| 22-12-08 14:08:56 - Quote deze reactie - @Petraa | Petraa Junior lid WMR index: 8 Geslacht: Vrouw
|
Lang leve de kredietcrisis! |
|
|
| 22-12-08 14:16:03 - Quote deze reactie - @Errie22 | Errie22 Ere lid WMR index: 296 Wnplts: Nederland Geslacht: Man
|
| Dus Live Nation had de (toen huidige) waarde van een deel van de aandelen beloofd aan U2 in ruil voor een percentage van de opbrengsten? Daat staat nogal onduidelijk in de tekst. |
|
|
| 22-12-08 14:23:22 - Quote deze reactie - @gwcbakker | gwcbakker Ere lid
 WMR index: 7061 Weblog: klik |
Dit gaat niet meer over muziek! |
|
|
| 22-12-08 14:30:46 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
Quote gwcbakker: Dit gaat niet meer over muziek! nee ik vind dit schokkend...en ook die enorme bedragen |
|
|
| 22-12-08 14:37:39 - Quote deze reactie - @gwcbakker | gwcbakker Ere lid
 WMR index: 7061 Weblog: klik |
Quote spasje: Quote gwcbakker: Dit gaat niet meer over muziek! nee ik vind dit schokkend...en ook die enorme bedragen Nou idd! En wat ik dan niet snap is dat die bedrijven weg komen met die miljoenenveliezen! Als wij bijv. een keer de rekening van de telefoon niet op tijd betalen wordt ie gelijk afgeloten en heb je allerlei boetes of zelfs een incassobureau/deurwaarder aan je broek!
Offtopic: Bedankt (onbekende) mod, die m'n spelfout zo oplettend en snel heeft verbeterd! (muiek) |
|
|
| 22-12-08 14:38:02 - Quote deze reactie - @Lamp | Lamp
Ere lid
 WMR index: 699 Weblog: klik |
Dit is toch geen truc? Dit is gewoon een normale deal die U2 heeft gesloten. Dat het Live Nation minder goed uitkomt nu met die crisis is niet echt schokkend ofzo. Ik vind niet dat het een slimme truc was van U2 ofzo, ze hebben gewoon gekozen voor zekerheid in plaats van te gaan gokken dat Live Nation meer waard zou worden op de beurs. Een goede keuze blijkt nu |
|
|
| 22-12-08 14:42:18 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
@ GWC, waar ik me nou pissig over maak, is dat al die artiesten maar lopen te janken dat we aan het downloaden zijn enzo, terwijl ze het hier over bedragen hebben van 25 miljoen dus ik vind persoonlijk...DOWNLOADEN |
|
|
| 22-12-08 15:00:05 - Quote deze reactie - @Monique1974 | Monique1974 Senior lid WMR index: 223 Geslacht: Vrouw Weblog: klik |
| jammer voor livenation, slim van U2. is alles wat je hierover kan bedenken |
|
|
| 22-12-08 15:10:10 - Quote deze reactie - @Ypuh | Ypuh Nog geen profiel
|
| Niets slims aan, lijkt me gewoon lochies. Doekoe pakken als het kan.. Ze komen gewoon hun afspraak na op een voor Live Nation slecht tijdstip. |
|
|
| 22-12-08 15:19:21 - Quote deze reactie - @Darksca | Darksca Actief lid WMR index: 87 Wnplts: Almere Geslacht: Man Weblog: klik |
Tja, Live Nation wordt alleen maar nog meer uitgekleed... Slimme zet van U2...
@spasje,
Helemaal mee eens, die gasten horen niet te jammeren. Zeuren dat ze zo hun inkomen mis lopen terwijl ze dubbel en dwars verdienen.
