In het Nieuw-Zeelandse Auckland is commotie ontstaan nadat een ogenschijnlijk verwonde man een pistool richtte op cafégangers. Het bleek een uit de hand gelopen marketingstunt te zijn voor Splinter Cell: Conviction. De man, met verband om zijn handen, richtte het pistool op mensen die buiten op een terras zaten. Men sprong weg achter tafels om dekking te zoeken. De politie rukte vervolgens gewapend uit om erachter te komen dat de man een acteur met een neppistool bleek te zijn. Het pistool leek echter sprekend op een echt exemplaar. De politie was niet gecharmeerd van de stunt. "We raden dit soort stunts uitermate af en denken dat een soortgelijke stunt op een dag tot een echte tragedie kan leiden." De marketing van het onlangs verschenen Splinter Cell: Conviction werd in Nieuw-Zeeland verzorg door het bedrijf Monaco Corporation, dat weer een ander bedrijf inhuurde voor de promotie en niet op de hoogte was van het idee. "Het was absoluut niet onze bedoeling dat de politie zou worden opgetrommeld en dat we dit soort aandacht zouden krijgen. We bieden onze excuses aan, we zouden er geen pistolen bij gehad moeten hebben," aldus de marketingmanager van Monaco Corporation.