hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 18:00 - 74405 artikelen - nu online 37 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 293 294 295 [296] 297 298 299 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

19-03-17 14:25:47
nietmeer
@allone: @Lennox: Mijn excuses aan jullie als ik jullie hiermee in verlegenheid heb gebracht, dat was absoluut niet de bedoeling!

Maar laten we ook eerlijk blijven: Een blind paard kon zien wie er bedoeld werd. Zijn naam dan niet gewoon noemen vind ik persoonlijk dan een beetje onzin.. Maar evengoed had ik jullie wens om die niet te noemen moeten respecteren, daar was ik fout in..

Overigens is hij geen vriend van mij @Lennox, ik heb slechts gezegd dat ik klaar ben met politieke discussies met hem en dat ik verder geen moeite met hem heb, Jij en en Allone zijn in de loop der jaren inderdaad vrienden geworden, hoewel het met name met allone nogal wat voeten in aarde heeft gehad :D

Maar hoe dan ook, het noemen van zijn naam is volledig mijn verantwoording geweest, niet die van jullie.. Ik hou er nu eenmaal van om het beestje bij de naam te noemen en niet om de hete brij te draaien, mea culpa..

Dus @Heusdenaar, val de dames er niet op aan, als je al iemand wilt aanvallen dan verzoek ik je om je tot mij te richten, IK heb jou genoemd, niemand anders!

Jij vroeg mij specifiek om een reply te geven op de Turks/Nederlandse rel n.a.v. het weigeren van het binnenlaten van deze Turkse mensen. En dan geef ik een reply en geef jij 'niet thuis', terwijl ik kan zien dat je online bent geweest nadat ik mijn reply had geschreven.. Ik weet dan ook haast zeker dat je het gelezen hebt, maar dan krijg ik geen antwoord meer.. Lastig discussiëren op deze wijze. Maar zo ik al eerder schreef, politiek gezien ben ik klaar met je. Maar het is goed zo... Ik ga je zeker niet negeren, maar zal niet meer reageren op politieke opmerkingen..

.

Laatste edit 19-03-2017 14:38

19-03-17 14:48:09
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
SamuiAxe: Dank je :). Het verschil tussen jou en mij in deze is dat jij het leuk vindt om een pittige discussie aan te gaan met in principe iedereen. Je zoekt het zelfs op en daagt mensen uit. Waar natuurlijk niets mis mee is.

Ikzelf daarentegen zal een discussie nooit uit de weg gaan maar zeker niet initiëren op het moment dat ik geen respect (meer) heb voor de ander, zijn mening of beiden. Discussiëren vind ik dan alleen nog maar ergerlijk, tijdsverspilling en vooral een smet op het plezier dat ik hier wil hebben. Met het noemen van de naam attendeer je mensen op de conversatie en nodigt ze feitelijk ook uit om deel te nemen. Dat was in dit geval nadrukkelijk niet mijn bedoeling. Snap je?

En @allone en ik hebben een zeer wisselende relatie :). Soms vind ik haar reteirritant en even later weer enorm sympathiek :D. Maar over het algemeen genomen mag ik haar toch graag en mis haar als ze d'r niet is :).Laatste edit 19-03-2017 15:06

19-03-17 15:38:51
nietmeer
@Lennox: Ik hou inderdaad van soms pittige discussies, dat zal ik niet ontkennen, maar als het in zinloos en oeverloos welles/nietes verzandt dan geef ik het ook op hoor! Ik wil daar ook mijn tijd niet aan verspillen. Vandaar ook mijn opmerking dat ik gestopt ben met het voeren van politieke discussies met een niet nader genoemd lid van WMR :D (A)

.

Laatste edit 19-03-2017 15:39

19-03-17 15:49:06
Lennox
Oudgediende


WMRindex: 8.290
OTindex: 1.340
SamuiAxe: :D:D.

Ps. Ik snapte niet helemaal hoe je plots op het onderwerp van mijn vriendschap met Allone kwam en dat deze nogal wat voeten in aarde had gehad. Dus ik las je posting net nog even over. Ineens zag ik dat waarschijnlijk het woordje "ik" is weggevallen in je bericht en dat je vermoedelijk de vriendschap tussen jou en Allone bedoelde. Verwarring alom dus :).

Laatste edit 19-03-2017 16:42

19-03-17 16:51:28
Heusdenaar
Erelid


WMRindex: 4.051
OTindex: 64
SamuiAxe: Ik heb idd alles gezien en gelezen en mijn mond gehouden omdat je zelf aan gaf geen zin in politieke discussie had. Misschien had ik wel aan moeten geven dat ik je reply had gezien daar heb je gelijk in daar bied ik dan oprecht mijn excuses voor. Alleen nogmaals wil ik je attenderen dat jullie de politieke geschiedenis van Turkije niet kennen. Als je daar echt benieuwd naar bent kan ik dat wel een keer hier schrijven zonder erover te discussieren want eerlijk gezegd heb ik daar zelf ook helemaal geen zin meer in.

En wees maar niet bang ik zal hier niemand aanvallen en de meeste die het hier over mij hadden maar mijn naam niet durven te noemen heb ik geen problemen mee. Maar als ik het over iemand heb vind ik persoonlijk wel netjes om die persoon ook bij de naam te noemen. En als ik het over een andere land zou hebben zou ik accepteren dat iemand met de nationaliteit van dat land heeft en daar ook al een tijdje woont er meer verstand van zaken heeft als ik zelf.

19-03-17 21:37:36
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.598
OTindex: 28.417
@Heusdenaar: We verschillen van mening, en ik denk dat het maar het beste is om het daarover eens te zijn.

Wat mij persoonlijk betreft, ik heb niets tegen Turken of Turkije. Nog steeds niet.

Ik ben alleen verschrikkelijke bang dat één en ander in Turkije mis gaat lopen en dat de gemiddelde Turk daar te laat achter gaat komen.
Ik hoop alleen maar dat ik het mis heb.

19-03-17 22:59:57
nietmeer
@Lennox: Inderdaad, nu je het zegt heb ik ook nog even gekeken en ik schreef 'Jij en en Allone' i.p.v. 'Jij en ik en Allone'. Zo zie je maar wat de omissie van een enkel woord kan doen, hele wereldoorlogen zijn begonnen vanwege de omissie van een simpel woord :D

@Heusdenaar: Zo ik eerder aangaf vind ik je een beste kerel, enkel wat politiek betreft denk ik dat we het hierbij moeten laten. Behalve dit, (nee, geen politiek statement, slechts een algemene opmerking!)

Ergens dicht bovenop zitten is zeker niet altijd een voordeel als het gaat om objectief te kunnen wezen, dus het feit dat je er woont heeft eigenlijk weinig meerwaarde ;)

Overigens hebben de dames jou niet bij naam genoemd om geen verdere discussies uit te lokken, maar neem van mij aan dat het geen kwestie was van 'niet durven'! Ik ken beide dames al vele jaren en geloof me, die twee zijn van de duivel niet bang! ;)

Verder sluit ik me geheel aan bij een niet nader genoemde zeeman, ( :D ) die ook een reply schreef: Ik heb niets tegen Turken, integendeel! De meeste Turken die ik in mijn 60 jaar hier op deze aardkluit ronddolen heb ontmoet waren prima lui!

Ik hoop evenals Emmo dat ik heb mis heb, maar ik vrees met grote vreze voor de goedwillende Turk die gewoon zijn leventje wilt leiden... En daar laat ik het bij beste kerel..

.

Laatste edit 19-03-2017 23:17

20-03-17 09:15:48
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.579
Lekker ironisch;
zondag met Lubach ging over de 'lange arm van Erdogan' werkt..

Tijdens een demonstratie van Turkse Nederlands hier in NL zeggen twee broers tegen elkaar
"Broer, wees rustig, anders worden we opgepakt"
"Nee man, dit is Turkije niet":

conclusie Arjan:
Ze zijn blij dat ze kunnen demonstreren vóór een land waar je niet mag demonstreren tegen een land waar je wel mag demonsteren want ze hebben liever een land waar je niet mag demonstreren dan een land waar je wel mag demonsteren... 15 min.

22-03-17 13:46:25
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
Quote @Erdogan:
Wij, als Turkije, doen een beroep op Europa om de mensenrechten en de democratie te respecteren.
Bedoelt hij ons? 8O

27-03-17 00:51:49
nietmeer
@venzje: :D

Vaak ontwaak ik in een bespiegelende, zelfs een ietwat filosofische gemoedstoestand. Afhankelijk van mijn dromen en wat ik me ervan kan herinneren.. Nu wil ik enkel een koffie en een sigaret..

27-03-17 01:04:54
nietmeer
Ongeveer 15 minuten later, tweede kop koffie en 2e sigaret, begin me langzamerhand weer een mens te voelen....

27-03-17 01:13:17
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.598
OTindex: 28.417
SamuiAxe: Twee mokken koffie in 15 minuten? Dan heb je een heel vlotte koffiezetter  ;)

27-03-17 04:14:37
nietmeer
@Emmo: Ik drink al jaren Nescafe, kokend water er op, klaar ;)

27-03-17 06:58:17
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.582
OTindex: 94.486
SamuiAxe: Geen betere manier om de dag te beginnen dan met koffie. Heerlijke koffie verkeerd uit de Senseo.
Verkeerd he! :ja

27-03-17 08:57:00
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@Mamsie: Koffie uit de Senseo is toch altijd verkeerd? (A)

27-03-17 09:38:57
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.582
OTindex: 94.486
@venzje: Haha, dat is er nou nét zo lekker aan!

27-03-17 10:10:13
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.579
Als ik koffie zou drinken zou ik helemaal hyper worden.
Eigenlijk heb ik dat al als ik thee drink of chocola eet 8)

27-03-17 10:19:16
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@allone: Ook HSP?

27-03-17 10:19:58
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.582
OTindex: 94.486
@allone: Dat had ik ook altijd, ik dronk nooit koffie want dat ging altijd fout.

Maar toen kwam er voor Papsie een Senseo in huis. En ik kocht toen caffeinevrije koffiepadjes voor mijzelf.
Blijkbaar zit daar een minimale hoeveelheid caffeine in, te weinig om last van te hebben, naar genoeg om gewenning te geven.

En op een keer, toen ik alleen maar gewone koffie in huis had, heb ik die gedronken en had nergens last van.
Nu drink ik al jaren gewoon lekker normale koffie.
Wie had dat gedacht!

27-03-17 10:31:21
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.579
@Mamsie: gezellig *)
Dat heb ik wel vaker gehoord; een vriendin van mij kon ook nooit koffie drinken, en na jaren ontdekte ze dat het best wel ging en best wel lekker was; dus nu geniet ze er van :)

@venzje: geen dure woorden gebruiken, hè :P

Laatste edit 27-03-2017 10:33

27-03-17 10:33:01
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@allone: Het is geen woord, het is een afkorting. :P
(Of je moet het woordje 'ook' bedoelen.)

Laatste edit 27-03-2017 10:33

27-03-17 10:33:26
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.579
@venzje: ja, ik zag het :)

ff gezocht: Een HSP is meer dan gemiddeld gevoelig voor indrukken en prikkels en merkt meer signalen en details op. Alle indrukken worden uitgebreider en intensiever ...
misschien, iedereen is anders, heb er nooit zo over nagedacht.. :)
je roeit met de riemen die je hebt..

Laatste edit 27-03-2017 10:34

27-03-17 11:07:13
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@allone: Niet alleen indrukken. Men is dan vaak ook extra gevoelig voor lichamelijke prikkels als licht, geluid, aanraking, smaak, enz. Wat voordelen kan hebben, maar ook erg hinderlijk kan zijn.

27-03-17 19:35:06
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.579
@venzje: mwah, misschien, geluiden kunnen me idd ook overmatig storen. Tegelijkertijd moet je er gewoon mee leven :) Ken jij het zelf ook?

28-03-17 00:08:36
nietmeer
Inmiddels zijn we hier een dag verder, zit weer aan de koffie en een peuk, me te verbazen over het aantal reacties hier n.a.v. mijn 'koffie met peuk' van gisteren :D

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 293 294 295 [296] 297 298 299 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven