hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 18:00 - 74423 artikelen - nu online 29 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 5 [6] 7 8

Leeftijdsverschil in de liefde

18-07-07 20:28:33
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Echte liefde overwint alles.

18-07-07 20:33:27
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Dat denk en hoop ik wel,ja...

19-07-07 00:31:27
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
Quote Giovanni:
Echte liefde overwint alles.

maar laat je je familie vallen voor je liefde?
als je ouders helemaal niet achter je relatie staan b.v. vanwege het leeftijdsverschil. ga je dan door met je relatie en breek je met je ouders en fam, of kies je voor je fam. Ik ben trost en blij met de fam. situatie die ik heb, we vangen elkaar zoveel mogelijk op waar het kan. Als ik iemand leuk vind en m'n ouders weten het, heb ik het er ook met hun over, en neem hun meningen ook in overweging met wat ik doe...

19-07-07 08:06:16
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
Quote Loek:
Quote Giovanni:
Echte liefde overwint alles.

maar laat je je familie vallen voor je liefde?
als je ouders helemaal niet achter je relatie staan b.v. vanwege het leeftijdsverschil. ga je dan door met je relatie en breek je met je ouders en fam, of kies je voor je fam. Ik ben trost en blij met de fam. situatie die ik heb, we vangen elkaar zoveel mogelijk op waar het kan. Als ik iemand leuk vind en m'n ouders weten het, heb ik het er ook met hun over, en neem hun meningen ook in overweging met wat ik doe...
Ik heb een keer bijna al mijn "vrienden" door een relatie kwijt geraakt. Nu zie ik in dat ik mijn ouders ook goed heb laten vallen8O
Gelukkig is dat allemaal weer goed gekomen :ja

19-07-07 10:34:19
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik zou voor mijn liefde mijn ouders aan de kant zetten. Mijn ouders zijn er namelijk korter dan mijn geliefde. Als zij geen vertrouwen hebben in mijn keuzes dan hebben zij mij de foute dingen aangeleerd. Misschien is dat wel waarom sommige ouders dreigen met verlaten en uitstoten. Hun eigen tekort komt aan het licht en ze kunnen er niet mee omgaan....

19-07-07 10:38:57
puppy
Erelid


WMRindex: 727
OTindex: 6.557
@LM; zo kan je het ook zien :ja

Maar op dat moment hadden mijn ouders toch echt wel gelijk.
Ze probeerden me juist me gang te laten gaan. Hun hadden zoiets van; Hoe harder wij er tegenin gaan, hoe harder ze zich van ons afzet.
Ik ben blij dat ik er op tijd ben achtergekomen dat ze gelijk hadden (L)

19-07-07 13:15:07
WMR-kok
Oudgediende


WMRindex: 5.850
OTindex: 106.950
S
Als twee mensen van elkaar houden, dan maakt leeftijd totaal niets uit.
En andere mensen hebben zich daar niet mee te bemoeien.
Zelfs je ouders moeten zich niet bemoeizuchtig opstellen. Want als dat wel gebeurt, dan ontstaat er alleen haat en nijd.

Maar je moet natuurlijk ook niet blind zijn in een relatie. (F)

19-07-07 17:38:58
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
@Loek-Ik weet het niet. Nog niet meegemaakt.:O

19-07-07 18:44:11
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Las je goede relatie met je ouders hebt, dan kan ik me voorstellen dat het moeilijk is om te kiezen. Het is al erg dat je keuze zou moeten maken, maar soms ben je zo verblind dat zij meer zien dan jij...


19-07-07 18:46:10
nietmeer
Ik zou never nooit mijn ouders aan de kant zetten. Je geliefde kan je kwijtraken, en wat heb je dan? een appel en een drol!? Ik vind het belangrijk als je je ouders nog gewoon kan liefhebben en zij jou, en dat ze je steunen bij de beslissing die je neemt.

20-07-07 11:51:14
Loek
Oudgediende


WMRindex: 1.758
OTindex: 19.409
Quote LuckyMe:
Ik zou voor mijn liefde mijn ouders aan de kant zetten. Mijn ouders zijn er namelijk korter dan mijn geliefde. Als zij geen vertrouwen hebben in mijn keuzes dan hebben zij mij de foute dingen aangeleerd. Misschien is dat wel waarom sommige ouders dreigen met verlaten en uitstoten. Hun eigen tekort komt aan het licht en ze kunnen er niet mee omgaan....

maar een liefde kan over gaan en je familie blijft altijd je familie, daarbuiten kan er ook iets ergs met je geliefde gebeuren waardoor haar/zijn leven eerder is afgelopen dan die van je ouders broers/zussen.. ik vind het heel moeilijk om er tussen te kiezen

20-07-07 12:34:39
alweerdood
winnaar PW 06


WMRindex: 852
OTindex: 5.796
@Loek je familie kan ook doodgaan en dan ben je nog alleen, beetje een drogreden dus...

20-07-07 12:37:12
nietmeer
Als je familie je lief is, dan is je familie jou ook lief en dan accepteren ze de keus die je zelf maakt. Zoniet, dan kies ik voor mijn keus.

20-07-07 12:41:47
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Liefde en leeftijd:
Altijd een moeilijk punt als het gaat om meer dan tien jaar.....?
Nee, waar twee mensen van elkaar houden is er geen verschil in leeftijd meer te meten; en laat de buitenwereld maar oordelen, zij zijn geen officiele rechtbank, dus dat raakt weinig.

20-07-07 12:42:16
Jasmina
Erelid


WMRindex: 155
OTindex: 3.188
Mijn familie accepteerden mijn keuze in de liefde ooit niet. Ondertussen ben ik 6 jaar getrouwd, (ze waren niet bij de bruiloft) heb een lief dochterje en nu pas zien ze in dat ik nog steeds supergelukkig ben en dat zij zich vergist hadden. Jammer van de verloren jaren met mijn familie maar ik vecht voor mijn liefde!

20-07-07 12:43:24
Jasmina
Erelid


WMRindex: 155
OTindex: 3.188
(de acceptatie ging trouwens niet over leeftijdsverschil maar dat maakt op zich niet uit, elk punt kan een knelpunt zijn)

20-07-07 14:18:43
Pigloo
Actief lid

WMRindex: 65
OTindex: 97
Ik denk dat het gewoon kan , ik ken genoeg mensen die een groot leeftijdsverschil hebben maar toch echt gelukkig samen zijn. Want wat heeft leeftijd nou eigelijk met van elkaar houden te maken als je volwassen bent. Ok als een meisje van 13 bijvoorbeeld met een man van 30 iets heeft vindk een beetje raar, is ook tegen de wet dachtk maja :P alhoewel, als ze echt gelukkig zijn samen vindk het ok :P moeten ze zelf weten toch? :P

21-10-12 23:53:43
Sem1234
Ik ben een meisje van 14 en heb bijna een realatie met een jongen van 19. Het is in principe maar 4,5 jaar verschil maar omdat we zo jong zijn is het misschien wel een beetje raar.. Maar ik ben laat ik het zeggen wel helemaal van binnen en van buiten uitgegroeid en mensen schatten mij ook altijd rond de 17/18. Hij heeft het al een paar x gevraagd maar ik durf niet want ik weet niet hoe anderen er over zouden denken.... Kan dit of niet?

22-10-12 00:01:07
DreamerTje
Oudgediende


WMRindex: 1.305
OTindex: 19.848
T S
Ik zou gewoon eerlijk zijn naar hem toe :) Als het goed zit, dan zou dat geen verschil moeten maken. Maar hoe volgroeit je ook bent, je bent en blijft nog steeds maar 14 jaar. Een leeftijd waarin je nog niet zo'n serieuze relatie aan moet gaan, maar nog veel van de wereld moet ontdekken. Doe dat en als het goed zit tussen jullie, dan kan hij daar ook rekening mee houden!

16-01-13 11:00:17
LuckyMe
Erelid


WMRindex: 86
OTindex: 1.897
Ok, we zijn een tijdje verder....Volgens mij zijn jullie nog samen....Dat bewijst toch genoeg? :D

07-02-13 09:02:44
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.832
OTindex: 90.634
alles kan :)

mijn zus is 7 jaar ouder dan haar man, en ze zijn al ± 20 jaar samen, en gelukkig.
mijn aangenomen zus is ± 17 jonger dan haar man,
en die zijn ook ± 20 jaar samen, en gelukkig.

07-02-13 09:45:01
jurjenelzinga1
Senior lid

WMRindex: 279
OTindex: 46
hugh hefner met zijn nieuwe vrouw, zij was 24 en hij 83 volgens mij. maar dat zijn golddiggers

07-02-13 09:55:31
Madarian
Oudgediende


WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
Je leeftijd is maar een getal. Dat mag niet in de weg staan van de liefde, als het van beide kanten inderdaad liefde is. 14 jaar en 19 jaar is op zich geen groot verschil, maar met 'andere aspecten van de liefde' is het verstandiger te wachten totdat het ook wettelijk is toegestaan. En als het echte liefde is, dan wil hij vast wel wachten.

Dat het door anderen misschien niet geaccepteerd wordt is jammer, maar het is je eigen leven. "Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch."

07-02-13 17:41:20
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Ik hoop dat Sem nog een keer terugkomt om te lezen, want haar laatste bezoek was in oktober vorig jaar.

12-02-13 12:38:09
nietmeer
Quote @Madarian:
Je leeftijd is maar een getal. Dat mag niet in de weg staan van de liefde, als het van beide kanten inderdaad liefde is. 14 jaar en 19 jaar is op zich geen groot verschil, maar met 'andere aspecten van de liefde' is het verstandiger te wachten totdat het ook wettelijk is toegestaan. En als het echte liefde is, dan wil hij vast wel wachten.

Dat het door anderen misschien niet geaccepteerd wordt is jammer, maar het is je eigen leven. "Doe wat je wilt, kletsen doen ze toch."


Helemaal mee eens, en ik denk dat vooral het laatste heel belangrijk is!

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 5 [6] 7 8

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven