hr
jaargang -23 - laatste artikel 19-4 16:00 - 74422 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19

Favoriete bands of muziek

11-12-07 12:39:24
Sapper
Erelid

WMRindex: 1.012
OTindex: 98
Wnplts: Houten
Quote Hierow:
De bekendere bands:

AC/DC, Rolling Stones, Queen, Iron Maiden, Linkin Park, Disturbed, The Who en Guns 'n' Roses

En de wat minder bekenderen bands:

Korpiklaani, Soilwork, Blind Guardian, Iced Earth, Moonsorrow, Amon Amarth, Dropkick Murphy's, Finntroll, Flogging Molly, Children of Bodom en GWAR


Wat je minder bekend vind.. een jochie van 12 die voor het eerst metal hoort kan dat nog opzoeken in de large..

29-12-07 12:11:14
DGYDP
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 22
S
(Goede) thrash zoals Overkill, Exodus, Testament, Megadeth, Slayer, (oude) Metallica, (oude) Sepultura etc. etc.

Andere metal of hard rock (beetje van alles) zoals Sigh, Soulfly, Primus, Opeth, Tool, Mastodon, ISIS, en nog andere waar ik niet kan op komen.

Avant garde zoals Mr.Bungle, Fantômas, Dog Fashion Disco, Polkadot Cadaver, Arcturus etc.

Funk zoals Les Claypool, C2B3.

En natuurlijk Buckethead en al zijn projecten; Cobra Strike, Deli Creeps, Thanatopsis, Praxis, enzovoorts.

Nog paar dingen waar ik momenteel niet kan opkomen :)
Geen commerciële brol zoals nu-metal, metalcore, pop punk, emo en weet ik veel wat nog allemaal.

29-12-07 12:19:55
DGYDP
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 22
S
Quote:
De Dikke Viking:
mijn top 5 metal bands

1. Iron Maiden
2. Children Of Bodom
3. Dimmu Borgir
4. Marduk
5. Lamb Of God

Quote:

@DDV

zet voor Iron Maiden maar 30 Seconds to Mars
Hahaha das toch geen metal man. das gayrock. Iron Maiden kan je ook amper metal noemen vind ik. Zijn hier geen mensen die van echte brute death metal houden? Gorerotted, Dying Fetus, Deeds of Flesh om maar wat grote namen te noemen..


Waar in godsnaam hebben jullie het over?
Iron Maiden is metal in zijn puurste vorm.

30 Seconds to Mars is gewoon pop.
Dimmu Borgir en COB hadden vroeger wel nog goede albums maar ze hebben hun ziel verkocht, als zo'n bands jouw idee zijn van goede metal ...

Lamb of God kan er nu nog net mee door, ook al beginnen zij ook heel zwaar de commerciële tour op te gaan ...

Nog even om de verwarring weg te werken, nu "metal" zoals Linkin Park, Disturbed,etc. is GEEN METAL. Er is niets metal aan, en zal ook nooit metal worden. Vraag maar aan de echte kenners van metal (niet diegenen die denken dat ze er iets over weten) ..

03-01-08 14:33:10
Sapper
Erelid

WMRindex: 1.012
OTindex: 98
Wnplts: Houten
Quote DGYDP:
Quote:
De Dikke Viking:
mijn top 5 metal bands

1. Iron Maiden
2. Children Of Bodom
3. Dimmu Borgir
4. Marduk
5. Lamb Of God

Quote:

DDV

zet voor Iron Maiden maar 30 Seconds to Mars

Hahaha das toch geen metal man. das gayrock. Iron Maiden kan je ook amper metal noemen vind ik. Zijn hier geen mensen die van echte brute death metal houden? Gorerotted, Dying Fetus, Deeds of Flesh om maar wat grote namen te noemen..


Waar in godsnaam hebben jullie het over?
Iron Maiden is metal in zijn puurste vorm.

30 Seconds to Mars is gewoon pop.
Dimmu Borgir en COB hadden vroeger wel nog goede albums maar ze hebben hun ziel verkocht, als zo'n bands jouw idee zijn van goede metal ...

Lamb of God kan er nu nog net mee door, ook al beginnen zij ook heel zwaar de commerci�le tour op te gaan ...

Nog even om de verwarring weg te werken, nu "metal" zoals Linkin Park, Disturbed,etc. is GEEN METAL. Er is niets metal aan, en zal ook nooit metal worden. Vraag maar aan de echte kenners van metal (niet diegenen die denken dat ze er iets over weten) ..


even voor de duidelijkheid alleen dat vetgedrukte is van mij. ik ben het compleet eens met wat jij hierboven schrijft (muv dat iron maiden echte metal is) maar dat terzijde. Er zijn tegenwoordig teveel huppelkutgothicjes die denken dat ze metal luisteren terwijl het gewoon pop met een gitaartje is. Over Iron Maiden, oke ze waren er vroeg bij maar met het aanbod van andere bands van tegenwoordig kan je het bijna geen echte metal meer noemen. Voor mij is echte metal een dikke dubbele bass, en een sicke grunt. een gitaar dr bij (bass hoeft niet eens perse) en blazen met die hap. linkin park enzo is gewoon een grote gayzooi. Blackmetal ook. Doommetal ook. Heavy metal ook. Nu-metal ook. DEATHMETAL is voor echte mannen...

03-01-08 14:38:42
Sapper
Erelid

WMRindex: 1.012
OTindex: 98
Wnplts: Houten
Maar ik zie trouwens al dat jij van de oude metal bent.. Deze discussie gaan we niet uitkomen. Gelukkig heb je wel verstand van metal (een keer voor de verandering iemand die er wel wat van weet) en kunnen we samen de discussie aangaan met mensen die niks anders kennen dan roadrunner records.

03-01-08 19:41:39
Regie
Erelid


WMRindex: 892
OTindex: 2.859
Di-Rect
3 Doors Down
Marco Borsato
Blof
The Beatles
Donna Summers
Golden Earring
Genesis
Mika(A) (gewoon om vrolijk van te worden)
RHCP

Lekker veel verschillende muziek:P
Aan losse nummers is het voornamelijk Classic Rock:D

09-01-08 17:02:41
DGYDP
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 22
S
@Sapper: heb je nu net 3 van de voornaamste metal genres 'gayzooi' genoemd??? Oh en je beseft toch wel dat metal gewoon kort is voor 'heavy metal' dus dan bevat dat deel van je post al helemaal geen logica. Je bedoelt waarschijnlijk traditionele metal. En nee, nu metal is zeker en vast geen metal. Net zoals glam en (de meeste, want sommige zijn dit wel) metalcore bands ook geen metal zijn ...

Misschien moet je je muziek-smaak wat uitbreiden ... ? Enkel naar death metal luisteren lijkt me nogal dicht bij het fanboy gedrag van sommige mallcore kids.

Oh en posts zoals die van jou zijn de reden dat er zoveel negatieve stereotypes rond metalheads bestaan. Voor al de rest die deze thread leest, ik erger me alleen aan het feit dat vele rock bands als metal worden bestempelt terwijl zij daar eigenlijk niets mee te maken hebben. Als je dat nu graag hoort, ga gerust je gang, maar weet dat dit slecht een schaduw is van de grote diversiteit die echte metal te bieden heeft ... echte metal is normaalgezien ook op puur muzikaal vlak veel meer waard. Ook al zijn daar heel wat uitzonderingen op, maar goed.

10-01-08 15:34:19
Sapper
Erelid

WMRindex: 1.012
OTindex: 98
Wnplts: Houten
Quote DGYDP:


Misschien moet je je muziek-smaak wat uitbreiden ... ? Enkel naar death metal luisteren lijkt me nogal dicht bij het fanboy gedrag van sommige mallcore kids.


Ik luister heel veel verschillende muziek, maar niet binnen het metal genre, Ik hou van Drumm and Bass, hiphop, Ska, reggea, punk, hardcore maar dan ook de echte bands. Dus geen 50 cent hiphop, maar eerder Non Phixion, Delinquent Habits en Onderhonden ofzo
"Voor mij is echte metal een dikke dubbele bass, en een sicke grunt. een gitaar dr bij (bass hoeft niet eens perse) en blazen met die hap."
denk dat je dat stukje gemist had..

Ik vind mensen heus niet dom als ze een andere metal stijl luisteren. Ik kan die stijl alleen niet zo waarderen. Er zijn wat uitzonderingen (Black metal als Enthroned, Ragnarok.) maar ik ben gewoon niet zo van de oude metal.

En komop metallica is gewoon gay..

Oh en stereotypes over 'metalheads' gaat zoiezo niet op voor mij. Ik heb best regelmatig een bandshirtje aan maar je zal mij nooit zien in overzeas of met spikes, of met kisten aan ofzo. Naja die kisten misschien dan wel een keer op een festival (A) maar daar houd het dan ook wel op.

