Afrikaans leren |
Doctor Insano Erelid
 WMRindex: 1.207 OTindex: 2.351
|
Ik wil graag Afrikaans leren. Weet iemand hoe? Een beetje woordjes leren kan iedereen, maar toch kan Afrikaans soms best vreemd klinken en niet te verstaan zijn, en de grammatica is niet helemaal hetzelfde als in Nederland. |
|
|
Luna
Moderator
 WMRindex: 23.879 OTindex: 45.412 S |
Bedoel je dat Zuid-Afrikaans wat op Nederlands lijkt? |
|
|
FeddeVW Senior lid
 WMRindex: 81 OTindex: 1.228
|
|
|
|
RonHee Oudgediende
 WMRindex: 10.567 OTindex: 4.662
|
Een goed Afrikaander hoeft geen cursus te volgen om Suudafrikaans te leren. |
|
|
CrazyM Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 406 Wnplts: Cairns
|
Hoe moet je Afrikaans leren? Naja, het beste is net zoals elke taal, ga er een tijdje wonen... Je leer het beste van de mensen zelf, dan in een curses of internet. |
|
|
nietmeer
|
Zuid Afrikaans is een heerlijke taal  Klinkt als kinderlijk nederlands met dubbele ontkenningen en zo.. wij zagen toen een bordje: Is u nie veronderstel om in die kerk te wees nie? was de openingstijd op zondag  |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Luna: Bedoel je dat Zuid-Afrikaans wat op Nederlands lijkt? Eigenlijk is Zuid-Afrikaans een soort Engels, Afrikaans is een soort Nederlands. Afrikaans is echt een heel grappige taal. |
|
|
Kpuc Oudgediende
 WMRindex: 7.557 OTindex: 38.305 S |
Ik schrok al, dacht efkes dat je alle Afrikaanse talen onder de knie wou krijgen  |
|
|
Doctor Insano Erelid
|
Quote Kpuc: Ik schrok al, dacht efkes dat je alle Afrikaanse talen onder de knie wou krijgen  Dat was mijn volgende stap  Grapje, Vietnamees was mijn volgende stap. |
|
|
RonHee Oudgediende
 WMRindex: 10.567 OTindex: 4.662
|
In Sudafrika worden elf talen gesproken, waaronder het Swahili en de volgende: Kaap-Hollands / Kaap-Nederlands Zuid-Afrikaans Afrikaans-Nederlands Afro-Nederlands / Afro-Hollands Keukennederlands / Kombuistaaltje
|
|
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Amperbroekie, smoelschuiver, hijsbakkie. Wat een heerlijke taal.  |
|
|
heraux Oudgediende
 WMRindex: 9.537 OTindex: 27.258 T S |
Het Afrikaans is het Nederlands dat de boeren spraken toen ze in Afrika aankwamen
Dat spreken ze nog steeds het Vulgaat Nederlands van die tijd dus.. |
|
|