hr
jaargang -23 - laatste artikel 4-5 12:00 - 74490 artikelen - nu online 35 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


[1]

Bordspelletjes

07-04-12 20:27:47 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Bordspelletjes: wie kent ze niet? Lekker ganzenborden met de hele familie, of stratego spelen tegen je beste vrienden. En wat dacht je van scrabble, monopoly of risk?

De klassieke bordspellen raken in de verdrukking omdat mensen (kinderen bijvoorbeeld) liever online gaan spelen. Digitaal verdrukt klassiek. Tegenwoordig bestaan zelfs ganzenbord-apps voor de iPad, waarmee de iPad dus als bord dient en bijna alles digitaal gaat.

Wat vinden jullie van deze ontwikkeling? :)
Zijn de klassieke bordspelletjes nog van deze tijd? Wie van jullie speelt nog regelmatig een bordspel met familie of vrienden? Is het goed dat zulke spelletjes online of via de iPad of Smartphone (WordFeud) gespeeld worden?

Wat is de toekomst? :)

Ik vind zelf dat het belangrijk is om de klassieke bordspellen te behouden zoals ze zijn. Het is niet nodig om alles digitaal te doen en alles te moderniseren/automatiseren. Voor mij heeft het nog altijd een grote waarde. Het is gezellig, het is leuk en het heeft gewoon iets speciaals. Het is, zo vind ik, bovendien ook veel leuker dan Wordfeuden tegen mensen die ergens anders in het land wonen. Schaken, stratego of Scrabble, het is leuk om te doen. Net zoals kaarten, dat moet je eigenlijk ook niet online doen, maar gewoon met vrienden of familie rondom een tafel :ja.

Nou, brand maar los. Discussies zijn welkom, als het maar wel netjes is :).

07-04-12 21:01:31 - Quote! - @allone
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.899
OTindex: 90.802
als je gezellig wilt samen-zijn , dan gebruik je toch het klassieke bordspel..
online is voor als er niemand is die met je kan spelen..

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven