hr
jaargang -23 - laatste artikel 4-5 14:00 - 74491 artikelen - nu online 43 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

Nieuwe Poll: Kabinet gevallen?

23-04-12 08:30:27 - Quote! - @Voogeltje
Voogeltje
Administrator


WMRindex: 1.751
OTindex: 3.684
T S
Er staat weer een nieuwe poll online, wat stem jij?

Hoera stemmen
Daar gaat AAA
Gewoon door gaan

23-04-12 08:35:26 - Quote! - @VliegendeGeit
VliegendeGeit
Erelid


WMRindex: 1.112
OTindex: 65
Stemmen :)Hopelijk bakt het nieuwe kabinet er iets meer van.

23-04-12 08:41:06 - Quote! - @Kolleke
Kolleke
Erelid


WMRindex: 1.240
OTindex: 6.293
Stemmen! :ja

23-04-12 08:44:36 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
Stemmen is het slechtste wat we nu kunnen doen, NL wordt niet voor niets al een 'zwak land' genoemd door het buitenland. Als we naar de stembussen gaan kan dat pas na de zomer, dus zitten we een half jaar met een demissionair kabinet.

Een half jaar geen ingrijpende beslissingen mogen maken is het slechtste wat we nu kunnen hebben

23-04-12 08:49:46 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
ben het met Wilco eens:ja
een nieuw kabinet gaat het sowieso niet beter doen, we moeten toch wel bezuinigen en nu een hele tijd niks doen terwijl er juist nú harde beslissingen moeten worden genomen? Daar gaat onze economie:nee

23-04-12 09:02:04 - Quote! - @Mikepower
Mikepower
Erelid


WMRindex: 2.347
OTindex: 75
Quote @Wilco:
Een half jaar geen ingrijpende beslissingen mogen maken is het slechtste wat we nu kunnen hebben


Liever een demissionair kabinet dan dit stelletje criminelen.

23-04-12 09:11:27 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Stemmen:D:jeej
En dan tegen dit kabinet Rutte zeggen:
dag vriendjes, en vriendinnetjes:w:P

Leuker wordt de vraag waar gaat u volgende keer op stemmen?
Krijgen we ze weer terug of worden ze keihard afgestraft CDA en VVD?

23-04-12 10:13:26 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
@Mikepower: Zo noem jij het, maar zo is het niet. Ze moesten ingrijpende veranderingen maken en dat is niet gelukt, jammer.

Ik wil eerst weten wat er op tafel lag voordat ik over de actie van de PVV oordeel. Nu zijn alleen de VVD en CDA hun gal aan het spuwen en komt er niks betrouwbaars uit.

23-04-12 13:56:41 - Quote! - @Delenn
Delenn
Oudgediende


WMRindex: 3.059
OTindex: 36.772
S
@Mikepower: en jij denkt dat een volgend kabinet het beter gaat doen? Er móéten gewoon belachelijke bezuinigingen worden gedaan, dus ook het volgende kabinet zal 'een stelletje criminelen' zijn.
Beetje triest dat na zo lang vergaderen en er bijna uit zijn 1 partij het toch laat afweten en met mooie excuses komt...

23-04-12 14:12:23 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
INFORMATIE

Kabinet biedt ontslag aan. Nu is het dus officieel.

23-04-12 22:31:40 - Quote! - @ThinkManify
ThinkManify
Senior lid

WMRindex: 93
OTindex: 987
Wnplts: Ommen, OV
T S
Het pakket van 14 miljard voor:
Quote @Wilco:
Ik wil eerst weten wat er op tafel lag voordat ik over de actie van de PVV oordeel. Nu zijn alleen de VVD en CDA hun gal aan het spuwen en komt er niks betrouwbaars uit.
Gewoon doorgaan!

24-04-12 17:37:33 - Quote! - @Beereekhoorn
Beereekhoorn
Oudgediende


WMRindex: 1.220
OTindex: 8.525
Stemmen :jeej

En dan hopen dat er een beter kabinet komt :D

24-04-12 18:32:53 - Quote! - @Mikepower
Mikepower
Erelid


WMRindex: 2.347
OTindex: 75
@Wilco: @Delenn: ik vind bezuinigen niet erg, dat kan zelfs positief uitpakken als je dat slim doet en nieuwe innovaties durft in te zetten. Ze kwamen echter niet met ideeen en oplossingen en waren ook niet in staat de bezuinigingen eerlijk te verdelen, laat staan de banken aan te pakken in plaats van ze te pappen en nat houden. En wat dat criminele betreft...Leers en mensenrechten hé ;).

25-04-12 23:36:33 - Quote! - @deeese
deeese
Erelid


WMRindex: 2.776
OTindex: 1.242
zolang de oorzaker van de crisis buiten schot blijven vind ik het geen probleem dat het kabinet valt

nee het huidige kabinet was vooral goed in het afkappen van de mensen rechten. wijzen naar het buitenland maar hier ook de gewone burgers steet verder cencureren, de aktie van brein is slecht het topje van de ijsberg mee demogelijk door rutte 1

en dat de banken en werkgevers zoals altijd heerlijk buiten schot blijven is ook te asociaal voor woorden

nee word tijd dat er een link kabinet komt zodat ze kunnen reparen wat recht de laatste decinaiaa's kapot gemaakt heeft

25-04-12 23:38:49 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oja, Rutte heeft inderdaad invloed op de rechters...
Enne, dit is zo ongeveer het eerste kabinet dat rechts is in de laatste decennia.

26-04-12 00:05:49 - Quote! - @Deus
Deus
Erelid


WMRindex: 240
OTindex: 2.514
@deeese:
dude. het is geen nationaal probleem, het is een internationaal probleem. Daarbij verneuk je een branche door de bron aan te pakken en gaan alle banen en inkomsten uit die branche naar een ander land.

Daarom worden half zachte regels opgelegd, men speelt met vuur. Jij kunt schreeuwen om wat jij 'recht' vind maar uiteindelijk kun je jezelf royaal verneuken.

de politiek probeert te bezuinigen en zoveel mogelijk banen te houden en een aantrekkelijk land te zijn voor werkgevers. Dat is wat de economie laat lopen, niets anders.

Werkgevers halen geld binnen, geld wat binnen komt kan belasting over geheft worden.

Alleen omdat banken het verneukt hebben wil niet zeggen dat we nu naar de andere kant moeten doorslaan. Het is niet eens echt ons probleem van origine maar een Amerikaans probleem....

Dit is als om bloed schreeuwen voor banen die verdwijnen terwijl we onszelf uit de markt prijzen. Het leven is niet eerlijk.

- - -
dit is wellicht stront maar huilie huilie heeft geen enkel doel. Suck it up and deal with it.

Als onze levensstandaard die van bangladesh bereikt heb je wat om te huilen. Maar dan zit je waarschijnlijk zo vol met hoop omdat het alleen maar beter kan worden dat je niet huilt.

Huilie huilie is HET kenmerk dat je het veel te goed hebt, het betekend dat je wat te verliezen hebt. Je bezit heeft bezit genomen van jou :)

Wie kent fight club?

Een referentie maken aan een film als politiek statement. *geeft zichzelf schouderklopje* ^^

26-04-12 00:12:47 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
o jemig..
ja dat fragment zag ik

26-04-12 07:57:23 - Quote! - @Davh11
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Quote:
de aktie van brein is slecht het topje van de ijsberg mee demogelijk door rutte 1


daar is geen verband tussen - brein is een onafhankelijke organisatie die geen banden heeft met de staat - wat het alleen maar erger maakt dat die entertainmentmaffia geld binnen harkt en alles kapot maakt wat er kapot te maken valt.

26-04-12 17:42:58 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
Ik stel voor ALLE partijen die nu in de politiek zitten te boycotten. Of ze nu in het kabinet, oppositie of gedoogpartner zijn ze hebben het met zijn allen verknald, zowel links als rechts.

Als iedereen nu op partijen als de pvdt van Johan Vlemmings of op de piratenpartij stemt dan kun je pas met recht zeggen dat je een proteststem hebt uitgebracht.

Ikzelf ga voor de piratenpartij maar het lijkt mij erg mooi als deze een meerderheidskabinet kan vormen met Johan Vlemmings, dan komt het helemaal goed met Nederland :D minister van feest!!!

26-04-12 17:56:57 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
@MadKhorne: ik stem nog liever blanco.

26-04-12 17:58:46 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Ik stem SOPN :P

26-04-12 18:06:01 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
@MuseMatt: Das mooi want dan wordt mijn stem op de piratenpartij meer waard.

26-04-12 18:09:37 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Nee, jouw stem wordt dan niets meer waard.

Quote:
Een blanco stem wordt in Nederland wel meegerekend in het opkomstpercentage, maar heeft geen invloed op de uitslag van de verkiezingen.

Maar als ik dan toch ga stemmen zal het een partij zijn met inhoud en geen knurftige lijst met een figuur als Vlemmings aan het roer.

26-04-12 18:18:39 - Quote! - @MadKhorne
MadKhorne
Senior lid

WMRindex: 681
OTindex: 38
Wnplts: Tilburg
@MuseMatt: Een blancostem is dus eigenlijk hetzelfde als niet stemmen als ik je quote zo eens lees, waardoor de stemmen van mensen die wel op een partij stemmen per stem voor een hoger % van een zetel staan.

Maarja dan blijft er voor jou dus alleen de piratenpartij over denk ik.

26-04-12 18:23:59 - Quote! - @MuseMatt
MuseMatt
Oudgediende


WMRindex: 3.360
OTindex: 21.667
Als jij dat denkt mag je dat zeker doen. Er zijn ook mensen die PVV een partij met inhoud vonden 8-)

Ik denk dat stemmen aan partijen zoals de piratenpartij en een partij zoals die van Vlemmings verspild zijn: ze komen nooit in een meerderheid in de kamer en slaan een figuur zoals de Partij voor de Dieren indertijd deed.

Ik gok dat je kan raden wat ik als docent zal gaan stemmen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven