Arrogantiecaf� |
WMR-kok
Oudgediende
 WMRindex: 5.850 OTindex: 106.950 S |
Taz...  Kipdrumsticks.  botte bijl...  Voor het dempen van de haven en het ontwerpen van het haventracé hebben ze nooit een prijs gekregen.  Of het moet de Gouden Eikel zijn geweest.   Hai botte bijl en Ano uek   |
|
nietmeer
|
Edit: PW Klinkt lekker  Hee Anoek en BB   |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Speciaal voor kipdrumsticks gekozen in plaats van een hele kip.  Een hele kip moet namelijk 2 uur de oven in en de drumsticks maar een 15 à 20 minuten.  |
|
nietmeer
|
Of je snijdt de hele kip gewoon in stukken;) Hij past toch niet in zijn geheel in je mond  |
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Een kiepke moet in het vel de oven in Taz  |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
botte bijl Oudgediende
 WMRindex: 90.824 OTindex: 39.090
|
kun je tegenwoordig in NL op het platteland ghee kopen? tijdens mijn huwelijk moest ik daarvoor naar de Bijlmer, daarna woonde ik in de Bijlmer, en hier in Zweden woon ik in een stadje waar een winkel wordt gedreven door mensen uit India die blikken ghee (uit Engeland) verkopen
|
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ik ken hier in Zevenbergen op twee plaatsen ghee kopen.  Bij Albert Hein, en de kippenpoelier.  |
|
botte bijl Oudgediende
|
Albert Hein ook? daaraan zie je dat ik alweer bijna 2 jaar weg ben uit NL |
|
nietmeer
|
Kpuc dat wil dus zeggen dat ik een grotere oven moet kopen?  In dat geval laat maar zitten  Ik hou wel van kip, maar niet van al dat kluiven  En ook niet van het proppen in de oven  |
|
WMR-kok
Oudgediende
 Ook voor Arabische spullen kan je tegenwoordig bij appie terecht.  |
|
botte bijl Oudgediende
|
nou ik toch bezig ben, kun je tegenwoordig in NL ook reuzel kopen? ik bedoel gewoon in de winkel, in een pakje |
|
WMR-kok
Oudgediende
|
|
Kpuc Oudgediende
Brr, niervet  Misschien in delicatessenwinkels BB Taz, of je neemt een krielkip  |
|
nietmeer
|
Eh..  Stomme vraag misschien, maar wat is ghee en reuzel?  T zal vast een of ander kruid wezen, maar omdat ik het niet gebruik ken ik het ook niet  |
|
WMR-kok
Oudgediende
ghee is geklaarde boter.  |
|
Kpuc Oudgediende
Reuzel is puur vet, van buikspek of niervet  |
|
botte bijl Oudgediende
|
had in NL altijd reuzel in de koelkast, uit Duitsland, Belgie of Polen @ Kok is reuzel en niervet wel hetzelfde? en bestaat er zoiets als varkensolie? |
|
WMR-kok
Oudgediende
Hoe maak je zelf reuzel?
Reuzel is makkelijk zelf te maken: Neem een pond vers of gerookt vet spek. Snijd het in blokjes en verhit deze op laag vuur. Het vet smelt, en wat je na een half uur tot drie kwartier overhebt zijn kaantjes. Er zijn mensen die kaantjes heerlijk vinden. Ook honden en katten vinden ze lekker (maar pas op met vet en zout!). Tijdens het uitsmelten kun je ook kruiden laten meetrekken:laurierblaadjes, foelie, kruidnagels, peper, et cetera. Na het uitsmelten moet de reuzel worden gezeefd. Bewaar reuzel in de koelkast. Deeg voor hartige taart dat met reuzel in plaats van boter is gemaakt smaakt heerlijk. Bovendien krijg je zachte handen door het kneden van het reuzeldeeg. Goed voor een droge huid! En je hond of kat zal graag door je worden geaaid. |
|
Kpuc Oudgediende
Brr, ge meugt t hebben BB, ik word al wat misselijk als ik er aan denk  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Niervet is het vet dat rondom de nieren van bepaalde dieren voorkomt. |
|
Kpuc Oudgediende
De beste reuzel, qua smerende werking, is die van niervet.. |
|
Andreesie
Oudgediende
 WMRindex: 1.051 OTindex: 44.629
|
vet is vetvies  |
|
WMR-kok
Oudgediende
Varkensolie? Ja, ook van varkens kun je olie maken, van varkensvet dan natuurlijk.  Voor brandstof bedoelt.   Hai Andreesie *boink*  |
|
nietmeer
|
Bedankt   Edit:19:23 Blog en poll is klaar  |
|