Een paar honderd klanten van Bol.com die dit weekend tegen een zacht prijsje parfum op de kop wilden tikken, kwamen bedrogen uit.

Door een fout van de webwinkel stonden meerdere parfums korte tijd voor een bedrag van rond de 30 euro op de site, terwijl de prijs minstens twee keer zo hoog lag.

De bestelling van de koopjesjagers werd geannuleerd; de kopers krijgen binnen vijf werkdagen het betaalde bedrag teruggestort. Sommige mensen hadden de flesjes al gekregen. Zij mogen ze houden, zonder iets bij te betalen.

Klanten vinden dat zij oneerlijk worden behandeld. "Ik heb net als die anderen recht op mijn bestelling", zegt de vrouw in een chat met de webwinkel. "Mensen hebben er recht op, ze hebben een bevestiging van de bestelling gekregen", vindt een ander.

Na de foutieve prijs mailde Bol.com aanvankelijk dat de bestelling was vertraagd, in plaats van dat hij werd geannuleerd. "We vinden het heel vervelend dat we klanten twee keer moeten teleurstellen", reageert een woordvoerder.

"Maar met vijftien miljoen artikelen in het assortiment kan het een keer gebeuren dat er iets misgaat met de productinformatie. Ik vrees dat we dit niet kunnen oplossen, we kunnen het parfum niet leveren tegen die prijs." In de verkoopvoorwaarden staat dat "kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod de ondernemer niet binden".

Eerder dit jaar stapten klanten van Leen Bakker naar de rechter omdat zij wilden dat de meubelwinkel een hoogslaper zou leveren tegen een verlaagde prijs, die anderhalve dag op de website had gestaan. De rechter oordeelde dat Leen Bakker de bedden niet tegen die prijs hoefde te leveren.