C1000 heeft de kattenvoerprijs van Wakker Dier ‘gewonnen'. De supermarktketen verkocht volgens de organisatie het vaakst vlees voor dumpprijzen. De prijzen lagen daarbij zelfs onder de gemiddelde prijs van kattenvoer van € 4,12 per kilo. C1000 wordt door Wakker Dier beloond met 250 bijtende radiospotjes op landelijke radio waarin Wakker Dier het dierenleed achter het kiloknallervlees van C1000 aan de kaak stelt. De afgelopen 12 weken werd door de 8 grootste supermarkten 132 keer vlees verkocht onder de gemiddelde prijs van kattenvoer, van € 4,12 per kilo. C1000 was met 40 reclame-acties verantwoordelijk voor bijna één derde van deze kiloknallers. C1000 stunt meer dan twee keer zoveel met vlees dan de gedeelde nummers twee, Plus en Jumbo. Er werd vooral gestunt met kip: 67 van de 132 kiloknallers betroffen aanbiedingen van kip, 33 keer varkensvlees, 22 keer rundvlees en 10 keer gemengd vlees. Supermarkten stunten volgens Wakker Dier meer dan ooit met vlees. In 2009 ging 24,5% van het vlees dat over de toonbank ging in de supermarkten in de reclame. Dat was in 2008 bijvoorbeeld nog 19,4%. Supermarkten gebruiken de kiloknaller als trafficbuilder: extreem goedkope aanbiedingen, vaak zelfs beneden inkoopsprijs, om klanten te lokken die dan ook andere producten kopen. Zo daalde de gemiddelde prijs van een kilo varkenskarbonade in supermarkten tussen 1995 en 2008 van € 6,35 naar € 5,35 terwijl deze alleen om de inflatie te compenseren had moeten stijgen naar € 8,25. Op de korte termijn kopen supermarkten dan vaak niet dieronvriendelijker in, zo verweert ook C1000 zich met dit argument, maar op de lange termijn ontstaat steeds meer druk op een lage inkoopprijs en worden boeren gedwongen nog goedkoper te produceren, vaak ten koste van dieren. Daarnaast worden consumenten zo opgevoed dat deze extreem lage vleesprijzen normaal zijn. De weerstand tegen het stunten met vlees neemt echter enorm toe. Boeren, slagers, slachterijen, politiek en dierenorganisaties zijn eensgezind in hun weerzin tegen de kiloknaller.