Meer dan 7500 mensen hebben zonder het te weten hun ziel verkocht aan een gamebedrijf. Het bedrijf had in zijn voorwaarden gesteld dat alle klanten hun 'onsterfelijke ziel' aan het bedrijf gaven. De 'onsterfelijke ziel-clausule' is 1 april door het Britse Gamestation toegevoegd aan de algemene voorwaarden waar mensen akkoord mee gaan als ze iets kopen, meldt News:Lite. GameStation heeft nu het recht de ziel van duizenden mensen op te eisen. Het bedrijf heeft ook het recht om de klanten dit te laten weten door middel van twee meter hoge, brandende letters. De ziel-clausule was een 1-aprilgrap waarmee het bedrijf een duidelijk signaal wilde afgeven dat de algemene voorwaarden nooit worden gelezen en dat bedrijven daar dus de grootst mogelijke onzin in kunnen eisen. In dit geval konden klanten aangeven dat ze hun ziel wilden houden door een vakje aan te klikken, maar slechts een paar mensen deden dit. Het bedrijf heeft na een maand de clausule weer weggehaald en bekendgemaakt dat alle klanten officieel bericht krijgen waarin Gamestation afstand doet van de ziel.