Bovendien zal mij het aan mijn aars oxideren als mensen opmerkingen gaan maken vanuit een stereotype gedachte Ook wou ik nog even kwijt dat ik natuurlijk ook ben begonnen met nu-metal. En daar zitten best wat grappige bandjes tussen, ik erger me er alleen aan dat 99 van 100 'metalheads' niet verder komt dan metallica, bullet for my valentine (niet dat dat metal is.. ) en niet gewoon een keer echt uitzoeken wat er allemaal is. Sommige nu-metal is wel metal. Wel eens oprecht de 1e cd van slipknot geluisterd?

10-01-08 15:43:24
Davh11
Oudgediende

WMRindex: 2.175
OTindex: 6.417
Wnplts:  
Linkin Park 4 life :D :D :D :D :D :D
en gorillaz :D :D :D :D :D

11-01-08 17:41:54
DGYDP
Senior lid

WMRindex: 261
OTindex: 22
S
Kan allemaal wel zijn, maar genres die een gigantische impact gehad hebben op de muziek die jij nu luistert 'gayzooi' noemen (zonder meer), vind ik toch wel heel ironisch.

Metallica gewoon gay? Hun laatste paar albums zijn ronduit slecht, maar je kan hun enorme rol in de ontwikkeling van metal niet zomaar negeren.

En ik luister bijna nooit naar traditionele metal, alleen Iron Maiden af en toe. Wou gewoon benadrukken dat, ook al hoor je het niet graag, je die bands niet zomaar kunt uitschelden ... en al zeker niet als je naar death metal luistert (wat zonder hen nooit bestaan zou hebben).

En nee ik heb nog nooit de eerste cd van Slipknot beluisterd, heb één cd gehoord (Volume 3, of zoiets) ... en ik snap echt niet welke idioot hun ooit als metal bestempeld heeft. Heb al meer gehoord dat hun vroegere cds meer metal zijn, maar daar kan ik niet over oordelen.

Btw, heb je soms een account op MA? Hier is de mijne: http://www.metal-archives.com/userprofile.php?user=DGYDP
Staan paar reviews van me op, maar voorlopig nog niet veel ... ga in toekomst wat meer beginnen op die site zetten.

11-01-08 19:08:02
RonHee
Oudgediende


WMRindex: 10.567
OTindex: 4.662
Ik, ouwe l*l als ik ben, grijp nog steeds terug op de basis van de hedendaagse muziek: Blues/R&R/Soul and old R&B (motown), maar ook sommige country songs.
Ik zit nu te luisteren naar U2, still haven't found what i am looking for, maar daar zit country, rock, soul en new R&B in.
Maar op het podium ben ik een rock and roll animal, met soms een gevoelige blues of soul balad.

11-01-08 21:20:48
l1dert
Senior lid

WMRindex: 26
OTindex: 417
S
_O_Three Days Grace_O_
Coldplay
_O_Boys Like Girls_O_
U2
Wolfmother
Simple Plan
3 Doors Down
30 Seconds to mars
Aiden
Arctic Monkeys
Basshunter
Bryan Adams
Damien Rice
De Heideroosjes
Fall Out Boy
Fiction Plane
Green Day
Ilse DeLange
Kaiser Chiefs
Katie Melua
Krezip
_O_Leaf_O_
Lily Allen
Monty Python :P
Nino Rota (The Godfather:D)
Panic! at the disco
Pink Floyd
Plain White T's
R.E.M.
Rammstein
Red Hot Chili Pepers
Snow Patrol
Sugacult
Tokio Hotel
The Rasmus
The Veronicas
The Who

net gedownload:
Bullet for my Valentine klinkt wel goed xD
blink-182 niet slecht maar kvind BfmV beter
Lordi kende ik al, niet goed:nee:r
Steppenwolf ook minder:[veel andere punk/rock/emo vind ik ook goed xD
dat was het volgens mij

13-01-08 14:17:31
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Op het moment: Pat Metheny Group 8)

14-01-08 16:52:18
Sapper
Erelid

WMRindex: 1.012
OTindex: 98
Wnplts: Houten
@DGYDP Ik kan natuurlijk niet ontkennen dat bands als metallica en iron maiden veel hebben bijgedragen aan de metal van nu. Inderdaad, zonder hun zou dr nu waarschijnlijk geen death metal zijn. Maar ik vind het gewoon slechte muziek. Ook al zijn zij misschien de pioniers.

Download voor de grap het nummer eyeless maar eens van slipknot. gewoon vette metal is dat. helaas zijn ze met volume 3 zwaar beneden peil gezakt, en dat met fantastische artiesten, ik bedoel joey jordison.. de drummer.. hij heeft een album ingedrumd van Otep, hij heeft een tour van metallica meegespeeld en is bij een paar concerten van Korn, Satyricon, Ministry en zelfs Staind ingevallen. Ook is hij gitarist bij murderdolls. Het is echt een muzikaal genie gewoon.

Ik heb geen profiel op MA kom er wel regelmatig als ik iets moet weten. Echt een goeie site :) staat veel op!

26-01-08 16:29:17
Flashfrog
Senior lid


WMRindex: 147
OTindex: 1.612
S
Aerosmith, Black Sabbath, Bon Jovi, Coldplay, Counting Crows, Crowded House, Deep Purple, dr. demento, foo fighters , Gorillaz, Green Day, Junior Senior, Led Zeppelin, Meatloaf, Nickelback, Nirvana, Oasis, Outcast, Pearl Jam, Pigbag, Queen, Queens Of The Stone Age, radio head, Red Hot Chili Peppers, Smash Mouth, Smashin Pumpkins, snow patrol, Steppenwolf, The Clash, The offspring, They Might Be Giants, U2, van halen, Weird Al Yankovic

30-01-08 16:39:19
Stickman
Senior lid

WMRindex: 312
OTindex: 41
Wnplts: Zoetermeer
S
Houd ik veel van:
Europe, Pink Floyd, Queen (en solo van de leden), Queen + Paul Rodgers, Smile, The Cross

Houd ik wat minder van, maar luister ik wel (vaak):
Bad Company, David Bowie, The Beatles

Heb ik maar 1 à 2 nummers van maar is wel goed:
Foreigner, Free, Metallica

31-01-08 20:56:24
Liies
Erelid


WMRindex: 405
OTindex: 1.505
S
JAMES BLUNT (L)(L)
Within Temptation (L) ^^

04-02-08 14:51:56
Myena
Senior lid

WMRindex: 40
OTindex: 671
Wnplts: beesd
S
me loves metal en rock muziek maar aan de andere kant ook instrumental.

luf evanescence, gackt, WT en nog veel andere dingen XD

04-02-08 15:05:13
nightwolf
Erelid


WMRindex: 212
OTindex: 6.459
S
After Forever, Alice Nine, Antic cafe, Avril Lavigne, Ayreon, Blindside, Blink 182, Bullet for my valentine, Celldweller, Children of Bodom, Delain, Demon Hunter, Dir en Grey, Disturbed, Dragonforce, Drowning Pool, Epica, Evanescence, Flyleaf, Gackt, Godsmack, Good Charlotte, Green Day, Hammerfall, Hyde, In Flames, Korn, Lacuna Coil, Limp Bizkit, Linkin Park, Lordi, Marilyn Manson, Metallica, Mindless Self Indulgence, Miyavi, Mudvayne, Muse, My Chemical Romance, Nickelback, Nightmare, Nightwish, Panic! at the Disco, Papa Roach, Saliva, Sevendust, Simple Plan, Slipknot, Sonata Artica, Spineshank,Sum 41, System of a Down, Tarja Turunen, Three Days Grace, Within Temptation, Zebrahead, 30 Seconds to Mars :D

06-02-08 20:19:15
Agna
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 7
Wnplts: Groningen
mijn favo bands/muziek

1. Old Man's Child
2. Behemoth
3. VADER
4. Apocalyptica
5. TOOL
6. Daemon
7. Non Opus Dei
8. Koldborn
9. Metallica
10.Chimaira
11.A Perfect Circle
12.RATM
13.MUSE
14.Green Lizard
15.Deftones
16.Sôber
17.Buena Vista Social Club
18.Carolina Soares
19.Flyleaf
20.Vesania

_O_ (6) :P

06-02-08 20:32:21
Agna
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 7
Wnplts: Groningen
@Sapper en DGYDP
HALLO HALLO, DEZE DAME HIEROWW HOUD OOK VAN DEATH-METAL EN GELOOF ME HET IS TOCH ECHT KEI HARD EN GOED!!

MIJN TOP 3:

1. Old Man's Child
2. Behemoth
3. VADER

(6) :ja :P

06-02-08 20:39:23
Enkie
Oudgediende


WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
@Agna, ik heb een enorme quote van je verwijderd, aub weghalen wat niet van belang is. En zoveel hoofdletters gebruiken is nergens voor nodig.

06-02-08 20:40:48
Andreesie
Oudgediende


WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
ik heb een nieuwe8)
blur!

06-02-08 20:46:47
Agna
Junior lid

WMRindex: 3
OTindex: 7
Wnplts: Groningen
@Enkie:

Okidoki, i'll remember that! :ja

06-02-08 20:48:10
RonHunter
Oud Moderator


WMRindex: 6.448
OTindex: 7.547
S
Enks is een beetje kribbig, Agna. Ze meent het niet zo hoor.:P Toch Enkie?????8)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 16 17 18 19

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven