Een groep internetters wil hun vakantiedroom waarmaken met behulp van sociale netwerken. Er is wel een beperking: de reis mag geen geld kosten. Creativiteit is de norm. Zonder een cent op zak gaat ondernemer Chantal Klaver aanstaande vrijdag op vakantie met bestemming Ibiza of Mallorca. Ook tien andere mensen kiezen een eigen bestemming. Al twitterend en bloggend houdt de groep contact. "Ik ben ervan overtuigd dat je voor nul euro op vakantie kunt en daar dagen we de mensen ook toe uit," vertelt Klaver, die zelf een bedrijf in creatief ondernemerschap heeft, tegenover Webwereld. Voor haar is het vooral een oefening in creativiteit en het realiseren van idealen met behulp van internet. "Ik heb het aanbod gehad om voor niets mee te gaan naar Sardinië, maar ik wil liever naar Spanje of Frankrijk. Bij voorkeur een eiland." Doel van het experiment is niet alleen een leuke vakantie hebben, maar ook creativiteit aan de dag leggen om te krijgen wat je hebben wil. Behalve onderhandelen staat of valt het succes met de kwaliteit en inzetbaarheid van het sociale netwerk. Wie dat goed geregeld heeft, is snel op de bestemming. Helemaal vrijblijvend is de vakantie niet, want reizigers worden gemeten op de creativiteit. Via een blog worden de ervaringen gedeeld. Doel is om de creatieve ideeën uit te wisselen. Voor de winnaar is er dan een beker en eeuwige roem.