRA dingen.

Ook is Maxthon nog harstikke snel als je bijv meer dan 100 tabjes openhebt, en zit er een instelling dat je maar één Maxthon-programma per keer mag draaien; waardoor ALLE nieuwe links etc automatisch in hetzelfde scherm belanden onder tabs.

Maxthon heeft nog veel meer maar dat mogen geinteresseerden zelf uitzoeken.

30-10-06 22:21:03 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Firefox vreet echt niet veel geheugen:
3.4% volgens top

30-10-06 22:22:11 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
doe ik, het concept van het gebruik maken van de ie kernel is niet nieuw - avant browser doet dat ook - netschaap 8.2 maakt ook gedeeltelijk gebruik van de IE render capaciteit (of daarmee de kernel wordt bedoeld, ik neem het even aan)

IE is moeilijk te omzeilen - als ik mijn server voorzie van nieuwe software/data gebruik ik IE omdat die dus FTP mapping ondersteund - slepen en plakken - wat is beter - de FTP-programma's zijn allemaal dual-windows (daarop ben ik uitgekeken)

FF ondersteund FTP_mapping niet.
Opera- dat moet ik eerst eens uitproberen.
Netschaap heeft ook zo zijn FTP perikelen..

30-10-06 22:42:33 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
heraux ik ken Avant een beetje, die is in gebruik niet heel anders dan Maxthon, wat kleine verschillen (Maxthon is net iets meer aan te passen dan Avant zegt men vaak... dat is eigenlijk het enige)

Maar dat is een geval van persoonlijke voorkeur, bij de meeste positieve zaken van Maxthon is dit bij Avant ook het geval.

01-11-06 07:46:25 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote heraux:
Daarnaast, Firefox start, vergeleken met andere browsers, zeer langzaam en afhankelijk van je computersnelheid gebruikt hij al heel veel memory als je wat meer tabjes open hebt staan (wat me regelmatig gebeurt.)


:ja kken het probleem, kzal dalik eens kijken hoeveel geheugen Firefox vreet met 'n stuk of 20 tabs open

01-11-06 07:49:10 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Volgens top gebruikt Firefox met iets van 50 tabs open:
%CPU: 20
%MEM: 15.4

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven