Sportartikelenfabrikant Adidas heeft zijn excuses aangeboden voor een reclamemail die het bedrijf stuurde naar deelnemers van de Boston Marathon.

De deelnemers van de marathon, die maandag in Boston werd gelopen, kregen de volgende morgen een e-mail met een felicitatie van Adidas: 'Gefeliciteerd, je hebt de Boston Marathon overleefd!'.

Een flater, want het woord 'overleefd' is nogal ongepast als je je realiseert dat vier jaar geleden drie mensen om het leven kwamen en meer dan 260 mensen gewond raakten door twee bomexplosies in de buurt van de finishlijn.

Op social media werd deze felicitatiemail dan ook volop gedeeld. Veel mensen wezen Adidas erop dat de echte overlevers de deelnemers waren van de editie van 2013.

In een e-mail en in een tweet zei Adidas de gekozen woorden in de verstuurde felicitatiemail te betreuren: "Het spijt ons heel erg. Het is duidelijk dat we niet nadachten over de ongevoelige zin in de e-mail die we dinsdag verstuurden. We verontschuldigen ons voor onze fout."
Excuses van Adidas