| 31-07-10 16:22:54 - Quote deze reactie - @Henze | Henze Ere lid
 WMR index: 5453
|
Er moet sowieso geen president komen...als die er komt..en wilders krijgt nog meer stemmen..dan voorspel ik rare dingen...nee ik vind het wel goed zo...een terugslag mechanisme die echt rare mensjes uit het torentje stoot nog voor ze er goed en wel inzitten....
daarnaast vind ik het gewoon mooi..om een koning of koningin te hebben....
maarja...ik hoop dat die postzegels niet meer gebruikt mogen worden, want dat is me hier niet echt duidelijk? |
|
|
| 31-07-10 16:23:52 - Quote deze reactie - @Kleinesmurfy | Kleinesmurfy
Actief lid WMR index: 102 Wnplts: Kaatsheuve Geslacht: Man
|
| Tja TnT moet bezuinigen dus ook op controles denk. |
|
|
| 31-07-10 16:46:22 - Quote deze reactie - @Stylo | Stylo Senior lid WMR index: 131 Geslacht: Man
|
| de postzegel |
|
|
| 31-07-10 17:04:24 - Quote deze reactie - @tahala | tahala Actief lid WMR index: 104 Geslacht: Man
|
| @Henze: dus jij vind het ook goed dat die koning/koningin 3 miljoen van het belasting geld krijgt terwijl ze er helemaal niks voor hoeven te doen? |
|
|
| 31-07-10 17:12:04 - Quote deze reactie - @Stylo | Stylo Senior lid WMR index: 131 Geslacht: Man
|
| @tahala: ja echt he, ze doen haast niets en krijgen toch gewoon belastinggeld.. dat is echt absurd |
|
|
| 31-07-10 17:36:02 - Quote deze reactie - @Tistochwat | Tistochwat Stamgast
 WMR index: 10424 Weblog: klik |
Ik vind deze president nog het meest geschikt! Mensen maken toch overal maar een zooi van!
Voor degenen die zo dol zijn op koningen, koninginnen, prinsen en prinsessen, adviseer ik een geïllustreerd sprookjesboek of een leuke Disney-film. Dat is een stuk goedkoper voor de belastingbetaler; geef mij dus maar een president; die hoeft niet te worden aanbeden, rijdt niet rond in een gouden kar en hoeft niet duur gekroond te worden met een gouden pet en zo... Het koningshuis hierzo kost ons kapitalen en dát terwijl die gasten zó onmetelijk rijk zijn, dat ze zeer ruim kunnen leven van de rente die ze krijgen over de rente van hun vermogen en zelfs dat geld krijgen ze in één mensenleven nooit op! Bezit onze majesteit niet ook nog eens 40 % van de aandelen van Koninklijke Shell? |
|
|
| 31-07-10 18:03:21 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 21491 Weblog: klik |
Wie heeft er bij TNT zitten slapen, want dit lijkt me toch een duidelijk voorbeeld van een uitgave die niet had moeten gebeuren?
|
|
|
| 31-07-10 18:14:07 - Quote deze reactie - @Juju | Juju Nog geen profiel
|
Quote tahala: @Henze: dus jij vind het ook goed dat die koning/koningin 3 miljoen van het belasting geld krijgt terwijl ze er helemaal niks voor hoeven te doen? En denk je dan dat een president gratis is? |
|
|
| 31-07-10 18:24:15 - Quote deze reactie - @TMar | TMar Nog geen profiel
|
Domme fout inderdaad.
Klantvriendelijkheid hoef je ook niet meer te verwachten. Stel een pakket raakt zoek bij TNT, dan kun je of wachten tot je een ons weegt of contact opnemen met de verzender. TNT zelf helpt je niet!
Nee, dergelijke zendingen laat ik via koerier komen. Kost wellicht meer, maar gaat sneller en je kan ook nog wat met ze afspreken indien nodig.
