Een Britse vrouw was stomverbaasd toen ze een brief kreeg van British Gas kreeg waarin haar werd medegedeeld dat ze dood was. Catherine Williams kreeg de brief van een incassobureau die door British Gas in de arm is genomen. In januari verhuisde ze en had nog een rekening van vierhonderd pond uitstaan bij British Gas. Ze had met het energiebedrijf geregeld dat ze die in maandelijkse termijnen mocht terugbetalen. Toen kwam plots de brief van incassobureau Phillips & Cohen Associates, die was gericht aan de nabestaanden van Catherine Williams. In de brief stond dat ze hadden vernomen dat Catherine ‘helaas overleden is’. De nabestaanden werd hulp aangeboden bij het afhandelen van de financiële zaken. Williams is boos. “Ik wil niet moeilijk doen maar dit kan echt niet. Ik ben erg van streek. Ik wil dit niet onder het tapijt vegen. “Zeven jaar geleden heb ik mijn vader verloren en vier jaar geleden mijn moeder rond deze tijd van het jaar. Dan ben ik emotioneel. “En dat ik dan deze brief krijgen. Ik moest het een paar keer lezen, ik dacht dat ik het verkeerd begreep.” British Gas heeft zijn excuses aangeboden voor de fout, waardoor een ‘zeer klein aantal’ klanten getroffen zijn.