Vooral op de manier hoe U2 en Madonna bezig zijn.... |
|
|
| 22-12-08 15:22:42 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 5445 Weblog: klik |
Begin dit jaar een megadeal gesloten, hm, dat geeft te denken, hebzucht misschien? Ze hadden beter kunnen zeggen dat Live Nation niet zo slim was |
|
|
| 22-12-08 15:22:55 - Quote deze reactie - @Stickz | Stickz Ere lid WMR index: 379 Wnplts: Eindhoven Geslacht: Man
|
Quote spasje: Quote gwcbakker: Dit gaat niet meer over muziek! nee ik vind dit schokkend...en ook die enorme bedragen wat nou schokkend? is gewoon slim zakendoen... Gebeurt overal.. dat in plaats van geld wordt uitbetaald in aandelen oid.
Quote spasje: @ GWC, waar ik me nou pissig over maak, is dat al die artiesten maar lopen te janken dat we aan het downloaden zijn enzo, terwijl ze het hier over bedragen hebben van 25 miljoen  dus ik vind persoonlijk...DOWNLOADEN Dus als jij 100 miljoen verdiend met de productie van een willekeurig ding, en iedereen gaat het van je stelen, dan vind je dat goed?
|
|
|
| 22-12-08 15:25:15 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
nee, ik vind dat ze zeiken over dat iedereen download, terwijl ze al genoeg geld hebben, en de cd's gewoon te duur maken. 25 euro voor een schijfje is belachelijk, en kijk es hoeveel geld het is, ze missen het niet eens |
|
|
| 22-12-08 15:25:45 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 5445 Weblog: klik |
Deals op gebakken lucht bederven de atmosfeer Waardoor zou die hele beurs/bank en economische crisis zijn ontstaan? Leen van Frisia, het zou verboden moeten worden |
|
|
| 22-12-08 15:26:54 - Quote deze reactie - @Lamp | Lamp
Ere lid
 WMR index: 699 Weblog: klik |
Die cd's zijn 25 euro omdat de helft van de wereldbevolking de liedjes download. Als ze die niet 25 euro maken is het niet rendabel genoeg |
|
|
| 22-12-08 15:27:28 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
oftopic@ Kpuc, geld is gewoon onzin, we moeten terug naar de schelpjes en de kraaltjes enzo vind ik |
|
|
| 22-12-08 15:29:27 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 5445 Weblog: klik |
Spasje, dat kan, maar dan gaan ze schelpjes lenen |
|
|
| 22-12-08 15:29:36 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
sorry voor de dubbelpost, kan iemand er een bericht van maken...please?
Quote Yann: Die cd's zijn 25 euro omdat de helft van de wereldbevolking de liedjes download. Als ze die niet 25 euro maken is het niet rendabel genoeg toen ik 5 was, ging ik met papa mee een cd van U2 kopen(erg toevallig, maar die was toen net uit) die koste toen 25 gulden geloof ik. ik heb later eens een cd gekocht, van The offspring, voor 25 euro. en dat was nog voor het enorme download tijdperk. onzin dus. |
|
|
| 22-12-08 15:32:35 - Quote deze reactie - @Stickz | Stickz Ere lid WMR index: 379 Wnplts: Eindhoven Geslacht: Man
|
@ spasje: de muzikant heeft niets te zeggen over de prijs van de cd's... dat op de eerste plaats.
Daarbij staat nog steeds de vraag: Als jij nu milioenen verdient met een bepaalde dienst of product, mag iedereen dat dan ineens zomaar van je gaan stelen, zonder dat jij daarover gaat zeuren? |
|
|
| 22-12-08 15:33:33 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
tuurlijk, dan zijn het geen echte fans |
|
|
| 22-12-08 15:35:25 - Quote deze reactie - @Pepper | Pepper Ere lid
 WMR index: 2397 Weblog: klik |
Quote Darksca: Vooral op de manier hoe U2 en Madonna bezig zijn.... mag ik je er even op wijzen dat 40% van de U2 inkomsten naar het goede doel gaat? dat is van 25mil dus 10 miljoen...
dus ik weet niet waarom je nou net doet alsof U2 alleen maar op geld uit is van madonna weet ik niet, maar deze deal kon 2 kanten op, en is positief voor U2 geworden! |
|
|
| 22-12-08 15:36:54 - Quote deze reactie - @Stickz | Stickz Ere lid WMR index: 379 Wnplts: Eindhoven Geslacht: Man
|
en omdat het geen echte fans zijn mogen ze jou dienst/product gratis gebruiken? Ander voorbeeld: Als jij wel melk lust, maar het niet ècht lekker vind mag je dus gratis melk gaan halen bij de supermarkt? |
|
|
| 22-12-08 15:38:50 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
nee, ik bedoel, echte fans kopen het wel nep fans downloaden maar lekker raak, er gaat zoveel geld om in die wereld, dat ik het schandalig vind. en melk MOET je kopen, en kan je niet downloaden als het kon had ik melk gewoon gratis gehaald, tuurlijk maarja, ik heb een hekel aan melk |
|
|
| 22-12-08 15:42:45 - Quote deze reactie - @Stickz | Stickz Ere lid WMR index: 379 Wnplts: Eindhoven Geslacht: Man
|
Wat jij niet zo goed snapt.. is dat je voor muziek eigenlijk ook MOET betalen...
Dat betekend dus dat wanneer je dat niet doet, dat je steelt van de cd-winkel, de distributeur en evt. importeur, de platenmaatschappij, EN van de muzikant..
|
|
|
| 22-12-08 15:45:06 - Quote deze reactie - @Findus | Findus Stamgast
 WMR index: 4969 Weblog: klik |
oh ik snap prima dat je voor muziek moet betalen hoor, alleen niet zoveel geld, en zolang ík kan downloaden, zal ik het ook zeker doen, wat je er ook van vind |
|
|
| 22-12-08 15:59:28 - Quote deze reactie - @Lamp | Lamp
Ere lid
 WMR index: 699 Weblog: klik |
Eigenlijk is het enige verschil met echt stelen dat je niets fysieks steelt. Daarom doen zoveel mensen het ook ze vinden het niet echt stelen..
Ik doe het zelf ook, maar niet omdat ik de muziek te duur vind. Ik doe het puur uit gemak, of omdat ik wil weten of de muziek mooi is voordat ik het koop. |
|
|
| 22-12-08 16:16:26 - Quote deze reactie - @nxttrain | nxttrain
Ere lid
 WMR index: 2713
|
@spasje en Yann Als iedereen er zo over dacht, zoals jullie hier nu tentoonspreiden, is er voor muzikanten geen aantrekkelijke boterham meer te behalen. Gevolg is dan dat je zelf muziek moet gaan maken.. |
|
|
| 22-12-08 16:21:48 - Quote deze reactie - @Oboema | Oboema Ere lid WMR index: 602 Wnplts: Nimwegeh Geslacht: Man Weblog: klik |
Quote gwcbakker: Dit gaat niet meer over muziek! Dat is al heeel lang niet meer zo. Zeker als het om 'wereldverbeteraar' Bono gaat.
Typisch gevalletje Links lullen, Rechts zakkenvullen. |
|
|
| 22-12-08 16:46:56 - Quote deze reactie - @Kroketje.nl | Kroketje.nl Ere lid
 WMR index: 869 Weblog: klik |
| zaken zijn zaken. De een is wat slimmer dan de ander... |
|
|
| 22-12-08 16:55:18 - Quote deze reactie - @whitetigerck | whitetigerck Junior lid WMR index: 4 Geslacht: Man
|
| alsof ze nog niet genoeg geld hebben... |
|
|
| 22-12-08 17:00:08 - Quote deze reactie - @M-Cyclone | M-Cyclone Stamgast
 WMR index: 11806 Weblog: klik |
| Toch geen slimme truc? Live Nation had gewoon pech met de kredietcrisis. |
|
|
| 22-12-08 17:05:36 - Quote deze reactie - @jero | jero Ere lid
 WMR index: 1662
|
Quote nxttrain: @spasje en Yann Als iedereen er zo over dacht, zoals jullie hier nu tentoonspreiden, is er voor muzikanten geen aantrekkelijke boterham meer te behalen. Gevolg is dan dat je zelf muziek moet gaan maken.. met de winst die ze maken kunnen ze elke morgen een bakkerij kopen, downloaden is ook een vorm van publciteit, de makers van southpark bijvoorbeeld moedigen het gratis downloaden van hun serie aan om het populairder te maken |
|
|
| 22-12-08 17:12:31 - Quote deze reactie - @Lamp | Lamp
Ere lid
 WMR index: 699 Weblog: klik |
@Jero, dat is niet alleen publiciteit hoor Ze laten ook reclame tussen de filmpjes door zien, en er staat reclame op de site zelf. Daa verdienen ze ook erg veel geld mee
Ik weet dat het downloaden niet goed is, maar het is gewoon zo aantrekelijk omdat het zo ongelooflijk makkelijk is. Downloaden is tegenwoordig makkelijker dan naar de winkel gaan en het kopen. Zelfs online kopen is moeilijker dan downloaden.
Met bepaalde software is dit niet mer het geval. Die downloadde ik vroeger ook allemaal, maar met die irritante beveiliging van tegenwoordig koop ik het maar om frustatie te voorkomen.
Ik zeg niet dat het aan hen ligt hoor het ligt natuurlijk aan mij, maar ik kies gewoon voor gemakkelijkste weg. |
|
|
| 22-12-08 17:33:15 - Quote deze reactie - @Lockon | Lockon Lid WMR index: 73 Wnplts: Lunteren Geslacht: Man
|
Niets is gratis, vergeet het niet! NIETS is gratis!
Jullie moeten Bono dankbaar zijn, maakt hij muziek terwijl jullie downloaden op deze manier.Grappig trouwens, in Nederland gaan de bands op one day world tour voor het goede doel.
|
|
|
| 22-12-08 17:59:43 - Quote deze reactie - @Minifan | Minifan
Ere lid
 WMR index: 406 Weblog: klik |
haha geniaal |
|
|
| 22-12-08 18:27:22 - Quote deze reactie - @cletus | cletus Ere lid WMR index: 831 Wnplts: Enschede Geslacht: Man
|
Quote:
toen ik 5 was, ging ik met papa mee een cd van U2 kopen(erg toevallig, maar die was toen net uit) die koste toen 25 gulden geloof ik. ik heb later eens een cd gekocht, van The offspring, voor 25 euro. en dat was nog voor het enorme download tijdperk. onzin dus. Da's grote onzin. Tuurlijk, je kan nu ook wel cd's kopen voor 10euro ik koop vanaf begin jaren 90 ook gewoon cd's, en die gingen van 35 tot 42 GULDEN,..... Dus tja. cd prijzen zijn altijd zo geweest.
Veel mensen roepen wel, ajoh, die artiesten verdienen genoeg... vergeet ook niet dat een cd productie VEEl geld kost. echt VEEEEEL geld. Evenals die mega concerten van die bands. Alles kost GELD GELD GELD. simpel zat.
Ik heb zelf een bedrijf in de muziek en weet precies wat er om gaat in de muziekwereld. En daar schrik je best van. Een concert voor een mega artiest (zoals U2, madonna) zit al heel snel aan een half miljoen euro..... En dan moet de hele crew nog betaald worden. En daarna nog eens de band...
CD verhaal hetzelfde, alles wat eromheen zit moet betaald worden. ALLES. opnemen, distributie, opslag, cd productie etcetc. En nee, cd's kosten geen 25 cent per cd.
|
|
|
| 22-12-08 18:29:41 - Quote deze reactie - @botte bijl | botte bijl Stamgast
 WMR index: 17226 Weblog: klik |
dat U2 in deze tijd van kredietcrisis alles wat aan de beurs vrij komt meteen verzilvert, dat snap ik dat ze mensen die voor ze werken en van die aandelen afhankelijk zijn niet meteen ook schadeloos stellen, dat is grof, of snap ik iets niet? |
|
|
| 22-12-08 18:29:53 - Quote deze reactie - @cletus | cletus Ere lid WMR index: 831 Wnplts: Enschede Geslacht: Man
|
verder is het gewoon slim van U2 om gelijk te cashen, en dom van Live nation om die deal aan te gaan ... heeft niks met de zogenaamde credietcrisis te maken.
ook zoiets, als er een creditcrisis zou zijn, waarom zijn op de koopzondag dan de meeste parkeergarages vol, verschrikkelijk druk in de stad en sta ik 10 minuten in de rij bij de gameshop omdat andere mensen ook dure games kopen.....
zolang ik overal in de rij moet staan is er gewoon geen crisis. |
|
|
| 22-12-08 18:33:42 - Quote deze reactie - @Kpuc | Kpuc Redacteur
 WMR index: 5445 Weblog: klik |
Cletus, een crisis treft eerst de rijken, na een tijdje de armen en pas na weet ik hoe lang de middenmoot. Maar dat iedereen zich zal moeten bedenken of die nieuwe kar of flatscreen wel zo hard nodig is, dat moge duidelijk zijn. En dan niet eens vanwege de knip, denk aan die blauw/groen/grijze bol waar we op te gast zijn |
|
|
| 22-12-08 19:43:53 - Quote deze reactie - @Pauline | Pauline Ere lid
 WMR index: 1246 Weblog: klik |
Niets slimme truc van U2, gewoon ff goed logisch nadenken en dan ligt het voor de hand En over de hele discussie over downloaden: ik doe het ook en het voelt idd niet als stelen, maar eigenlijk is het dat wel ja. Toch denk ik niet dat die artiesten moeten zeuren hoor, ze verdienen nog steeds bakken met geld, ookal zijn er veel mensen die downloaden |
|
|
| 22-12-08 20:28:53 - Quote deze reactie - @SillieWillie | SillieWillie Ere lid
 WMR index: 3713 Weblog: klik |
| Ik heb maar één ding te zeggen: als Live Nation zo'n domme deal sluit, heb ik er weinig medelijden mee. En zoals Cletus zegt, in de industrie gaat werkelijk miljoenen om, en akkoord, Bono zal wel ergens een riante villa hebben, of misschien zelfs een paar... Ik woon hier tussen de Nederbelgen, genre belastingontduikende schlemielen die alles doen waar ze zelf een beetje rijker van worden, zoals drug- en wapenhandel. Mensen die weigeren ook maar één cent te geven bij de vlaaienslag van de scouts, maar wel een Ferrarri in de garage hebben (uiteraard komt die er nooit uit, veel te gevaarlijk). Dan vind ik Bono veel beter, die denkt tenminste nog een beetje aan anderen die het met minder moeten stellen. |
|
|
| 22-12-08 21:29:18 - Quote deze reactie - @blauwkonijn | blauwkonijn Ere lid
 WMR index: 566 Weblog: klik |
Quote Yann: Dit is toch geen truc? Dit is gewoon een normale deal die U2 heeft gesloten. Dat het Live Nation minder goed uitkomt nu met die crisis is niet echt schokkend ofzo. Ik vind niet dat het een slimme truc was van U2 ofzo, ze hebben gewoon gekozen voor zekerheid in plaats van te gaan gokken dat Live Nation meer waard zou worden op de beurs. Een goede keuze blijkt nu mee eensch, maar als wij 'gewone menschen' dit flikken heet het oplichting |
|
|
| 22-12-08 23:52:34 - Quote deze reactie - @Ol-G | Ol-G Senior lid WMR index: 223 Wnplts: Velserbroe Geslacht: Man
|
Live Nation mag de **** krijgen! Laat ze maar failliet gaan.. die stomme online kaart-bestel systemen werken voor geen meter en wie stelt er nou een limiet op van 2 kaarten P.P! Grrr!! *woede 6) |
|
|
| 23-12-08 00:33:43 - Quote deze reactie - @emmertje | emmertje
Stamgast
 WMR index: 11365 Weblog: klik |
@blauwkonijn: dan is het géén oplichting, maar gewoon goed zakendoen ... tenzij men kan bewijzen dat het handelen met voorkennis was of zoiets |
|
|