TPG had nooit overgenomen moeten worden. Nu is het bedrijf enorm gedegenereerd. |
|
|
| 31-07-10 18:27:38 - Quote deze reactie - @TMar | TMar Nog geen profiel
|
Quote tahala: @Henze: dus jij vind het ook goed dat die koning/koningin 3 miljoen van het belasting geld krijgt terwijl ze er helemaal niks voor hoeven te doen? Ze werkt zich uit de naad, zelfs op pensioengerechtigde leeftijd. Allerlei bezoeken, plichtplegingen, NL promoten in het buitenland en dan ook weer een kabinetsformatie. En ze is altijd ontzettend goed op de hoogte. Vergis je niet in Beatrix! |
|
|
| 31-07-10 18:32:08 - Quote deze reactie - @Tom-Servo | Tom-Servo Stamgast
 WMR index: 8729 Weblog: klik |
| Wat is er mis met een koningin? Een president heeft wel politieke macht, dus die kan er echt een puinhoop van maken. |
|
|
| 31-07-10 18:36:21 - Quote deze reactie - @Tistochwat | Tistochwat Stamgast
 WMR index: 10424 Weblog: klik |
Quote Juju:
En denk je dan dat een president gratis is? Kost minder dan een weelderig koningshuis dat de bevolking al honderden jaren plundert. Ik heb bijv. de 'First Lady' nog nooit een gouden, met kostbare juwelen bezette, kroon zien dragen. Bovendien kun je een president die niet bevalt, na enkele jaren een schop onder z'n kont geven! Dit is ook wel interessant om te weten... Beatrix geen politieke macht? Laat me niet lachen!!! Laatste edit 31-07-2010 18:34 |
|
|
| 31-07-10 19:05:13 - Quote deze reactie - @Vailan | Vailan
Stamgast
 WMR index: 9995 Weblog: klik |
Quote Tom-Servo: Wat is er mis met een koningin? Een president heeft wel politieke macht, dus die kan er echt een puinhoop van maken. Wij hebben geen president nodig om een puinhoop van het land te maken. Dat doet de regering (en onze eigen minister-president) wel
Laatste edit 31-07-2010 19:01 |
|
|
| 31-07-10 19:53:15 - Quote deze reactie - @Henze | Henze Ere lid
 WMR index: 5453
|
| @tahala: dat zei ik niet...toch? of wel?...dat ze wat minder moeten verdienen vind ik ook...enne...als ze er niks voor doet...wat moeten al die ministers dan toch al die tijd doen bij de koningin tijdens die formatie?? wat moet die ouwe lubbers daaro??billeknijpen?? neehoor..ze doet heus wel wat...bovendien bekleed ze een symbolische functie...die ze wat mij betreft goed vervult... |
|
|
| 31-07-10 20:08:18 - Quote deze reactie - @tahala | tahala Actief lid WMR index: 104 Geslacht: Man
|
@Henze: ja beatrix wel, maare die willem alexander, denk je dat hij wat doet buiten staatsbezoeken? en oh wat zijn die altijd toch vervelend eigenlijk gewoon betaalde vakanties als je het mij vraagt |
|
|
| 31-07-10 20:13:25 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 21491 Weblog: klik |
| @tahala: afkraken is zo gemakkelijk, maar je weet net zo weinig van zijn dagtaken als ik, dus hou op met over vakanties te praten. |
|
|
| 31-07-10 20:20:35 - Quote deze reactie - @jessica | jessica Senior lid WMR index: 224 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
| ach, is over een paar jaar gewoon een hele dure gewilde postzegel... |
|
|
| 31-07-10 20:28:19 - Quote deze reactie - @Nimmerzat | Nimmerzat Ere lid WMR index: 2449 Wnplts: Schoonhove Geslacht: Man
|
Ik ben geen orangist en over hoeveel een staatshoofd waard is kun je een uitgebreide discussie houden, maar uiteindelijk heb ik liever een koning die zijn land in goede staat door wil geven aan zijn kinderen en kleinkinderen, dan een president die door de waan van de dag aan de macht komt en een beperkte tijd heeft om de koek op te maken.
De bekendste voorbeelden voor presidenten zijn de Franse en de Amerikaanse. De Franse president begint onveranderlijk vroeg of laat een even kostbaar als overbodig bouwproject ter eigener glorie dat de belastingbetaler een vermogen kost, en de Amerikaanse wordt gekozen op voorspraak van het bedrijfsleven en heeft vier tot acht jaar de tijd om zoveel mogelijk kapitaal en privileges naar dat bedrijfsleven door te sluizen, waarna datelfde bedrijfsleven ervoor zorgt dat hij de rest van zijn leven gebakken zit. Ik vind het prima dat er presidenten bestaan, zodat wij kunnen zeggen tegen Beatrix en nazaten: "Kijk, er zijn alternatieven voor de monarchie." Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen in republieken om dezelfde redenblij zijn dat er monarchieën bestaan.
|
|
|
| 31-07-10 20:43:29 - Quote deze reactie - @de Mexicaan | de Mexicaan
Moderator
 WMR index: 3016 Weblog: klik |
@Nimmerzat: Dat is een mooi betoog! |
|
|
| 31-07-10 21:45:17 - Quote deze reactie - @Tistochwat | Tistochwat Stamgast
 WMR index: 10424 Weblog: klik |
Het enige dat mij interesseert, is dat een land wordt bestuurd door deskundige, eerlijke mensen die zich normaal gedragen, die niet uit zijn op macht, geld, schaamteloze weelde, uiterlijk vertoon en die zich niet bezighouden met nepotisme, corruptie, leugens, belangenverstrengeling, en andere smeerlapperij. Kortom: mensen die oprecht belangstelling hebben voor het geluk en welzijn van de burger! |
|
|
| 31-07-10 22:02:09 - Quote deze reactie - @DondeRob | DondeRob Ere lid WMR index: 298 Geslacht: Man
|
| Alle argumenten die gaan over het geld dat het koningshuis zou kosten slaan nergens op. Een koningshuis is een heel stuk goedkoper dan een president. Dat is voor mij dan ook wel gelijk de enige reden om aan dit erf-systeem vast te blijven houden. |
|
|
| 31-07-10 22:14:16 - Quote deze reactie - @Tistochwat | Tistochwat Stamgast
 WMR index: 10424 Weblog: klik |
Quote DondeRob: Een koningshuis is een heel stuk goedkoper dan een president. Waarop baseer je deze uitspraak? |
|
|
| 31-07-10 23:25:22 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 12077 Weblog: klik |
Het feit is, dat de velletje nu een 'leven' hebben gekregen, en dat Pro Republica zieltjes heeft gewonnen. Of deze velletjes nu wel of niet worden gebruikt, wie de winnaar is is wel duidelijk |
|
|
| 31-07-10 23:39:25 - Quote deze reactie - @kojak | kojak Ere lid
 WMR index: 524
|
eigenlijk net zoiets als dat bavaria jurkje dus! |
|
|
| 31-07-10 23:57:56 - Quote deze reactie - @Barmy | Barmy Ere lid WMR index: 577 Geslacht: Man
|
3 Miljoen HAHAHA meer dan 45 miljoen, ze zijn daarmee bijna even duur als het Britse koningshuis, van een land dat 10x zo groot is dus , 50 miljoen inwoners, edit 60
Laatste edit 31-07-2010 23:55 |
|
|
| 01-08-10 00:08:00 - Quote deze reactie - @ledi | ledi Stamgast
 WMR index: 21491 Weblog: klik |
Quote Tistochwat: Het enige dat mij interesseert, is dat een land wordt bestuurd door deskundige, eerlijke mensen die zich normaal gedragen, die niet uit zijn op macht, geld, schaamteloze weelde, uiterlijk vertoon en die zich niet bezighouden met nepotisme, corruptie, leugens, belangenverstrengeling, en andere smeerlapperij. Kortom: mensen die oprecht belangstelling hebben voor het geluk en welzijn van de burger! Noem eens voorbeelden. Wie zou aan al die voorwaarden voldoen? |
|
|
| 01-08-10 00:15:35 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 12077 Weblog: klik |
@Barmy: het Nederlandse koningshuis is ook net zo groot als het Britse
En verder (even muggenziften): Groot-Brittannië is 6x zo groot in oppervlakte (244.820 km² tegen 41.520 km² van Nederland)
Qua inwoners klopt je verhaal wel (na je edit): 61,1 mln. inw. (bron) |
|
|
| 01-08-10 00:34:26 - Quote deze reactie - @Barmy | Barmy Ere lid WMR index: 577 Geslacht: Man
|
Ja ik had scotland en wales meegenomen, ach ja ik heb overdreven Laatste edit 01-08-2010 00:31 |
|
|
| 01-08-10 00:37:44 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 12077 Weblog: klik |
@Barmy: Groot-Brittannië (waarover ook ik sprak) is inclusief Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland |
|
|
| 01-08-10 01:12:25 - Quote deze reactie - @Barmy | Barmy Ere lid WMR index: 577 Geslacht: Man
|
| Is ook zo, alleen als je het voor de geest haalt, in your minds eye, dan lijkt het veel groter, het is dus ´maar´ 6x .. |
|
|
| 01-08-10 11:08:55 - Quote deze reactie - @FrozenToast | FrozenToast Lid WMR index: 38 Geslacht: Man
|
Een klassiek geval van infiltratie van de Pro Republico in TNT Post |
|
|
| 01-08-10 12:03:22 - Quote deze reactie - @Comatose | Comatose Nog geen profiel
|
Quote Tistochwat: Dit is ook wel interessant om te weten... Beatrix geen politieke macht? Laat me niet lachen!!! Interessant om te weten dat pro republica een stel paranoiden is. Ze heeft inderdaad de mogelijkheid, maar ze doen het voorkomen alsof beatrix heimelijk een alleenheerser is, wat volkomen belachelijk is. |
|
|
| 01-08-10 12:58:41 - Quote deze reactie - @Nimmerzat | Nimmerzat Ere lid WMR index: 2449 Wnplts: Schoonhove Geslacht: Man
|
Wat betreft de argumenten van 'de Nederlandse monarch heeft toch geen macht, dus laten we'm maar afschaffen': De macht van het staatshoofd is opzettelijk beperkt en daar zijn hele goede redenen voor. (Dat vonden onze voorouders tenminste, en die van de Engelsen ook, want die hebben het vergelijkbaar gedaan.) Ik zie niet in waarom we een dictator aan zouden moeten stellen met voldoende volmachten om er eens een ècht grote rotzooi van te maken.
Quote ledi: Noem eens voorbeelden. Wie zou aan al die voorwaarden voldoen? Ik!! Maar ja, krijg mij maar eens zo gek dat ik een land ga besturen. President worden vergt ego en ambitie en goede contactuele eigenschappen. M.a.w. eigenwaan en vriendjes. |
|
|
| 01-08-10 22:30:49 - Quote deze reactie - @robindegen | robindegen Ere lid WMR index: 1182 Geslacht: Man
|
Quote TMar: Ze werkt zich uit de naad, zelfs op pensioengerechtigde leeftijd. Nou... wat een werk zeg. Weg met dat koningshuis.. |
|
|
| 01-08-10 23:13:57 - Quote deze reactie - @HelloCath | HelloCath Junior lid WMR index: 20 Geslacht: Vrouw
|
Wat zijn mensen toch goed in zeuren. Voor iedereen die hier het presidentschap zo zit op te hemelen. Ging het die 8 jaar met Bush nou zo goed in de VS? Nou nee he. Hebben wij hier in Nederland nou echt iets te klagen? Nou ook niet echt he. Natuurlijk zijn er wel dingen corrupt maar eigenlijk hebben wij als Nederlanders het wel erg goed vergeleken met veel andere landen.
|
|
|
| 01-08-10 23:53:58 - Quote deze reactie - @M-Cyclone | M-Cyclone Ere lid
 WMR index: 12008 Weblog: klik |
| Misschien was de controleur het er eigenlijk wel mee eens! |
|
|
| 02-08-10 15:55:09 - Quote deze reactie - @botte bijl | botte bijl Stamgast
 WMR index: 17876 Weblog: klik |
Quote tahala: @Henze: dus jij vind het ook goed dat die koning/koningin 3 miljoen van het belasting geld krijgt terwijl ze er helemaal niks voor hoeven te doen? een republiek is ook niet goedkoper, als je bedenkt dat er dan alle paar jaar een president aftreedt die de rest van het leven een idioot hoog pensioen krijgt |
|
|
| 03-08-10 01:10:53 - Quote deze reactie - @WMR-kok | WMR-kok
Stamgast
 WMR index: 3317 Weblog: klik |
Quote Tistochwat: Bezit onze majesteit niet ook nog eens 40 % van de aandelen van Koninklijke Shell? Bij een eventuele ramp van de Shell, mag mevrouw de Koningin dan ook 40% van de schade gaan betalen.
Maar dat zal ze ongetwijfeld niet doen. |
|
|
| 03-08-10 09:26:44 - Quote deze reactie - @Kolleke | Kolleke
Stamgast
 WMR index: 691 Weblog: klik |
Quote M-Cyclone: Misschien was de controleur het er eigenlijk wel mee eens! Hee, een on-artikel reactie |
|
|