De nieuwste milieuvriendelijke broek is niet alleen hip, zoals we van Levi's gewend zijn, maar bestaat ook voor minstens 20 procent uit gerecycled plastic. Eerder werkte de jeansfabrikant al aan broeken waarbij minder water tijdens het productieproces wordt gebruikt.
De president van het bedrijf, Michael Kobori, zegt dat Levi's de nieuwe lijn milieuvriendelijke broeken uitbrengt omdat het milieu voor iedereen van belang is. Deze innovatie zou echter ook wel eens uit noodzaak geboren kunnen zijn. Er is namelijk sprake van een tekort aan katoen en stijgende prijzen. Levi's is niet het enige grote merk dat groen probeert te zijn. Ook Nike en Gap proberen bijvoorbeeld duurzame mode te creëren.
De plastic flessen worden op kleur gesorteerd, gereinigd en als schilfers verkocht. Vervolgens worden ze tot garen gesponnen. Het nadeel is dat gerecyclede garen niet zo sterk is als nieuwe garen. De eerste 'Waste Less'-collectie bestaat uit broeken voor mannen en dames. Daarnaast zullen er ook gerecyclede jasjes gemaakt worden.
Levi's is een van de grootste jeansfabrikanten ter wereld. Sinds 2007 investeert het bedrijf in organisaties in Pakistan, India, Brazilië en Mali om boeren te leren hoe katoen te telen met minder water.
In 2010 lanceerde het merk ook een campagne om mensen aan te moedigen hun jeans minder vaak te wassen en alleen koud water te gebruiken. Het veranderde zelfs het etiket met de wasvoorschriften. Daarnaast moedigde Levi's klanten aan hun oude jeans weg te geven aan een goed doel in plaats van deze weg te gooien.