hr
jaargang -23 - laatste artikel 4-5 08:00 - 74488 artikelen - nu online 44 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

Emancipatie ...

07-09-06 10:12:41 - Quote! - @ludekuiper
ludekuiper
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 9
Wnplts: Winschoten
Emancipatie ...

Ik kan me nog steeds verbazen dat de beleving van emanciptie zo verschillen en soms tegenstrijdig kan zijn. hopelijk herken ken je dat en ben niet de enige. B.v. als de vrouwen gerespecteerd willen worden (en dat hoort ook zo)om wie ze zijn en individu, ik vindt dat prima, maar vervolgens gedragen de dames zich als een stel lustopjecten op straat 'nog net niet met de blote kont'. Oke niet iedereen doet het maar als zelfs de tv doordrinkt is van dit soort pratijken? de reklame's staan bol van vrouw onterende taferelen en schijnbaar wordt dat als 'normaal' gezien.

Ikzelf vindt natuurlijk ook wel dat de "geėmancipeerde dames" het soms ook ver doordrijven, maar goed dat terzijde.

Wat vindt jij hiervan? zie ik beren op de weg?

07-09-06 10:44:44 - Quote! - @Vivi
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Niet alle vrouwen gedragen zich als lustobjecten en niet alle vrouwen zijn voor emancipatie. Ik ben er deels voor. Maar sommige vrouwen schijnen te vergeten dat mannen en vrouwen qua lichaamsbouw en doen en laten heel anders zijn. Waardoor sommige beroepen toch echt sexe gebonden zijn! Maar elke vrouw (In minirok of niet) behoort respect te krijgen.

07-09-06 10:57:06 - Quote! - @Stryfe
Stryfe
Senior lid

WMRindex: 525
OTindex: 572
Wnplts: Den Bosch
S
Quote ludekuiper:
Emancipatie ...

Ik kan me nog steeds verbazen dat de beleving van emanciptie zo verschillen en soms tegenstrijdig kan zijn. hopelijk herken ken je dat en ben niet de enige. B.v. als de mannen gerespecteerd willen worden (en dat hoort ook zo)om wie ze zijn en individu, ik vindt dat prima, maar vervolgens gedragen de heren zich als een stel lustopjecten op straat 'nog net niet met de blote kont'. Oke niet iedereen doet het maar als zelfs de tv doordrinkt is van dit soort pratijken? de reklame's staan bol van man onterende taferelen en schijnbaar wordt dat als 'normaal' gezien.

Ikzelf vindt natuurlijk ook wel dat de "geėmancipeerde heren" het soms ook ver doordrijven, maar goed dat terzijde.

Wat vindt jij hiervan? zie ik beren op de weg?


Misschien overdreven om het hele stuk letterlijk te nemen, maar ik wil wel graag even duidelijk maken dat hetzelfde verhaal geldt voor een hele boel mannen die niet mee kunnen/willen met de verandering van het beeld dat op tv en in het algemeen geschept wordt van hoe een (echte) man er uit ziet en zich gedraagt.

Ik vind dat alle vrouwen die respect verdienen dat ook moeten krijgen, maar hetzelfde geld voor mannen en ik denk serieus niet dat je tegenwoordig nog een supergroot verschil hebt tussen wat mannen en vrouwen kunnen bereiken.


07-09-06 11:49:53 - Quote! - @Vivi
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Maar vervolgens gedragen de heren zich als een stel lustopjecten op straat 'nog net niet met de blote kont'.
Waar? Hoe? Wanneer? 8O
Die zie ik nooit... :(

07-09-06 11:58:35 - Quote! - @ludekuiper
ludekuiper
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 9
Wnplts: Winschoten
Klopt ... helemaal mee eens. en natuurlijk moet je het niet al te letterlijk nemen, maar het gedrag die ik om me heen zie "ook op m'n werk" en op tv wordt 'na mijn idee' er niet beter op. Repspect voor de vrouwen? absoluut! ze verdienen het zeker maar ik vindt het jammer dat er een zekere deel niet zo handeld. Ze doen zichzelf en dus ook anderen tekort. Hoe wel de 'heren' zich inderdaad ook niet weten te gedragen zoals stryfe al opmerkt.

07-09-06 12:04:47 - Quote! - @ludekuiper
ludekuiper
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 9
Wnplts: Winschoten
Quote Vivi:
Maar vervolgens gedragen de heren zich als een stel lustopjecten op straat 'nog net niet met de blote kont'.
Waar? Hoe? Wanneer? 8O
Die zie ik nooit... :(
In de orgineel stuk staat geen heren, maar vrouwen ... ;)

07-09-06 12:05:49 - Quote! - @Vivi
Vivi
Senior lid

WMRindex: 203
OTindex: 1.523
Wnplts: Meerle, Be
Kweetut! Mijn vraag was dan ook op Stryfe gericht en niet op jou!! :P

07-09-06 18:53:10 - Quote! - @ludekuiper
ludekuiper
Junior lid

WMRindex: 5
OTindex: 9
Wnplts: Winschoten
Respect hebben voor de vrouw is voor mij normaal, maar op een 1 of ander manier is dat iets wat er niet wordt gepromoot in de media en in de videoClips helemaal al niet zelfs de tandpasta en een autoband wordt gerelateerd met sex. En ja een mooie vrouw die er zogenaamd er zeer opgewonden van wordt is duidelijk in beeld. Begrijp me goed ik ben een gezonde man, maar de manier hoe de vrouwen o.a. in de media gebruikt worden vallen buiten (mijn) normen en waarden. 8)

07-09-06 19:25:31 - Quote! - @Tovenaar
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Je hebt gelijk. De jeugd wordt hiermee ook beļnvloed. De intelligentie zakt steeds verder naar beneden bij bepaalde mensen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven