hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 18:00 - 74300 artikelen - nu online 23 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 [4]

Nieuwe Poll: Hoeveel talen spreek je

13-02-13 07:06:34 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Idem _Filosoof_:

Nederlands
Bosch Dialekt (Wat de Friezen kunnen, kennen wij ook :P)
Engels
Duits
Ietsje Thais

13-02-13 07:23:52 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Thais lijkt me een moeilijke taal om te leren SamuiAxe!
Wat me ook een moeilijke taal lijkt is Russisch. Vind het een mooie taal om te horen.

13-02-13 07:58:19 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@_Filosoof_: Moeilijk? Dat wil je niet weten! Ik kan best wel redelijk met talen overweg, maar Thais is een klanktaal: Een enkel woord op vijf manieren uitgesproken geeft vijf verschillende betekenissen aan het woord! Voorbeeld: Het Thaise woord 'Ma'... Afhankelijk van de toonhoogte van de uitspraak kan dit woord betekenen; 'Kom', 'hond', 'paard' en nog een paar dingen.. Begin er maar aan 8O Als ik een Thai vraag om te komen dan wuif ik altijd driftig met mijn handen om duidelijk te maken dat ik hem geen hond noem 8)
.
Een vriend van mij is een Rus, een Moskoviet, Russisch is denk ik ook moeilijk, maar heeft in ieder geval het voordeel dat het geen klanktaal is. Ik denk zelf dat Russische gemakkelijker te leren is dan Thais, of Vietnamees. Ik heb eens hier eens een artikel gelezen over iemand die heel veel talen sprak, zelfs Nederlands, maar afhaakte bij Vietnamees 8O
En nee, hij is geen Nederlander ;)

13-02-13 09:00:53 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
SamuiAxe: Poeh, dan moet je in Thailand wel heel goed weten hoe de klank moet zijn bij een bepaald woord. Echt een gevalletje "Het is de toon die de muziek maakt".

13-02-13 09:47:03 - Quote! - @Mamsie
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.472
OTindex: 94.217
SamuiAxe: Dus de Thaise taal zou je eigenlijk op het conservatorium moeten leren bij de zangles?

13-02-13 10:05:57 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
@Mamsie: Dat zou helemaal zo gek nog niet zijn! 8)

13-02-13 10:34:13 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Quote @Mamsie:
SamuiAxe: Dus de Thaise taal zou je eigenlijk op het conservatorium moeten leren bij de zangles?


:lol:

13-02-13 20:31:03 - Quote! - @jurjenelzinga1
jurjenelzinga1
Senior lid

WMRindex: 279
OTindex: 46
Nederlands: Prima
Fries: Prima (moedertaal)
Engels: Goed
Frans: nop
Duits: klein beetjeL=
Italiaans: beetje begroeten en eten kiezen enz.dus 3,5 ongeveer

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 [4]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven