hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-4 14:00 - 74463 artikelen - nu online 25 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 332 333 334 [335] 336 337 338 407 408 409 410

19-03-21 09:54:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Wan gebruikt (speciaal?) bakpapier dat gewoon de oven in kan zonder in de fik te vliegen.

19-03-21 09:59:04
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.593
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Kan ook. Maar als het van dat dunne zwarte spul is, dan vouw je dat niet zo makkelijk om de randen zodat het niet gaat wapperen wanneer er niks op ligt. En silicone wordt goor.

19-03-21 10:03:04
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: Het papier wordt als onderlegger gebruikt voor de diverse ovenvormen, het te bereiden gerecht komt niet in aanraking met het papier. Het is van huis uit goor-wit :P

19-03-21 11:16:27
nietmeer
@KhunAxe:
Quote:
Bakplaten kun je meestal vrij goed schoonkrijgen door en water en afwasmiddel in te doen en het dan ene poosje laten pruttelen op laag vuur. De aanslag wordt zacht en is gemakkelijk te verwijderen. Daarna nog even met de pannenspons eroverheen en je bakplaat is als nieuw. Wan gebruikt al zeker 10 jaar dezelfde bakplaten en die zien er nauwelijks gebruikt uit.


Ik denk dat een belangrijk verschil tussen de bakkerij van Wan en een studentenhuis is dat Wan dingen schoonmaakt voor ze onmogelijk zijn :P

Maar aangezien soda en afwasmiddel allebei lompe ontvetters zijn, heeft het een vrij vergelijkbaar effect. Ik heb er soda en water in gedaan, het op laag vuur laten pruttelen, dan schrobben en dat een paar keer herhaald.

Wij hebben meestal idd goor-wit bakpapier in die plaat liggen om aankoeken te voorkomen, maar kennelijk denkt niet iedereen in huis daaraan want die plaat koekt toch aan...

19-03-21 11:17:54
nietmeer
@venzje ah, dat verheldert wat over inkorflokalen. Fijne kleurrijke omschrijving :ja :jeej

Ik ben bang dat ik geen staalborsteltje heb op om de boor te zetten. De bakplaat is volledig schoon nu, op de hoekjes na. Daar zou een staalborsteltje op een boor best prettig zijn.

Laatste edit 19-03-2021 11:18

19-03-21 11:20:25
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
wortel: Tja, studentenhuizen, ook zoiets (A) Wan maakt altijd direct na gebruik de bakplaten en vormen schoon. Maar sinds we verhuisd zijn heeft ze geen bakkerij meer hoor. Nu is het enkel voor eigen consumptie. Zelf ben ik onlangs begonnen met het mezelf leren hoe een haverbrood te bakken. Begint al aardig te lukken. Ik gebruik muesli en havervlokken, 1:4, fijn malen en daar bak ik brood van, zonder suiker of zout! Even wennen, maar goed te kanen :ja

19-03-21 11:48:51
nietmeer
@KhunAxe: ik denk dat die bakkerij-evervaring nog wel voldoende in haar systeem zit dat ze oplet met een oven :P

Ik durf geen staalwol te kopen hier. In een studentenhuis zijn dan wel dingen die je alleen met staalwol gaat schoonkrijgen, maar in een studentenhuis zijn ook achttienjarigen die maar net macaroni kunnen koken en dan op het idee zouden komen om een nieuwe Teflonpan uit te schrobben met staalwol 8O

Haverbrood klinkt goed!
Grappige tip: als je brood op smaak wilt brengen met bijna geen suiker of zout is pesto het proberen waard :ja Twee theelepeltjes pesto werkt als een smaakversterker, twee eetlepels pesto geeft brood dat echt naar pesto gaat smaken.

19-03-21 12:09:03
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
wortel: Pesto? Hmm, zal ik onthouden, de volgende keer dat ik naar de grote stad ga zal ik eens een potje scoren.. Leuke tip! ok

19-03-21 12:26:18
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.593
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Je kunt het ook vrij eenvoudig zelf maken. Je wrijft pijnboompitten, een of andere pittige harde kaas, knoflook en een ander kruid met een uitgesproken smaak samen tot een pasteuze massa. Dat kruid hoeft niet per se basilicum te zijn. Op Sicilië gebruiken ze bijvoorbeeld liever zongedroogde tomaatjes en in Nederland kun je ook heel goed gebruik maken van het door tuiniers zo gehate zevenblad.

19-03-21 13:06:14
KhunAxe
Oudgediende


WMRindex: 7.842
OTindex: 3.189
@venzje: I know, maar dan moet ik al die ingrediënten in huis halen en met name de harde kaas is dan een probleem. Nee, ik doe lekker makkelijk en haal het uit een potje :D

19-03-21 13:11:10
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.593
OTindex: 7.907
@KhunAxe: Stuk makkelijker ja. :ja

19-03-21 21:37:13
nietmeer
...was specifiek naar de dure fietsenmaker gegaan omdat die wel zou weten hoe om te gaan met mijn rare rem/versnellingsnaaf (twee versnellingen, en schakelt automatisch. Heb je niet vaak op een fiets)

Had hem de boel laten doorsmeren/nakijken uit voorzorg. Die vent was blij verbaasd dat iemand op het idee kwam om iets uit voorzorg te doen, had ie blijkbaar een poosje niet gezien.

Schiet niet echt op als "onderhoud uit voorzorg" als je er vervolgens problemen bijmaakt. De rem maakt krijsende geluiden nu. Terugtrapremmen behoren tot de zeer weinige remtypen die altijd grondig gesmeerd horen te zijn. Als die duidelijk hoorbaar worden is er iets mis.

Whelp. Kan ik er morgen mee terug.

19-03-21 21:59:54
TazDevil
Senior lid

WMRindex: 199
OTindex: 212
Goedenavond iedereen

19-03-21 22:30:11
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.644
OTindex: 94.629
Heeeeeee, kijk eens wie we dáár hebben!
Hallo @TazDevil. Hoe is het ermee?

20-03-21 03:56:42
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.184
OTindex: 1.092
wortel is een swapfiets niets voor jou?
Die studentenfietsen met 1 blauwe band.
Als daar wat aan mankeert dan komen ze het maken of je krijgt een leenfiets.
Zo heb je alijd een goede fiets. Een student hier betaalde iets van 20 euro per maand.

20-03-21 07:12:36
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.877
OTindex: 90.730
@Buick: maar wortel is toch geen student meer? Of hoef je er geen student voor te zijn?

20-03-21 13:17:39
nietmeer
@allone: ze zijn populair onder studenten, maar iedereen kan ze hebben :ja

@Buick: mijn fiets is hetzelfde gebouwd als een swapfiets! Komt uit dezelfde fabriek, en bijna dezelfde onderdelen. Ik heb alleen iets andere verlichting, maar zelfs die is nog vergelijkbaar met wat er op een Swapfiets zit.
Dat mijn fiets als een Swapfiets gebouwd is betekent dat er bijna nooit iets stukgaat. Ik heb in de afgelopen vier jaar 2 lekke banden gehad :ja
Maar omdat ie van mezelf is heb ik 1 keer de aanschafkosten betaald inplaats van eeuwig elke maand "huur" te betalen. Op de lange duur veel goedkoper, en ongeveer even weinig werk omdat de mijne net zo onverwoestbaar is :ja

En ik doe onderhoud uit voorzorg, want betekent dat je het kunt doen als je de fiets even niet nodig hebt. Inplaats van dat ie onder je kont stukgaat als je net haast hebt.

Als je goed oplet, hebben swapfietsen dikkere spaken. Als je andere fietsen met zulke spaken ziet, komen ze uit dezelfde fabriek.

Heb het uitgerekend. Ik heb mijn fiets nu 4 jaar gehad, en omgerekend ben ik er in die tijd 21,- per maand aan kwijtgeweest. Dan reken ik de kosten voor onderhoud en aanschafkosten allebei mee.
Mijn fiets gaat nog zeker zes jaar blijven! Dus ik ben nu evenveel geld kwijt als wanneer het een swapfiets geweest was, maar het ding gaat nog jaren mee voor enkel de kosten van doorsmeren en banden plakken.

Laatste edit 20-03-2021 13:23

20-03-21 13:25:06
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.184
OTindex: 1.092
@allone, het begon als een studentenfiets, opgericht door 3 studenten dacht ik. Maar tegenwoordig kan iedereen daar een fiets huur, omafiets, met versnellingen en ook electrische.
Maar de student hier zijn band was lek, hij belde , volgende dag kwam er een wagentje en hij kreeg een andere fiets.

20-03-21 13:25:34
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.184
OTindex: 1.092
wortel, jij bent echt zuinig op je fiets:)

20-03-21 13:41:25
nietmeer
@Buick: nee. Ik gooi er onmogelijk veel bagage op en ga er dwars mee door het bos staan fietsen. En het is het enige voertuig dat ik heb, dus rij er best wel eens 22 km met logge bagage mee omdat ik voor scouting op een vage plek moet zijn.

Swapfietsen gaan niet stuk. Wat je ook doet. En toen de Swapfietsen hier in het dorp kwamen, was het eerste dat ik dacht "hee! Da's mijn fiets in een andere kleur!"

20-03-21 14:15:10
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.184
OTindex: 1.092
wortel, ik ga er eens op letten hoe die fietsen er uitzien.
Wij zochten voor studenten die hier woonden wel eens een fiets. Op wmr een oproep gedaan en 1 van de leden, hij heeft nu weer een andere naam, die zei waar ik werk staan veel fietsen voor een klein prijsje.
Wij naar Flevoland en daar bij een park met heel veel huisjes stonden echt rijen oude fietsen voor een tientje.
Kwamen we terug met heel veel fietsen:)

20-03-21 14:54:25
nietmeer
@Buick: wow, goedkope fietsen! O o

Wat nog het meest opvalt is dat aan swapfietsen vooral erg weinig onderdelen zitten. Wat er niet opzit kan niet stuk!

20-03-21 14:54:42
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.680
OTindex: 28.417
Quote wortel:
Ik heb mijn fiets nu 4 jaar gehad, en omgerekend ben ik er in die tijd 21,- per maand aan kwijtgeweest.
Ik heb mijn nieuwe fiets, een vrij dure Gazelle electrische, nu twee jaar. Twee keer goed dertig Euro kwijt geweest aan (preventief) onderhoud, zeg maar doorsmeren en olieverversen.
€21 per maand aan onderhoud voor een gewone, zeer degelijke, fiets lijkt mij veel, erg veel.

20-03-21 15:05:07
Buick
Oudgediende


WMRindex: 5.184
OTindex: 1.092
wortel, het waren wel barrels, maar goed voor de studenten. 1 zette hem bij het station en daar moet je zeker geen goede fiets neerzetten.
Het wmr lid heette iets van Phoenix en zijn nieuwe naam zit in mijn hoofd maar komt er even niet uit.

20-03-21 16:01:52
nietmeer
@Emmo: die 21,- is de aanschaf plus het onderhoud!
Ik was de vergelijking met swapfietsen aan het trekken dus de aankoop moest ook in de deelsom ^ ^

21,- in een jaar aan onderhoud alleen klopt wel

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 332 333 334 [335] 336 337 338 407 408 409 410

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven