hr
jaargang -23 - laatste artikel 28-3 12:00 - 74297 artikelen - nu online 24 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


Kunst - Muziek - Film - Tekeningen & andere culturele uitspattingen


[1]

GTST-acteur Wik Jongsma overleden

07-11-08 20:51:08 - Quote! - @Wilco
Wilco
Oudgediende


WMRindex: 5.099
OTindex: 7.913
S
AMSTERDAM - Acteur Wik Jongsma (65), vooral bekend om zijn rol als meneer Harmsen in de RTL-soap Goede Tijden, Slechte Tijden (GTST), is vrijdagochtend overleden. Dat heeft tv-producent Endemol laten weten.
afbeelding

Hij overleed aan de gevolgen van een ernstige ziekte. Jongsma speelde bijna veertien jaar in GTST. In 2006 nam hij afscheid van het programma, nadat bij hem prostaatkanker was geconstateerd.

Jongsma stierf in zijn huis in Den Haag. In de serie bood hij in zijn huis onderdak aan zijn nichtjes Hedwig en Jessica, gespeeld door actrices Georgina Verbaan en Katja Schuurman.

Oom Govert was een van de oudgedienden van de RTL4-soap. Zijn eerste GTST-scene nam hij in begin 1991 op.

"In al die jaren heeft hij een onvergetelijke rol gespeeld", zei een Endemol-woordvoerster vrijdag. "Hij was een geliefd persoon binnen de GTST-familie. We wensen zijn familie veel sterkte."

Jongsma studeerde in 1967 af aan de toneelschool in Arnhem. Tussen die datum en 1989 speelde hij vele rollen bij toneelgroep Theater uit Arnhem. Verder acteerde hij bij het RO Theater, het Nieuw Rotterdams Toneel en het Publiekstheater.

In zijn latere woonplaats Den Haag sloot hij zich onder meer aan bij Literair Theater Branoul. Met zijn hobby kunstschilderen trad hij ook regelmatig naar buiten.

08-11-08 00:02:08 - Quote! - @Giovanni
Giovanni
Oudgediende


WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Ik heb nog nooit naar GTST gekeken, dus ik hem niet. Sterkte voor zijn familie. :)

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven