hr
jaargang -23 - laatste artikel 29-3 16:00 - 74305 artikelen - nu online 26 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 300 301 302 303

SamuiAxes Off Topic shit

22-12-12 13:26:38
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ik denk nog.. dat slaat in als..
juist.. Offtopic Shit..

22-12-12 13:30:02
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.722
OTindex: 90.300
@heraux: je had gelijk :ja

22-12-12 13:44:14
nietmeer
@heraux: Is inderdaad een ietwat uit de richting, dus goed ok Overigens kan ik me in veel dingen die Teeven zegt wel vinden, of ben ik nu heel politiek fout? 8O Naja, als dat zo is, dan is het zo. Ergens vind ik het wel humor: Illegaliteit illegaal verklaren en beboeten.. :D

22-12-12 14:36:52
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Nou, het werkt wel misbruik van en door in de hand - omdat deze mensen dat niet meer kunnen melden worden ze klem gezet - van de ene kant uitgebuit worden - van de andere kant opgejaagd en in het gevang - of hun verdiende loon (als ze dat al krijgen) afgeven aan de staat - mooi verdient aan deze zaak, toch ?

22-12-12 14:47:20
nietmeer
@heraux: Mijn beste Heraux, dat is toch het hoofddoel van elke regering? zoveel mogelijk geld uit je burgers schudden, of ze nu illegaal zijn of niet, maakt geen moer uit, leegschudden, allemaal!!

22-12-12 14:49:23
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
@samuiAxe : *o snap* VOC mentaliteit.. gouden geeuw..

22-12-12 14:50:54
nietmeer
@heraux: Precies, de VOC bestaat nog steeds, enkel noemen ze het tegenwoordig anders..

22-12-12 14:52:28
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
ja, de VOD..

22-12-12 20:21:53
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Verenigd Oostindisch Doven..

zodat iedereen het weet

23-12-12 09:56:57
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Teeven op TV:

Minder (noglangniet) jarigen tot/met 18
mogen stage afmaken en dan
*pats* eject.. dus geen diploma..

1. Boete bij het illigaal zijn
- afhankelijk van je documenten status
ben je wel of niet illigaal - dat valt
dus wel te regelen.. als iemand je paspoort
afpakt.. ben je illigaal want je kunt je
identiteit niet bepalen.

2. De boete werkt dus een schuld aan de staat - eventuele inkomsten door werk moet dan worden afgegeven aan de staat.
En dan *pats* terug..

3. Als ik iemand achter een boekekast verstop
ben ik natuurlijk strafbaar - dan komt de razia met de GeStaPo (defacto een ware benaming) die komt aan de deur wegens een tip
over iemand die ergens verstopt zou zijn.

Zijn dit de beelden van onze toekomst?

Die mensen zijn buitengewoon opsporings ambtenaar - heel ijverig en buitengewoon licht voorbeoordeeld over voor wie en waarom ze hun werk doen - niet voor de democratie en rechtsstaat - maar dat ligt bij de wet.

Nu kunnen slimme handelaren nu gaan sjorren met illigalen - ergens verstopt op een niet
direct toegankelijk terrein - liefst van de overheid want die wordt toch niet gecontrolleerd - bijvoorbeeld een uitzendpunt voor illigalen of een CoA instelling - en vandaaruit kunnen de onbemiddelden den aarde gaan werken.
Ze moeten dat geld natuurlijk af geven
omdat ze dan nooit die boete van 3900 kunnen betalen - die wordt eventueel door de handelaar betaald waarna de volgende illigaal.. etc.

23-12-12 10:02:28
nietmeer
Nee, dit zijn beelden uit het verleden, slechts herhalend... Zie van Oldebarneveld, Anne Frank, Sys Inquart, Fahrenheit 451, 1984 en meer van zulks.

23-12-12 11:33:36
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Oldebarneveld is iets anders van aard - het is in een transitie periode van de Nederlanden die we nu kennen - nog voor de Unie van Utrecht. Oldebarneveld, een kundig staatsman werd een oppositie voor Maurice van Nassau - het waren tegenstelligen van twee denk werelden.

De praktijk van diplomatie (O) en de praktijk van fysieke verdediging tegen mogelijke invallen van Spanje (N).

Omdat een scherpe lijn moest worden getrokken over (voor) wie de controle had over de staat werd Oldebarneveld terecht gesteld (snelrecht). Heel zuiver was deze terechting niet maar zeer gekoppeld aan de situatie van die tijd/plaats/kultuur.

23-12-12 11:45:48
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
Vervolgens ben je in overtreding en pas je in de paspoort wet - en je kunt dus geen paspoort meer krijgen - woohoo de slavenhandel in Nederland is heringevoerd!

23-12-12 12:35:33
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S

26-12-12 04:49:41
nietmeer
@venzje: Goed, laten we het simpel houden: Ik ga er vanuit dat we beiden geen dokter zijn, dus laten we medische indicaties dan maar beter voor wat ze waard zijn, okè?

De besnijdenis bij vrouwen is totaal verschillend van die van een man en is niet meer of minder dan een verminking: Om een hele lange posting te voorkomen verwijs ik naar Vrouwenbesnijdenis, hier kun je alles lezen over de verschillende soorten vrouwenbesnijdenis en de gruwelijkheid daarvan.

Een Mannenbesnijdenis daarentegen is veel minder ingrijpend en heeft ook een veel lagere impact op het seksuele verkeer van de man. Hoewel er verschillende varianten zijn is bijna geen enkele mannenbesnijdenis zo ingrijpend of verminkend als een vrouwenbesnijdenis. Een hoge uitzondering zijn b.v. Aboriginals die de penis dermate diep inkerven dat er bijna sprake is van twee halve penissen. Dit gebeurt waarschijnlijk om de penis van een Kangoeroe te imiteren omdat Kangoeroes bekend staan om hun viriliteit. Bij de vrouw wordt vaak de clitoris weggesneden, daardoor zal ze hoe dan ook veel minder van seks kunnen genieten dan een besneden man.

De verschillen zijn dan ook zo groot dat je eigenlijk geen vergelijking zou mogen maken tussen vrouwen- en mannenbesnijdenissen! Daarom vind ik dat een vrouwenbesnijdenis een verminking is en een mannenbesnijdenis geen verminking is. Hoewel de eerlijkheid gebiedt te vermelden dat het heel af en toe voorkomt dat een besneden man het vreselijk vindt dat hij besneden is en soms ook operatief de overgebleven voorhuis laat oprekken om zo weer een eikelbedekkende voorhuid te verkrijgen.

Ik ben geen vrouw, maar ik denk dat de meeste besneden vrouwen dolgraag een normale, niet verminkte vulva zouden willen hebben, niet eentje waarbij de schaamlippen en clitoris, (soms met een glasscherf!), zijn weggesneden.

Ruim 30% van de mannen wereldwijd is besneden, soms uit hygiënische redenen, zo zijn bijna alle Amerikanen, ook de Christenen, besneden Anderen worden besneden vanwege hun religie, Islam, Jodendom. Het is een teken aan de wand dat circumcisie van de man nergens ter wereld verboden is, terwijl de vrouwelijke besnijdenis bijna overal ter wereld verboden is, dat geeft al aan hoezeer beiden van elkaar verschillen.

Ikzelf ben als kind op 4-jarige leeftijd om medische redenen besneden. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het me nooit gestoord heeft. Ik zie het niet als een verminking en het heeft geen nadelige invloed op mijn seksuele activiteiten.

26-12-12 08:29:21
nietmeer
@venzje: Door het knippen en plakken van @Mmore zijn de links in het originele bericht verloren gegaan, daarom hieronder nogmaals de links die ik bedoelde:

Vrouwenbesnijdenis & Mannenbesnijdenis

26-12-12 09:40:23
Luna
Moderator


WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Het is maar wat je gewend bent en waar je opgegroeid bent.
Ik ken mensen die het juist vies vinden als je niet besneden bent :D

Vrouwenbesnijdenis gaat samen met verminking enzo vaak.
Dat is toch weer een ander verhaal.
Ook de redenen zijn heel anders.

26-12-12 10:23:48
nietmeer
@Luna: Inderdaad, daar was mijn "verhaaltje" ook op gebaseerd, in dat opzicht zijn ze zo verschillend dat je ze niet kunt vergelijken :nee

26-12-12 10:45:44
Kristel
Oudgediende


WMRindex: 3.529
OTindex: 5.364
T S
G*D maakte slechts 1 foutje de mannen vergat hij zo te maken dat ze bij geboorte al besneden waren? :r

26-12-12 11:20:21
nietmeer
@Kristel: Snap ik niet helemaal, je bent er op tegen, of juist niet?

26-12-12 13:10:34
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
SamuiAxe: mijn vertaling van Kristel's opmerking:
Besnijdenis is kritiek op hoe onze lieve Heer ons gemaakt heeft.

Maar dat vind ik eigenlijk ook van borstvergroting, tatoeages, facelifts enz.

26-12-12 14:19:12
nietmeer
@ledi: Dat dacht ik dus ook, maar je kunt het tevens zo uitleggen dat ze juist onbesneden mannen niet aantrekkelijk vindt, vandaar mijn verwarring 8O

26-12-12 23:38:00
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Zelfdoding is in Nederland al sinds een eeuwigheid niet verboden.
In Engeland daarentegen was dat nog wel strafbaar toen ik daar was in de jaren '50 van de vorige eeuw.
Een vriendin van me werkte bij de politie en vertelde dat - als iemand zich van kant had geprobeerd te maken door in de Theems te springen - bij hem/haar eerst de maag werd leeggepompt vanwege het ontstellend smerige water van de Theems en als die persoon dan nog leefde, werd die in de cel gegooid.

Ik had nog nooit zo'n onzin gehood. :r

Overigens heeft Ward Ruyslinck ook een soortgelijk boek geschreven over zelfmoord in België destijds. Ik meen dat dat boek Iris heet.

27-12-12 04:49:22
nietmeer
@ledi: Dat is inderdaad een van de meest achterlijke regels ooit: Als het lukt is bestraffen zinloos omdat de "dader" overleden is. Als het niet lukt en je overleeft het, dan dien je hulp te ontvangen, geen straf! Ik vraag me af hoeveel mensen het na de eerste keer gestraft te zijn het een tweede keer gedaan hebben? En dan wel zodanig dat ze zeker wisten het niet te kunnen overleven 8O

27-12-12 12:46:37
Hisoka
Erelid


WMRindex: 1.102
OTindex: 976
SamuiAxe: tsja is dat niet net zo met de asiel zoekers? Of elk ander strafbaar feit?

Ik zie waar je vreemd zou kunnen kijken bij het bestraffen van zelfdoding maar dat was misschien nog wel beter dan wat we nu hebben? Iedereen maar hulp te geven.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 [5] 6 7 8 .... 300 301 302 303

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven