|
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
|
|
yes_my_dear Oudgediende
 WMRindex: 1.205 OTindex: 17.061 S |
Dus met zo'n apparaat kom je er ook sneller achter of je een schildklierziekte hebt? Want dat was altijd best moeilijk te ontdekken meende ik. |
|
Whiteshade Erelid
 WMRindex: 1.518 OTindex: 4.953
|
|
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Stone-cold Erelid
 WMRindex: 326 OTindex: 4.239
|
|
|
jackjanjanus Oudgediende
 WMRindex: 1.028 OTindex: 12.798
|
goede morgen kim en schaduw  @Delenn oke ik dacht dat het contrast vloeistof ook lichtelijk radioactief was |
|
yes_my_dear Oudgediende
|
|
Delenn
Oudgediende
 WMRindex: 3.059 OTindex: 36.772 S |
@YMD: het is nog steeds niet 100% zeker met een scintigrafie, maar wel een veel betere test dan wat men vroeger deed. Beste test blijft een hapje nemen;)
@jjj: sommige vormen zouden dat kunnen zijn (weet ik niet), maar de werken berust daar niet op
@Stone: voor sommige vormen wel, voor sommige (hopelijk nog) niet |
|
Stone-cold Erelid
|
@Delenn: hoe kan dat, dat de ene vorm wel te genezen is en de andere niet? |
|
yes_my_dear Oudgediende
Bij mij heeft het 7  jaar geduurd voordat ze er achter kwamen  Maar er is geen hapje genomen hoor! Wel allerlei bloedonderzoeken en zo en scans. Verschrikkelijk was dat! |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Stone-cold Erelid
|
@WMR-kok: *slaat zichzelf in het gezicht* |
|
Delenn
Oudgediende
YMD: dan dachten ze vast niet dat het kwaadaardig was  hapje doen ze meestal pas als ze daar aan denken;) maar 7 jaar is wel lang  @Stone-cold: door het soort weefsel: deelt het snel, verspreid het snel, is het gevoelig voor chemo? bijv leukemie (bloedkanker), dat kun je niet wegsnijden natuurlijk, dus die optie valt al af, maar over het algemeen reageert het wel goed op chemo, maar chemo maakt ook de goede cellen kapot en je hebt wel bloed nodig, dus je moet schipperen tussen te veel en te weinig kapot maken; bij sommige vormen van leukemie lukt dat goed, andere vormen zijn te agressief en dan lukt het niet Darmkanker zou je zeggen; dat valt makkelijk weg te snijden en dat is ook zo, maar meestal merk je pas dat je het hebt als het al behoorlijk groot is en dan ook vaak al uitgezaaid en als het dan in meerdere botten zit en je lever en je longen, tja, dan is je lichaam al zo ziek dat dat niet meer weg te snijden valt, andere kankers zoals bepaalde soorten huidkanker (niet melanoom) zaaien niet/bijna nooit uit, dus dat is snijden en klaar. weer andere kankers reageren niet op chemo of bestraling, dus als die tumoren te groot zijn om weg te snijden, dan kan je daar ook niks meer aan doen. Het belangrijkste is het vroeg te ontdekken, als je het vroeg ontdekt is het meeste te genezen  |
|
Stone-cold Erelid
|
@Delenn: ok, duidelijk... maar ik moet nu gaan dus later mensen!  |
|
Delenn
Oudgediende
ik ga ook, fijne dag mensen  |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
|
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
jackjanjanus Oudgediende
|
ken ik niet kokkie waar gaat die over?
|
|
WMR-kok
Oudgediende
Over een jongen die geboren wordt maar half engel en half mens is. Op zijn 18de verjaardag wordt zijn gave geopenbaard.  Een aantal engelen zetten de jacht op hem in.  |
|
jackjanjanus Oudgediende
|
volgens mij wel eens een stukje van gezien  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
jackjanjanus Oudgediende
|
@WMR-kok: was toch een ander die ik heb gezien hoofdlijn was wel ong het zelfde |
|
Wolfje Oudgediende
 WMRindex: 214 OTindex: 27.542
|
Aaawheoeee!!! Alles goed hier?
|
|
Stone-cold Erelid
|
Aloha he, aloha ho!!! |
|